- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi, musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich uruchomienie.
Prezes UOKiK postawił spółce Vectra zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za automatyczne aktywowanie płatnej usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet”.
To już kolejny operator, który znalazł się pod lupą Prezesa UOKiK z powodu usług dodatkowych – Netia, P4 i Orange muszą wypłacić konsumentom rekompensaty.
[Warszawa, 08 czerwca 2022 r.] Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec spółki Vectra świadczącej m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu. Zarzut dotyczy usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet”, którą przed 11 maja 2020 r. firma automatycznie uruchamiała
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA).
Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania.
Za stosowanie klauzul niedozwolonych Prezes Urzędu nałożył na spółkę ponad 10 mln zł kary.
[Warszawa, 6 czerwca 2022 r.] Decyzja Prezesa UOKiK dotyczy 4 rodzajów ubezpieczeń na życie
Czytaj więcej: 10 mln zł kary dla UNIQA – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy twój krem jest prawidłowo oznakowany? Wiesz, jak długo powinno się go używać?
Prawie 300 kontroli, ponad 1800 produktów, m.in. szamponów, kremów, żeli antybakteryjnych i mydeł. Nieprawidłowości wykryliśmy w co trzecim sklepie i w prawie co trzecim kosmetyku.
Zweryfikowaliśmy, czy dystrybutorzy prawidłowo udostępniają produkty na rynku, oraz czy deklaracje marketingowe, które znajdują się na opakowaniach kosmetyków (tzw. claims), są prawdziwe.
Pobierz raport i wykaz wykrytych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec operatora hulajnóg - Logo-Sharing.
Firma wywoływała wrażenie, że konsument płaci za jeden przejazd hulajnogą, a w rzeczywistości pieniądze były pobierane z konta cyklicznie.
Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów to prawie 750 tys. zł.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec firmy Logo-Sharing z Sopotu, która odpowiadała za wynajem hulajnóg w miejscowościach turystycznych. Działania podjęto pod wpływem wielu skarg
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wyróżnienie Rady Edukacji Finansowej oraz nominacja do nagrody Consumer Education Awards 2022 dla portalu edukacyjnego, przygotowanego przez UOKiK.
Konsument.edu.pl - jeśli jeszcze nie znasz tego adresu, sprawdź! To bezpłatny symulator edukacyjny dostępny dla wszystkich użytkowników sieci.
Nagradzany portal powstał we współpracy z Fundacją ProPublika.
[Warszawa, 31 maja 2022 r.] - Edukacja młodych konsumentów to wyzwanie. Jak ciekawie uczyć odróżniania tego, kiedy oferta w sieci jest