- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
INFORMACJE
Aby energia elektryczna, czy paliwo gazowe były dostarczane do mieszkania konsumenta zobowiązany jest on do zawarcia z przedsiębiorstwem energetycznym umowy określającej szczegółowe zasady sprzedaży energii elektrycznej (paliwa gazowego) i umowy określającej świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (paliwa gazowego). Konsumenci powinni zwrócić uwagę, że integralną częścią umowy są Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług Dystrybucji, które szczegółowo określają zasady dostarczania energii elektrycznej (paliwa gazowego) oraz informują o wzajemnych prawach i obowiązkach sprzedawcy i odbiorcy w trakcie trwania umowy.
Nielegalny pobór energii elektrycznej (paliw gazowych)
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
ENERGIA ELEKTRYCZNA, PALIWA GAZOWE - PRAWA KONSUMENTA
Zapraszam do zapoznania się z dwiema publikacjami przygotowanymi przez Urząd Regulacji Energetyki we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Zbiór Praw Konsumenta Energii Elektrycznej,
- Zbiór Praw Konsumenta Paliw Gazowych.
Opracowanie obu publikacji miało na celu udostępnienie konsumentom jasnych i zrozumiałych informacji na temat ich praw. Zbiory praw stanowią praktyczne kompendium wiedzy dla
Czytaj więcej: ENERGIA ELEKTRYCZNA, PALIWA GAZOWE - PRAWA KONSUMENTA
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Zapraszam do zapoznania się z treścią komunikatu prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 02 czerwca 2014 r.
22 instytucje publiczne prowadzą wspólnie akcję informacyjną
PRAKTYKI AKWIZYTORÓW – POZNAJ SWOJE PRAWA
dotyczącą sprzedaży bezpośredniej, czyli dokonywania zakupów np. na pokazie czy u akwizytora, który zjawia się w naszym domu. Jest to wygodny sposób dokonywania zakupów w przypadku, gdy konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca ich przestrzega. Jednakże
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Rymarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Konsumenta, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich przygotowało praktyczny mini-przewodnik dla konsumentów, który warto mieć zawsze pod ręką, aby wiedzieć, dokąd udać się po pomoc w razie ewentualnych problemów. Zachęcam do pobrania mini-przewodnika, zapoznania się z jego treścią i korzystania z informacji w nim zawartych.
POMOC_konsumencka_A5_linki.pdf678.68 KB
Dzień 15 marca został ustanowiony Światowym Dniem Konsumenta, zwanym
Czytaj więcej: Konsumencie, czy wiesz, gdzie znajdziesz pomoc?
- Szczegóły
- Autor: Cezary Przeworski
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Konsumencie, czy robiąc zakupy w sieci zastanawiasz się jaki jest termin na oddanie pełnowartościowego towaru? A może nie wiesz kto ponosi koszty przesyłki w przypadku reklamacji? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań związanych z transakcjami internetowymi znajdziesz na nowym portalu ezakupy.uokik.gov.pl stworzonym z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Serwis ezakupy.uokik.gov.pl powstał z myślą o konsumentach chcących bezpiecznie i świadomie kupować w sieci. Jego celem jest