- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości mechaniczne 14 wózków dla dzieci – spacerówek, gondoli oraz zestawów 2 w 1. Zakwestionowaliśmy 9 modeli.
Błędy w oznakowaniu miało 6 wózków: niekompletną instrukcję, nieprawidłowe ostrzeżenia i oznaczenia na produkcie lub ich brak.
Co drugi wózek miał wady konstrukcyjne: nieskuteczne pasy, oddzielenie się małych elementów, szczeliny i zadziory, brak stabilności lub nieprawidłowe pochylenie siedziska i oparcia.
Źródło: https://uokik.gov.pl/male-pojazdy-duze-braki-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółce iGenius LLC i jej promotorom. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie.
iGenius oferuje usługi edukacyjne dotyczące zarządzania finansami. W ocenie Urzędu filarem działalności spółki jest jednak powiązany z ofertą program partnerski, który może stanowić system promocyjny typu piramida.
Takie systemy są niedozwolone, niosą bowiem ze sobą duże ryzyko strat finansowych dla konsumentów.
[Warszawa, 22 kwietnia 2025 r.] Spółka iGenius LLC ze Stanów Zjednoczonych
Czytaj więcej: Ostrzeżenie Prezesa UOKiK - iGenius LLC z siedzibą w Kaysville (USA)
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK świętuje 35-lecie działalności.
Z tej okazji Urząd podsumowuje trzy i pół dekady walki o konkurencję i prawa konsumentów.
Tylko w ostatnich pięciu latach Prezes UOKiK wydał ponad 4,8 tys. decyzji. Wszystkie, nawet te z obszaru ochrony konkurencji ostatecznie służą konsumentom.
[Warszawa, 14 kwietnia 2025 r.] Zakupy przez internet i możliwość zwrotu towarów zamówionych na odległość czy na pokazach handlowych. Jednoznaczne informacje o wysokości rabatu, w tym możliwość sprawdzenia ceny z
Czytaj więcej: 35 lat UOKiK. Więcej kompetencji, ochrony, praw
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 123 partii detergentów: środków do prania, zmywania oraz mycia okien.
16 proc. miało nieprawidłowości: brak ostrzeżeń po polsku, informacji o składzie i sposobie utylizacji, przekroczony termin ważności.
Właściwe oznakowanie pomaga odpowiednio dobrać produkty do potrzeb oraz prawidłowo i bezpiecznie je stosować.
Źródło: https://uokik.gov.pl/dla-mistrzow-sprzatania-i-nie-tylko-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wraz z Komisją Europejską zorganizował wspólne spotkanie dwóch kluczowych unijnych sieci zajmujących się ochroną konsumentów.
Eksperci z całej Europy omówili priorytety polityki konsumenckiej na najbliższe lata oraz sposoby skuteczniejszego egzekwowania prawa.
Wydarzenie odbyło się 26 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Stadion Narodowy w Warszawie stał się miejscem wspólnego spotkania sieci Consumer Policy Network (CPN) oraz Consumer Protection Cooperation
Czytaj więcej: Ochrona konsumentów w centrum uwagi. Wspólne spotkanie sieci CPN i CPC