- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sieć sklepów Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas akcji promocyjnych „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”.
„Zwrot 100% na voucher” – obietnica była prosta, a konsumenci zaskoczeni, gdy po zakupach dowiadywali się o zasadach i limitach.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę blisko 105 mln zł.
[Warszawa, 1 grudnia 2025 r.] W sklepach Biedronka na początku ubiegłego roku odbyły się jednodniowe akcje promocyjne „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać „Zwrot 100% na voucher”. Okazało się jednak, że warunki wykorzystania vouchera były bardziej skomplikowane niż przedstawiały to reklamy w radiu, aplikacji mobilnej
Czytaj więcej: Gdy promocja nie mówi tego, co ważne. Blisko 105 mln zł kary dla Biedronki
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Atakują nas MEGA okazje, SUPER ceny, HIPER wyprzedaże. Łatwiej jest teraz podjąć odruchową decyzję zakupową w kilka sekund.
Co możesz przegapić? Rozsądek oraz prawdziwą najniższą cenę, pułapkę odroczonych płatności, szybki klik na sprytnie zaprojektowanym ekranie, zakup niechcianego towaru z Azji.
Podpowiadamy, jak przejść przez Black Friday z większą kontrolą nad tym, co kupujemy.
Black Friday to start przedświątecznego szaleństwa zakupowego. Czas łowców okazji i rekordowych zysków
Czytaj więcej: Nie daj się zrobić na MEGA szaro w Black Friday. Porady UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Niechciane subskrypcje i niespodziewane opłaty na rachunku za telefon? Prezes UOKiK zobowiązał operatora do zmiany usługi „Zamów z T-Mobile”.
Koniec z pułapką jednego kliknięcia. T-Mobile wprowadzi dodatkowe potwierdzenia, czytelne informacje o cenie i zmieni sposób udzielania odpowiedzi na reklamacje.
Konsumenci zyskają zwrot nienależnie pobranych opłat i przysporzenia w wysokości 500 zł.
Telefony z internetem mobilnym pozwalają kupować treści cyfrowe jednym ruchem palca. Ta wygoda może
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą wobec Pekao S.A.
Bank masowo przekraczał terminy odpowiedzi na reklamacje i nie wyjaśniał przyczyn opóźnienia.
Klienci nie mogli doczekać się rozpatrzenia reklamacji, teraz doczekają się rekompensat. Bank zarezerwował na ten cel prawie 100 mln zł.
[Warszawa, 24 listopada 2025 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zobowiązał Bank Pekao S.A. do usunięcia skutków naruszenia, w tym do wypłaty rekompensat konsumentom. Decyzja jest
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Fundacja LexCultura zyskała uprawnienie do wytaczania powództw
w postępowaniach grupowych w sprawach praktyk naruszających ogólne interesy konsumentów.
W postępowaniu sądowym będzie mogła żądać zaniechania bezprawnych działań przedsiębiorcy, a także konkretnych świadczeń na rzecz konsumentów.
Prezes UOKiK zachęca kolejne organizacje do ubiegania się o wpis do rejestru podmiotów upoważnionych i reprezentowania konsumentów w postępowaniach grupowych.
„Powództwa przedstawicielskie” to nowy
- Uszkodzony lub opóźniony bagaż? Prezes UOKiK stawia zarzuty PLL LOT
- E-rowery na granicy bezpieczeństwa. Kontrola UOKiK, IH i KAS
- Reklama skierowana do dzieci. UOKiK sprawdza media społecznościowe
- Lewarek. Gadżet czy niezbędnik? Kontrola Inspekcji Handlowej
- Opłaty w telefonii na kartę. Polkomtel z zarzutami Prezesa UOKiK







