- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sześć decyzji Prezesa UOKiK za brak współpracy z Urzędem. Kary dla influencerów wyniosły łącznie 139 tys. zł.
To pierwsze sankcje w prowadzonych postępowaniach przez Prezesa UOKiK.
Rekomendacje w zakresie oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych oraz kolejne działania już wkrótce.
Oznacz poprawnie przekaz komercyjny w mediach społecznościowych. Aktualności na naszym profilu na Instagramie.
W ramach prowadzonych postępowań w sprawie oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych oraz podejrzenia scamu, Prezes UOKiK skierował wystąpienia do kilkudziesięciu wiodących influencerów zbierając informacje o funkcjonowaniu branży influencer marketingu oraz weryfikując prawidłowość oznaczania przez nich treści
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Klienci Biura Maklerskiego mBanku skarżą się na podwyżkę opłat za depozyt zagranicznych papierów wartościowych.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Urząd sprawdza m.in., czy bank miał prawo jednostronnie wprowadzić zmianę w wykonywanych umowach oraz czy umożliwia konsumentom rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów.
[Warszawa, 27 czerwca 2022 r.] Biuro Maklerskie (BM) mBanku zapowiedziało wprowadzenie nowej tabeli opłat od 1 lipca 2022 r. Do UOKiK
Czytaj więcej: Zmiany opłat w Biurze Maklerskim mBanku – postępowanie wyjaśniające
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jedno z podstawowych praw konsumenta to prawo do informacji, czyli co i za ile kupuje.
Kontrole w 2021 r. wykazały, że nie wszyscy przedsiębiorcy prawidłowo eksponują ceny towarów i usług - u ponad połowy skontrolowanych stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Prawie pół miliona partii produktów pod lupą UOKiK. Ponad 15 proc. z nich było źle oznaczone ceną – brakowało informacji o cenie jednostkowej lub jej w ogóle nie było.
Pobierz raport z kontroli oraz wykaz
Czytaj więcej: Prawo do informacji, jak przedsiębiorcy sobie z nim radzą?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?
O „10 prostych krokach, żeby nie zmarnować urlopu” z Bartoszem Kempą, radcą prawnym i założycielem serwisu Zmarnowanyurlop.pl porozmawia Agnieszka Kopacz.
Webinar dla konsumentów odbędzie się w czwartek, 23 czerwca, o godz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, UOKiK i Europejskie Centrum Konsumenckie wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony.
Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji!
POSTĘPOWANIE PRZED WYLOTEM
- Zachowaj rachunek za walizkę!
- Zrób zdjęcia zawartości swojej walizki.
- Jeżeli to możliwe – oznacz ją np. naklejką, wstążką itp.!
- Upewnij się za przewóz jakich rzeczy, linia lotnicza nie