- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wisepro Foctral i Vital Trading były odpowiedzialne za działanie niezgodnego z prawem systemu promocyjnego typu piramida.
Spółki obiecywały korzyści finansowe uzależnione przede wszystkim od wprowadzania do systemu kolejnych uczestników.
Prezes UOKiK nałożył kary finansowe na obie firmy i dwóch managerów.
[Warszawa, 20 lipca 2023 r.] Systemy promocyjne typu piramida są zakazaną przez prawo nieuczciwą praktyką rynkową. Polegają na budowie sieci sprzedaży poprzez obietnice korzyści, uzależnionych przede wszystkim od wprowadzenia do systemu kolejnych osób. Osoba, która decyduje się na dołączenie do takiego systemu wpłaca pieniądze, a następnie namawia do tego innych. Za wprowadzenie nowych uczestników płacone jest wynagrodzenie. Nieuczciwe
Czytaj więcej: Program partnerski Properly to niezgodny z prawem system promocyjny typu piramida
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył blisko 12,5 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy).
W umowach opracowanych przez spółkę było aż 12 niedozwolonych klauzul naruszających prawa konsumentów.
BO Energy stosowała też szereg nieuczciwych praktyk, za które Prezes UOKiK w grudniu 2022 r. nałożył na nią karę ponad 28 mln zł.
Spółka BO Energy (wcześniej FG Energy) z Krakowa zajmuje się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych na terenie całej Polski. Umowy zawiera poza
Czytaj więcej: Umowy na fotowoltaikę pełne pułapek. Prawie 12,5 mln zł kary dla spółki BO Energy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pluszaki, gniotki, piłki… Kupujesz pamiątki z wakacji? Weź pod uwagę nie tylko modę.
Jeśli to zabawki, muszą być bezpieczne! Dostosowane do wieku i rozwoju dziecka.
Porady, jak wybrać bezpieczną zabawkę, znajdziesz na stronie UOKiK – w raportach z kontroli Inspekcji Handlowej i rejestrze produktów niebezpiecznych. Zajrzyj też do poradnika #Bezpieczeństwo na naszym profilu na Instagramie.
Urlopujesz? Zobacz nasz poradnik #NaUrlopie na Twitterze i Instagramie.
Źródło:
Czytaj więcej: Gąski, gąski do domu. Modne pamiątki, ale czy bezpieczne?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jestem prześladowany notorycznymi telefonami; Codziennie jestem nękana - tak opisali skarżący się konsumenci intensywne, niechciane telefony dotyczące fotowoltaiki.
Prezes UOKiK potwierdził, że Asmanta Call Center wykonywała połączenia telefoniczne nie mając uprzedniej zgody na kontakt. Jednocześnie wprowadzała konsumentów w błąd, znacznie zawyżając kwoty możliwych do pozyskania dotacji.
Prezes Urzędu ukarał spółkę oraz osoby zarządzające karami w łącznej wysokości blisko 1,5 mln
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stawia pierwsze zarzuty 4 przedsiębiorcom w związku z błędnym prezentowaniem promocji.
Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo – za naruszenie praw konsumentów grozi im kara nawet do 10 proc. obrotu.
Od 1 stycznia br. sprzedawcy informujący o obniżce muszą podawać najniższą cenę z 30 dni przed jej wprowadzeniem.
Już pół roku obowiązują przepisy, które nakładają na przedsiębiorców organizujących obniżki obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni
Czytaj więcej: Cena obniżona czy podwyższona. Pierwsze zarzuty Prezesa UOKiK po zmianach przepisów
- Bocian Pożyczki z karą ponad 15 mln złotych – decyzja Prezesa UOKiK
- UOKIK na czele Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów
- Zamawiasz talerze, a w koszyku już jest … parasolka. Duka.com z zarzutami Prezesa UOKiK
- Seniorze uważaj na reklamy środków pseudomedycznych
- Akcja NaUrlopie - dziecko w podróży







