rzecznik-banner

Okres wakacji to również okres letnich wyprzedaży i szeregu promocji. Każda niemal marka kusi kolorowymi ogłoszeniami o przecenach i atrakcyjnych cenach.

            W czasie sezonowych wyprzedaży, jak również w ciągu całego roku, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

            Po pierwsze-każdy zakup należy starannie przemyśleć albowiem nie można zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać, że jednak zmieniliśmy zdanie co do jego koloru czy dlatego, że po przymierzeniu w domu okazało się, iż rozmiar jest niewłaściwy. Zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź wymiany na inny. PAMIĘTAJMY! NIE MA W POLSCE PRAWA ZWROTU I WYMIANY, CO DO ZASADY! Nie oznacza to jednak, iż sprzedawca dbając o dobre imię sklepu i marki nie może wyjść naprzeciw klientowi i uwzględnić taką możliwość. Niektóre sklepy wprowadziły w wewnętrznych regulaminach prawo zwrotu i wymiany, bądź tylko wymiany towaru na inny. Przed dokonaniem zatem zakupu należy zapytać sprzedawcę bądź poprosić o regulamin sklepu, aby uzyskać rzetelną informację czy przysługuje prawo zwrotu, prawo wymiany, a jeżeli tak to w jakim terminie i na jakich zasadach.

            Po drugie-należy porównać oferty różnych sklepów i zastanowić się, czy dana rzecz jest nam naprawdę potrzebna. PAMIĘTAJMY! POŚPIECH TO ZŁY DORADCA, A NIE KAŻDA PROMOCJA JEST FAKTYCZNIE OKAZJĄ! Sprzedawcy często informują o korzystnych warunkach wyprzedaży sezonowej dotyczącej całego asortymentu. Dopiero w czasie dokonywania konkretnego zakupu okazuje się, że tylko część towaru objęta jest promocją.

Po trzecie-należy pamiętać o zabraniu paragonu bądź innego dowodu zakupu-tego rodzaju dokumenty są podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą. PAMIĘTAJMY! W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI ZŁOŻENIA REKLAMACJI SPRZEDAWCA NIE MA PRAWA WYMAGAĆ OD NAS KONKRETNIE PARAGONU! DOWODEM ZAKUPU BĘDZIE RÓWNIEŻ WYDRUK Z TERMINALA POTWIERDZAJĄCY TRANSAKCJĘ DOKONANĄ KARTĄ PŁATNICZĄ CZY KREDYTOWĄ!

Po czwarte-w przypadku zakupu wadliwego towaru mamy prawo do złożenia reklamacji. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową 2 lata, w przypadku zakupu towaru używanego 1 rok. Reklamację składamy wówczas w sklepie, najlepiej w formie pisemnej. PAMIĘTAJMY! MAMY PRAWO WYBORU MIĘDZY NAPRAWĄ BĄDŹ WYMIANĄ TOWARU NA NOWY! NALEŻY JEDNAK WSKAZAĆ TYLKO JEDNO Z POWYŻSZYCH ŻĄDAŃ, WÓWCZAS SPRZEDAWCA MA 14 DNI, ABY USTOSUNKOWAĆ SIĘ DO NASZEGO ROSZCZENIA! Gdy do produktu dołączona jest ponadto gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi, którym najczęściej jest producent. Wybór należy do nas. Należy wybrać ten wariant, który okaże się dla nas bardziej korzystniejszy. Należy porównać prawa i obowiązki wynikające z karty gwarancyjnej z prawami i obowiązkami wynikającymi z niezgodności towaru z umową, którą to niezgodność zgłaszamy zawsze sprzedawcy.

Po piąte-zdarzają się różnice w cenach podanych przy towarze z cenami zakodowanymi w kasie, czytniku oraz podanymi w gazetkach reklamowych. PAMIĘTAJMY! CENA PODANA NA PÓŁCE LUB NA METCE JEST CENĄ OBOWIĄZUJĄCĄ! Dlatego też należy zwracać uwagę na ceny i kiedy dojdzie do sytuacji, iż przy kasie okaże się, że cena jest inna niż było to wskazane na półce to należy skutecznie wyegzekwować swoje prawo i zapłacić tyle, ile było wskazane na towarze, na półce.

2012-2022 Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej.