- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jak duża jest obniżka? Klienci Temu mogą tego nie wiedzieć.
Brak informacji o najniższej cenie z 30 dni przed promocją lub podawanie jej nieprawdziwej wartości – to zarzuty stawiane przez Prezesa UOKiK.
Temu grozi kara do 10 proc. obrotu.
Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Za jej pośrednictwem zewnętrzni sprzedawcy oferują różne kategorie towarów, m.in.: odzież, kosmetyki, sprzęty elektroniczne czy artykuły gospodarstwa domowego. Za sprzedaż prowadzoną na terenie Polski odpowiada irlandzka spółka Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił jej zarzuty prezentowania cen promocyjnych w sposób sprzeczny z prawem.
Najniższa cena z 30 dni przed
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Specjalne kody rabatowe, dni wyprzedażowe, zegary odliczające czas promocji – widzisz i myślisz, że warto skorzystać, bo nie wiadomo, czy taka okazja się powtórzy.
Klienci sklepów internetowych Renee i Born2Be nie wiedzą, że promocje na tych stronach nie kończą się nigdy.
Za wprowadzanie konsumentów w błąd, co do istnienia szczególnej korzyści cenowej Prezes UOKiK nałożył na Azagroup karę prawie 15 mln zł.
[Warszawa, 27 maja 2025 r.] Rabaty, promocje, wyprzedaże to ograniczone w czasie
Czytaj więcej: Niekończące się „promocje”. Decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK zapytał Polaków o sposoby prezentowania promocji w sklepach i ich wpływ na decyzje zakupowe.
Obniżki kuszą - blisko 70 proc. z nas przyznaje, że przy wyborze artykułów spożywczych kieruje się tym, czy są aktualnie w promocji.
Jednocześnie konsumenci wskazują na skomplikowane warunki czy zagmatwane zasady stosowane przez sprzedawców, które utrudniają obliczenie faktycznej ceny.
Weź dziś udział w naszej ankiecie w story na kanale uokikgovpl na Instagramie – sprawdź, czy odpowiadasz tak
Czytaj więcej: Promocja to tylko zachęta czy też manipulacja? Wnioski z badania konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości mechaniczne 14 wózków dla dzieci – spacerówek, gondoli oraz zestawów 2 w 1. Zakwestionowaliśmy 9 modeli.
Błędy w oznakowaniu miało 6 wózków: niekompletną instrukcję, nieprawidłowe ostrzeżenia i oznaczenia na produkcie lub ich brak.
Co drugi wózek miał wady konstrukcyjne: nieskuteczne pasy, oddzielenie się małych elementów, szczeliny i zadziory, brak stabilności lub nieprawidłowe pochylenie siedziska i oparcia.
Źródło:
Czytaj więcej: Małe pojazdy, duże braki. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółce iGenius LLC i jej promotorom. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie.
iGenius oferuje usługi edukacyjne dotyczące zarządzania finansami. W ocenie Urzędu filarem działalności spółki jest jednak powiązany z ofertą program partnerski, który może stanowić system promocyjny typu piramida.
Takie systemy są niedozwolone, niosą bowiem ze sobą duże ryzyko strat finansowych dla konsumentów.
[Warszawa, 22 kwietnia 2025 r.] Spółka iGenius LLC ze Stanów Zjednoczonych
Czytaj więcej: Ostrzeżenie Prezesa UOKiK - iGenius LLC z siedzibą w Kaysville (USA)