- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Okres wakacji to również okres letnich wyprzedaży i szeregu promocji. Każda niemal marka kusi kolorowymi ogłoszeniami o przecenach i atrakcyjnych cenach.
W czasie sezonowych wyprzedaży, jak również w ciągu całego roku, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Po pierwsze-każdy zakup należy starannie przemyśleć albowiem nie można zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać, że jednak zmieniliśmy zdanie co do jego koloru czy dlatego, że po przymierzeniu w domu okazało się, iż rozmiar jest niewłaściwy. Zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym sprzedawca może odmówić
- Szczegóły
- Autor: Małgorzata Łakomiec
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Sprawozdanie
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Skarżysku–Kamiennej
z działalności w 2012 roku
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Światowy Dzień Konsumenta-15 marca
Światowy Dzień Konsumenta po raz pierwszy zainicjowany został w 1983r., aby upamiętnić ważne wystąpienie Prezydenta USA Johna Fitzgeralda Kennedy’ego. W 1962r. w Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki John Kennedy przedstawił projekt ustawy o ochronie praw konsumenta. Sformułowane zostały wówczas 4 podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. Z ust
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
W poniedziałek, 26 listopada startuje kampania społeczna „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z zawieraniem umów finansowych, w tym przede wszystkim z zaciąganiem wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. „chwilówek”, oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa.
Akcja społeczna jest współorganizowana przez siedem instytucji publicznych: Bankowy Fundusz
Czytaj więcej: Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru.
Sprawa dotyczy metody oszukiwania użytkowników usług telefonicznych (najczęściej abonentów sieci telefonii komórkowych) poprzez wykorzystywanie ich skłonności do oddzwaniania na nieodebrane połączenia. Takie połączenia przychodzą często w godzinach wieczornych i w nocy, co jest celowym