- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim wcześniejsza spłata pożyczki = zwrot części prowizji i innych opłat.
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Profi Credit Polska, która utrudniała czy wręcz uniemożliwiała swoim klientom skorzystanie z tego prawa.
Spółka ma zaprzestać stosowania kwestionowanych praktyk i zapłacić prawie 10,4 mln zł kary.
[Warszawa, 1 lipca 2025 r.] Ustawa o kredycie konsumenckim jasno wskazuje, że każdy kto zaciągnął kredyt lub wziął pożyczkę ma prawo do spłaty całości lub części zobowiązania przed terminem określonym w umowie - niezależnie od tego, czy to zobowiązanie wobec banku, czy firmy pożyczkowej. Ta sama ustawa nakazuje pożyczkodawcom nie tylko umożliwienie wcześniejszej spłaty, ale też zwrócenie
Czytaj więcej: Wcześniejsza spłata pożyczki. Decyzja Prezesa UOKiK wobec Profi Credit Polska
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK zakwestionował zasady naliczania opłat za studia na Uniwersytecie SWPS z Warszawy oraz Politechnice Lubelskiej.
Zarzuty dotyczą podwyżek czesnego w trakcie trwania studiów.
Przed nowelizacją prawa o szkolnictwie wyższym z 2023 roku takie działania były zabronione.
[Warszawa, 30 czerwca 2025 r.] Umowy ze studentami zawierane są przed rozpoczęciem studiów i obowiązują do zakończenia cyklu kształcenia – zazwyczaj jest to kilka semestrów nauki. Jak wynika z sygnałów, które dotarły
Czytaj więcej: Studia trwały, opłaty rosły. Zarzuty dla Uniwersytetu SWPS i Politechniki Lubelskiej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli elektrycznych maszyn ogrodniczych – sześć kosiarek, trzy urządzenia dwufunkcyjne aerator/wertykulator i jeden wertykulator.
W urządzeniach dwufunkcyjnych był za długi czas zatrzymania się noży od momentu wyłączenia. Jedna kosiarka miała nieprawidłową dokumentację.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo! Kupuj sprzęt ze znakiem CE, czytaj instrukcje i stosuj się do nich. Pamiętaj o okularach ochronnych, pełnym obuwiu i zakrywającym ubraniu.
Źródło:
Czytaj więcej: Bezpiecznie na trawce. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął wobec spółki P4, właściciela sieci Play, postępowanie w sprawie stosowania niedozwolonych postanowień umownych.
Sprawdzi również, czy operator sieci komórkowej wprowadzając do umów z klientami opłaty za utrzymanie numeru w ofertach pre-paid naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 25 czerwca 2025 r.] Spółka P4 zaczęła pobierać od klientów korzystających z ofert „Play na Kartę OdNowa” oraz „Play na Kartę 3.0" opłatę za
Czytaj więcej: Kupiłeś pakiet w Play? Za korzystanie z niego możesz zapłacić podwójnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 626 lokali gastronomicznych – w 75 proc. stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Najwięcej dotyczyło uwidaczniania cen: braku cennika i ilości potrawy lub napoju. Stwierdziliśmy też nierzetelną obsługę – porcje były za małe lub użyto innego składnika niż zadeklarowany w menu.
Usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. Jeśli tak nie jest – masz prawo do reklamacji!