- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Umowy dnia codziennego – jak wykorzystać swoje kieszonkowe?
Dowiedź się podczas webinaru.
Z Edytą Duchnowską, radcą prawnym porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę, 31 maja o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/
Transmisja również na //www.youtube.com/@Fundacja-ProPublika">kanale Fundacji ProPublika na YouTube
Nagranie będzie dostępne na stronie: infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=19591
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Cykl #BezpiecznyMaluch – prezentujemy wyniki kontroli: cyferek i literek, puzzli, klocków i książeczek.
Sprawdziliśmy siłę przyciągania się magnesów, małe elementy i oznakowanie.
W trzech zabawkach dopuszczalna siła przyciągania była przekroczona. Dlaczego to niebezpieczne? Dowiesz się z raportu.
Przeczytaj raport i sprawdź wykaz przebadanych zabawek.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 200 mediów i instytucji włączyło się w kampanię Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Ostrzegamy konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.
Dziękujemy za szeroki odzew i zachęcamy do dalszej współpracy.
Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega - „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe
Czytaj więcej: Stracisz dane, stracisz pieniądze. Razem na rzecz konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zbliża się Dzień Dziecka. Rozpoczynamy cykl #BezpiecznyMaluch i pokazujemy wyniki kontroli zabawek miękkich – pluszaków, piłek, lalek.
Rwaliśmy je, podpalaliśmy i zgniataliśmy, aby sprawdzić, czy będą bezpiecznym prezentem dla najmłodszych. Na 30 modeli 11 nie spełniało wymagań konstrukcyjnych lub formalnych.
Najczęstsze błędy to: występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, łatwy dostęp do wypełnienia, brak danych producenta i importera oraz wymaganych
Czytaj więcej: Kontrola tych najsłodszych. Inspekcja Handlowa sprawdziła pluszaki
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia.
Drip pricing to dodawanie na ostatnim etapie składania zamówienia niezapowiedzianych wcześniej dodatkowych, obowiązkowych opłat.
Niektóre elementy interfejsu Glovo dotyczące kosztów zamówienia mogą być mało widoczne dla konsumenta.
Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za które grozi kara do 10 proc
Czytaj więcej: Opłata za małe zamówienie lub dostawę w deszcz? Glovo z zarzutami