- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jesteś zarządcą lub właścicielem placu zabaw? – UOKiK przygotował rady, jak dbać o takie miejsca → wejdź na placezabaw.uokik.gov.pl
Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? – sprawdź, na co szczególnie zwracać uwagę na placach zabaw.
Na naszym Twitterze i Instagramie również znajdziesz porady na ten temat.
Kwestie dotyczące bezpieczeństwa placów zabaw nie leżą w kompetencji UOKiK. Niewiele jest jednak publikacji czy stron internetowych poświęconych tej tematyce. Dlatego Urząd, w trosce o najmłodszych konsumentów, postanowił wypełnić tę lukę i przygotował serwis z praktycznymi informacjami i poradami dla rodziców oraz zarządców i właścicieli placów zabaw placezabaw.uokik.gov.pl.
Źródło:
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Spółka Merida przez 6 lat zabraniała swoim dystrybutorom sprzedaży rowerów przez internet.
Spowodowało to podział rynku i ograniczenie konsumentom możliwości wyboru jedynie do najbliższych sklepów stacjonarnych.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę karę w wysokości prawie 2,5 mln zł.
Merida Polska jest wyłącznym dystrybutorem rowerów marki Merida na terenie naszego kraju. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem rozbudowanej sieci dystrybutorów, prowadzących sklepy stacjonarne i/lub
Czytaj więcej: Prawie 2,5 mln zł kary dla spółki Merida Polska
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Niezwykle ważne jest, aby konsumenci byli świadomi swoich praw i umieli je egzekwować. Ten rok zaczęliśmy dużymi zmianami przepisów. Ich celem jest jeszcze lepsza ochrona konsumentów, także w świecie cyfrowym, w którym coraz częściej zawieramy transakcje. Nie wiesz, jak korzystać z nowych przepisów? Wskazówki znajdziesz na odświeżonym portalu prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Poznaj, korzystaj i podaj dalej! – zachęca Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Portal prawakonsumenta.uokik.gov.pl powstał
Czytaj więcej: Prawa konsumenta. Poznaj, korzystaj, podaj dalej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W 2022 r. UOKiK przekazał 173 zgłoszenia dotyczące ponad 1,6 mln sztuk niebezpiecznych produktów do systemu Safety Gate/RAPEX. Ta liczba plasuje nas na 3. miejscu wśród krajów uczestniczących w systemie (za Niemcami i Francją).
Polska jest również na 2. miejscu jeśli chodzi o wycofania bądź odzyskania od konsumentów niebezpiecznych produktów (za Portugalią).
Najwięcej zgłoszeń dotyczyło zabawek, sprzętu elektrycznego i oświetleniowego oraz maszyn. Zobacz poniżej przykłady produktów, które
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 5,7 mln zł kary nałożył Prezes UOKiK Tomasz Chróstny na Deutsche Bank Polska za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Bank jednostronnie zmienił postanowienia dotyczące wysokości opłat za zaświadczenia o historii spłaty kredytów lub pożyczek hipotecznych, pomimo że postanowienia te miały charakter abuzywny.
Przedsiębiorcy nie mogą jednostronnie zmieniać niedozwolonych postanowień.
Konsumentom przysługuje zwrot poniesionych opłat pobranych przez bank w oparciu o zmieniony