- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia.
Drip pricing to dodawanie na ostatnim etapie składania zamówienia niezapowiedzianych wcześniej dodatkowych, obowiązkowych opłat.
Niektóre elementy interfejsu Glovo dotyczące kosztów zamówienia mogą być mało widoczne dla konsumenta.
Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za które grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 16 maja 2023 r.] Glovo to dostępna w internecie oraz w formie aplikacji mobilnej popularna platforma do zamawiania produktów i usług, najczęściej jedzenia i zakupów.
Korzystający z Glovo wybierają pozycję z menu, przy której widoczna jest cena za
Czytaj więcej: Opłata za małe zamówienie lub dostawę w deszcz? Glovo z zarzutami
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,34 proc. skontrolowanych próbek paliw ciekłych – nieco mniej niż w 2021 r. (1,72 proc.).
Wyniki kontroli w 2022 r. wskazują na poprawę jakości benzyny i pogorszenie jakości LPG w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie jak w latach poprzednich wśród kwestionowanych próbek dominuje olej napędowy.
Czy Twoja stacja sprzedaje paliwo spełniające normy, sprawdzisz na mapie paliw na stronie internetowej UOKiK i w korzystającej z danych Urzędu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty Assay Management oraz zarządzanej przez nią spółce Assay ASI oferującej „weksle inwestycyjne”. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie.
Ktoś dzwoni i proponuje ci alternatywną inwestycję na stały, zabezpieczony procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami i zwrotem kapitału? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!
Assay Management zajmuje się pozyskiwaniem klientów na rzecz Assay Management Alternatywna Spółka Inwestycyjna (Assay ASI) i zachęca do zawarcia
Czytaj więcej: Porozumienia wekslowe Assay, ostrzeżenie Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę.
Prezes UOKiK zakwestionował taką praktykę i zobowiązał spółkę do jej zaniechania i usunięcia skutków naruszeń.
Ubezpieczyciel zawiadomi konsumentów, że mogą anulować zmiany w umowie wprowadzone bez ich zgody i odzyskać pobrane składki za dodatkową ochronę.
[Warszawa, 24 kwietnia 2023 r.] Prezes UOKiK wydał decyzję wobec spółki Compensa
Czytaj więcej: Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem.
Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska i wystąpił o wyjaśnienia do spółek ATPark i Europark.
Warszawa, 20 kwietnia 2023 r. APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju. Do Urzędu
Czytaj więcej: Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK – ponad 820 tys. zł kary dla spółki Apcoa







