- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Akcja „Nie bądź jeleń, weź paragon”
Ruszyła kolejna odsłona akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon”.
Kontrolerzy skarbowi podczas wakacji będą mogli sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Konsumentów z dużym i małym portfelem, usługobiorców, turystów, pasażerów, kibiców łączy jedno – wszyscy mają prawo do otrzymania dowodu zakupu. Najprostszym jest paragon. Tegoroczną akcję Ministerstwa Finansów, przypominającą o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów, wspiera Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będzie ją promował rysunek jelenia na zakupach autorstwa Andrzeja Mleczki, jednego z
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Zbliża się okres świąteczny, więc warto zadbać o to, aby nasze potrawy na Wielkanocnym stole były smaczne i świeże. W związku z tym należy podczas dokonywania zakupu produktów szczególnie zwrócić uwagę na termin ważności, jakość, informacje na etykietach oraz cenę. Badania Inspekcji Handlowej, które opublikował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w artykule „Wielkanocne jaja – czy wiesz, co kupujesz?” wykazały, że wiele produktów znajdujących się w sklepach budzi zastrzeżenia. Statystyki
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest 15 marca ponieważ tego dnia w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna Fitzgeralda Kennedy’ego dot. projektu ustawy o ochronie praw konsumentów, w którym Prezydent USA sformułował 4 podstawowe prawa konsumentów:
- do informacji,
- do wyboru,
- do bezpieczeństwa,
- do reprezentacji.
Prezydent Kennedy powiedział wówczas: "KONSUMENCI TO MY WSZYSCY" i o tym należy pamiętać, że każdy z nas jest konsumentem.
Światowy Dzień Konsumenta po raz pierwszy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
(Źródło: www.uke.gov.pl) Urząd Komunikacji Elektronicznej radzi, aby nie brać udziału w żadnych konkursach i loteriach SMS, zanim nie poznamy ich regulaminu. To może nas drogo kosztować.
Jeżeli nie chcemy otrzymywać takich SMS-ów musimy napisać skargę do swojego Operatora oraz wysłać pismo do Organizatora loterii (Dostawcy Usług o Podwyższonej Opłacie) – jeśli posiadamy jego dane. Jeżeli natomiast dane Organizatora nie są nam znane to należy poszukać ich na stronie UKE. Wobec narastającego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Archiwum Rzecznik Konsumentów
Niezamówiona (niechciana) przesyłka
Umowa zostaje zawarta kiedy dwie strony, tj. konsument i przedsiębiorca wyrażą na to zgodę. Jeżeli sprzedawca wysłał towar do potencjalnego klienta bez uprzedniego przedstawienia konsumentowi oferty i bez zapytania o chęć zakupu danej rzeczy to uczynił to na własne ryzyko. W takiej sytuacji konsument nie ponosi żadnych zobowiązań, tzn. zwolniony jest z dokonywania jakichkolwiek opłat. Spełnienie niezamówionego przez konsumenta świadczenia następuje na ryzyko