- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty Assay Management oraz zarządzanej przez nią spółce Assay ASI oferującej „weksle inwestycyjne”. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie.
Ktoś dzwoni i proponuje ci alternatywną inwestycję na stały, zabezpieczony procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami i zwrotem kapitału? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!
Assay Management zajmuje się pozyskiwaniem klientów na rzecz Assay Management Alternatywna Spółka Inwestycyjna (Assay ASI) i zachęca do zawarcia oferowanego przez nią porozumienia wekslowego. Według przedsiębiorcy jest to pewna inwestycja ze stałym oprocentowaniem i regularnie wypłacanymi odsetkami. Deklaracjom korzyści z zakupu weksli inwestycyjnych towarzyszy zapewnienie o objęciu działalności
Czytaj więcej: Porozumienia wekslowe Assay, ostrzeżenie Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę.
Prezes UOKiK zakwestionował taką praktykę i zobowiązał spółkę do jej zaniechania i usunięcia skutków naruszeń.
Ubezpieczyciel zawiadomi konsumentów, że mogą anulować zmiany w umowie wprowadzone bez ich zgody i odzyskać pobrane składki za dodatkową ochronę.
[Warszawa, 24 kwietnia 2023 r.] Prezes UOKiK wydał decyzję wobec spółki Compensa
Czytaj więcej: Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem.
Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska i wystąpił o wyjaśnienia do spółek ATPark i Europark.
Warszawa, 20 kwietnia 2023 r. APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju. Do Urzędu
Czytaj więcej: Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK – ponad 820 tys. zł kary dla spółki Apcoa
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu w sprawie usług dodatkowych, uruchamianych bez wyraźnej zgody abonentów.
Spółka zwróci konsumentom opłaty za usługi „Ochrona Internetu” i „Serwis IPLA 3 z 3”.
Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.
UOKiK w toku postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Na tym
Czytaj więcej: Rekompensata od Cyfrowego Polsatu, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dowiedz się, jak wyznaczać granice i bronić swoich konsumenckich praw nie tylko na pokazie handlowym, ale również wobec sztuczek marketingowych, presji czasu czy nieuczciwych sprzedawców.
Weź udział w webinarze.
Z Ewą Jarczewską-Gerc, psycholożką społeczną i trenerką biznesu porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę, 19 kwietnia o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/
Transmisja również na