- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uwaga na komunikaty: cena za bilet na koncert „od 100 zł”. Na końcowym etapie zamówienia może się okazać, że nawet za najtańszy zapłacisz więcej, bo serwis doliczy obowiązkową opłatę.
Prezes UOKiK postawił spółce eBilet zarzut wprowadzania konsumentów w błąd co do rzeczywistej ceny oferowanych biletów.
Spółki Eventim i Ticketmaster otrzymały wezwanie do zmiany praktyk.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wziął pod lupę serwisy internetowe sprzedające bilety na wydarzenia sportowe, kulturalne i rozrywkowe. Wątpliwości budzi sposób prezentowania cen, które na początkowych etapach transakcji nie uwzględniają wszystkich obowiązkowych opłat. W związku z tym Prezes Urzędu podjął działania wobec trzech przedsiębiorców.
- Na każdym etapie
Czytaj więcej: Prezentowanie cen w serwisach internetowych z biletami. Działania Prezesa UOKIK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 950 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie 430 mln zł nałożonych kar.
Blisko 20 tys. kontroli sprawdzających jakość i bezpieczeństwo zabawek, ubrań oraz produktów codziennego użytku.
Przedstawiamy podsumowanie działań UOKiK w 2022 r.
– Ubiegły rok to czas wytężonej pracy dla konsumentów i uczciwych przedsiębiorców, naznaczony po pandemicznymi trudnościami, ale przede wszystkim wojną w Ukrainie. Wyzwaniom stawialiśmy czoła nie tylko monitorując rynek i
Czytaj więcej: Działalność UOKiK w 2022 roku. Ochrona Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na Agencję City Damian Trzciński z Poznania karę w wysokości 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie.
Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług.
To nie koniec działań, są zarzuty za podobne praktyki wobec firmy J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
Warszawa, 27 lutego 2023 r. Wchodzisz do e-sklepu, chcesz kupić nowy
Czytaj więcej: Kara dla handlarza opiniami, kolejne działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pośrednik, dostawca czy sprzedawca - z kim tak naprawdę zawierasz umowę?
Jakie prawa Ci przysługują i kiedy zaczynają się kłopoty?
Wszystko o dropshippingu podczas webinaru, który odbędzie się w środę - 1 marca o godz. 13:00.
Z dr. Markiem Porzeżyńskim porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło:
Czytaj więcej: Webinar dla konsumentów, 01.03.2023 r. Wszystko o dropshippingu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Automatycznie dodane do koszyka ubezpieczenie produktu? Zgoda na przekazanie danych w miejscu przycisku „dalej”? Niewidoczne koszty wysyłki? To przykłady tzw. dark patterns – dowiedz się o nich więcej na uokikgovpl.
Dark patterns to praktyki wykorzystujące wiedzę o zachowaniach użytkowników do wpływania na ich decyzje. Stosowane w aplikacjach i na stronach WWW, np. w e-sklepach, wymuszają niezamierzone lub niechciane działania konsumentów.
Kontrola Komisji Europejskiej i sieci Consumer
- Niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczeniowych – decyzje Prezesa UOKiK
- Spór o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału, prokonsumencka opinia Rzecznika Generalnego TSUE
- Niebezpieczna elektronika, kontrola Inspekcji Handlowej
- Med Professional z zarzutami Prezesa UOKiK za pokazy
- Zamów w ciągu 2 godzin, a my i tak nie dostarczymy, Prezes UOKiK stawia zarzuty Amazon