- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na Agencję City Damian Trzciński z Poznania karę w wysokości 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie.
Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług.
To nie koniec działań, są zarzuty za podobne praktyki wobec firmy J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
Warszawa, 27 lutego 2023 r. Wchodzisz do e-sklepu, chcesz kupić nowy telewizor, kosmetyk, wycieczkę – porównujesz ceny, parametry, skład, opis i… opinie. Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK wynika, że przy swoich wyborach kieruje się nimi 93 proc. osób kupujących w internecie. Wpływ oceny innych klientów jest
Czytaj więcej: Kara dla handlarza opiniami, kolejne działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pośrednik, dostawca czy sprzedawca - z kim tak naprawdę zawierasz umowę?
Jakie prawa Ci przysługują i kiedy zaczynają się kłopoty?
Wszystko o dropshippingu podczas webinaru, który odbędzie się w środę - 1 marca o godz. 13:00.
Z dr. Markiem Porzeżyńskim porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło:
Czytaj więcej: Webinar dla konsumentów, 01.03.2023 r. Wszystko o dropshippingu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Automatycznie dodane do koszyka ubezpieczenie produktu? Zgoda na przekazanie danych w miejscu przycisku „dalej”? Niewidoczne koszty wysyłki? To przykłady tzw. dark patterns – dowiedz się o nich więcej na uokikgovpl.
Dark patterns to praktyki wykorzystujące wiedzę o zachowaniach użytkowników do wpływania na ich decyzje. Stosowane w aplikacjach i na stronach WWW, np. w e-sklepach, wymuszają niezamierzone lub niechciane działania konsumentów.
Kontrola Komisji Europejskiej i sieci Consumer
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Spółki Generali Życie TU oraz TU Allianz Życie stosowały niedozwolone postanowienia umowne.
Prezes UOKiK zakwestionował mechanizm pobierania przez Generali Życie opłat alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk i nałożył na tego przedsiębiorcę blisko 11,2 mln zł kary.
W przypadku Allianz (dawniej Aviva) zastrzeżenia budziły niejasne klauzule modyfikacyjne umożliwiające podwyżki różnych opłat – spółka zaprzestanie ich
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał 2 decyzje dotyczące stosowania
Czytaj więcej: Niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczeniowych – decyzje Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Rzecznik Generalny TSUE zabrał głos w ważnej sprawie dla konsumentów mających kredyty indeksowane lub denominowane do franka szwajcarskiego.
W jego opinii, jeśli unieważnienie umowy kredytowej nastąpiło ze względu na nieuczciwe warunki, to konsumenci mogą dochodzić od banków roszczeń wykraczających poza zwrot świadczeń pieniężnych. Banki natomiast nie mają analogicznego prawa.
Czekamy teraz na ostateczne rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE.
Rzecznik Generalny Trybunału
- Niebezpieczna elektronika, kontrola Inspekcji Handlowej
- Med Professional z zarzutami Prezesa UOKiK za pokazy
- Zamów w ciągu 2 godzin, a my i tak nie dostarczymy, Prezes UOKiK stawia zarzuty Amazon
- Wakacje.pl z zarzutami Prezesa UOKiK za mylące ceny
- Nie dać się czadowi. Wspólna kontrola UOKiK, IH i KAS