- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumenci skarżą się na praktyki towarzystw ubezpieczeniowych związane z udostępnianiem pojazdów zastępczych po wypadku.
Zaniżanie kosztów wynajęcia samochodu zastępczego, zbyt krótki czas jego udostępniania, niekorzystne warunki najmu – takie problemy są zgłaszane do UOKiK.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec 4 spółek i sprawdzi, na jakich warunkach zapewniają one pojazdy zastępcze.
Od lipca 2021 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 20 skarg dotyczących zasad zapewniania pojazdów zastępczych osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych lub pokrywania kosztu ich wynajmu z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej sprawcy wypadku.
- Wszcząłem postępowania wyjaśniające
Czytaj więcej: Problemy z pojazdami zastępczymi – postępowania wyjaśniające
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.
Prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające wobec 17 banków, w których sprawdza, czy prawidłowo rozliczają się z konsumentami.
- Stopy procentowe WIBOR 3M i 6M, od których zależy oprocentowanie kredytów hipotecznych w PLN są coraz wyższe, co oznacza również
Czytaj więcej: Spłata kredytu hipotecznego – stanowisko Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Brak informacji o warunkach odblokowania pieniędzy ze sprzedaży i o tym, jak nie dopłacać do „Ochrony Kupującego” - takie praktyki właściciela serwisu Vinted.pl zakwestionował Prezes UOKiK.
W efekcie konsumenci mogli podjąć niekorzystne dla siebie decyzje, tracąc pieniądze oraz czas.
Prezes UOKiK nałożył na litewską spółkę VINTED ponad 5,3 mln zł kary.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpływały skargi na platformę Vinted.pl należącą do
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary dla Vinted – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Masz prawo wiedzieć, czy post lub relacja w mediach społecznościowych to reklama, czy bezinteresowna opinia influencera.
Jesteśmy na końcowym etapie tworzenia wytycznych dla influencerów w zakresie oznaczania treści reklamowych. Prowadzimy dialog z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi.
Zanim opublikujemy rekomendacje – chcemy poznać twoją opinię o oznaczaniu treści komercyjnych zamieszczanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Weź udział w dyskusji
Czytaj więcej: Oznaczać, czy nie oznaczać – co wolno w mediach społecznościowych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy wiesz, jak powinien wyglądać plac zabaw bezpieczny dla dzieci?
Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na stronie placezabaw.uokik.gov.pl.
To serwis z praktycznymi informacjami dla rodziców, opiekunów oraz właścicieli i osób zarządzających miejscami zabaw dla najmłodszych.
- Plac zabaw to przestrzeń radości, eksperymentowania i rozwijania kreatywności. To również miejsce, które powinno być bezpieczne dla dzieci. Niezbędna jest do tego nie tylko czujność rodziców i opiekunów, ale także