- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy wózki i nosidełka dla dzieci pod kątem oznakowania i bezpieczeństwa.
Zakwestionowaliśmy 10 na 16 zbadanych produktów: niesprawne pasy bezpieczeństwa, wady konstrukcyjne i niepełne instrukcje.
Sprawdź nasze porady w raporcie, jak wybrać bezpieczny wózek i nosidełko dla dziecka.
Pobierz raport i wykaz produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 910 partii bielizny pościelowej – kompletów pościeli, poszewek na poduszki, prześcieradeł. 123 partie zbadaliśmy też w laboratorium.
Aż w 50% zbadanych produktów wykryliśmy nieprawidłowości: niezgodność deklarowanego składu materiału lub rozmiaru z rzeczywistością.
W 6% partii znaleźliśmy błędy w oznakowaniu: brak informacji o składzie; nazwy włókien w języku obcym lub nie do zidentyfikowania; niezgodność rozmiaru.
Kupując pościel, sprawdź jej skład i upewnij się, czy nie
Czytaj więcej: Bielizna pościelowa - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją.
Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals.
Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
TSUE wydał (21.09.2023 r.) wyrok, zgodnie z którym sąd może uznać warunek umowy za nieuczciwy tylko dlatego, że jest on tożsamy z warunkiem wpisanym do rejestru klauzul niedozwolonych.
Warunek umowy nie może być uznany za nieuczciwy wobec części konsumentów, którzy zawarli tę umowę, a uczciwy wobec pozostałych.
Bank ma również obowiązek informowania o istotnych cechach umowy i ryzykach z nią związanych wszystkich kredytobiorców, nawet wówczas, gdy konsument posiada odpowiednią wiedzę w
Czytaj więcej: Ważny wyrok TSUE w sprawie rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Musiałe(a)ś płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie? Wkrótce otrzymasz zwrot kosztów
Prezes UOKiK zobowiązał do tego spółkę Orange Polska.
Sprawdź, czy przysługuje Ci rekompensata i jak ją otrzymać.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska. Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma 
- Świadomy konsument od najmłodszych lat – dzień przedszkolaka z UOKiK
- Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep
- Dobre ograniczenia - Inspekcja Handlowa skontrolowała barierki ochronne dla dzieci
- Zarzuty Prezesa UOKiK dla Centrum Medycznego Telmed
- Okulary przeciwsłoneczne. Kontrola UOKiK, IH i KAS







