- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wraz z Komisją Europejską zorganizował wspólne spotkanie dwóch kluczowych unijnych sieci zajmujących się ochroną konsumentów.
Eksperci z całej Europy omówili priorytety polityki konsumenckiej na najbliższe lata oraz sposoby skuteczniejszego egzekwowania prawa.
Wydarzenie odbyło się 26 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Stadion Narodowy w Warszawie stał się miejscem wspólnego spotkania sieci Consumer Policy Network (CPN) oraz Consumer Protection Cooperation Network (CPC). Wydarzenie zorganizowane zostało przez UOKiK wraz z Komisją Europejską w ramach polskiej prezydencji w radzie UE.
- „Razem”, „wspólnie” - to ważne słowa, które podczas dzisiejszego spotkania chciałabym podkreślić myśląc o
Czytaj więcej: Ochrona konsumentów w centrum uwagi. Wspólne spotkanie sieci CPN i CPC
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Radość i beztroska dzieci tylko w bezpiecznych warunkach!
Za bezpieczeństwo placu zabaw odpowiada jego właściciel lub zarządca. Rodzice i opiekunowie również muszą być czujni.
Podpowiadamy wspólnie z Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego. Przeczytaj, pobierz i udostępnij!
Wejdź na stronę placezabaw.uokik.gov.pl i sprawdź, jak powinien wyglądać bezpieczny plac zabaw. Przygotowaliśmy poradniki dla rodziców i opiekunów oraz właścicieli i osób zarządzających placami zabaw.
Informacje dla
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wyjaśnia, czy platformy internetowe BE Poland i GrowUp Session nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów.
Sprawdza między innymi, czy nie są oparte na systemie promocyjnym typu piramida, w którym obiecywane korzyści zależą głównie od wprowadzania do projektu kolejnych osób.
W przypadku takich systemów, konsumenci mogą ponieść dotkliwe straty finansowe.
[Warszawa, 26 marca 2025 r.] Urząd przygląda się dwóm projektom – BE Poland oraz GrowUp Session, które oferują konsumentom
Czytaj więcej: Na tropie systemów promocyjnych typu piramida. Prezes UOKiK sprawdza
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy na polskim rynku ubezpieczeń majątkowych mogło dochodzić do stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów?
Prezes UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Urząd bada klauzule stosowane w tzw. ubezpieczeniach „all risks” oraz praktyki ubezpieczycieli związane z ich sprzedażą, w tym pod kątem misselingu.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające mające na celu ustalenie, czy doszło do nieuczciwych praktyk w zakresie oferowania, sprzedaży oraz
Czytaj więcej: Ubezpieczenia majątkowe w formule „all risks”. Postępowanie wyjaśniające
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wielokrotnie kwestionował nieprawidłowo wprowadzane zmiany w umowach i stale eliminuje tego typu praktyki.
Kolejny raz postawił zarzuty spółce Vectra za jednostronne zmiany umów i bezprawne podwyższanie opłat abonamentowych.
Kara do 10 proc. obrotów i obowiązek zwrotu bezpłatnie pobranych opłat – tak może zakończyć się prowadzone postępowanie.
[Warszawa, 17 marca 2025 r.] Vectra jednostronnie zmieniła swoim klientom warunki usług dostępu do internetu i telewizji. Zrobiła to w
Czytaj więcej: Podwyżki abonamentu. Vectra z zarzutami Prezesa UOKiK