- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK uznał, że spółka Aforti Holding, która namawiała do zainwestowania w „Ofertę wekslową”, złamała prawo.
To kolejne działanie Prezesa Urzędu na rynku inwestycji alternatywnych.
Aforti Holding za wprowadzanie konsumentów w błąd ma zapłacić ponad 790 tys. zł kary.
Aforti Holding należy do grupy spółek, które zajmują się m.in. prowadzeniem platformy wymiany walut, udzielaniem pożyczek dla przedsiębiorców, windykacją, a także faktoringiem. Spółka zachęcała i namawiała konsumentów do skorzystania z „Oferty wekslowej”. Ze skarg, które dotarły do UOKiK wynika, że przedsiębiorca zapewniał m.in. w rozmowach telefonicznych, że jest to pewna inwestycja ze stałym oprocentowaniem i regularnie wypłacanymi odsetkami. Deklaracjom
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Testowaliśmy 20 modeli kasków ochronnych do jazdy na rowerach, hulajnogach i deskorolkach.
Sprawdziliśmy formalności - oznakowanie CE, instrukcje oraz konstrukcje kasków - w jakim stopniu chronią głowę przed urazem oraz wytrzymałość ich zapięcia.
Dwa były niebezpieczne - zapięcia kasków okazały się nieskuteczne. Podczas upadku lub zderzenia kask mógłby spaść z głowy użytkownika.
Zobacz raport i wykaz sprawdzonych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard).
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.
Metki czy wszywki muszą zawierać prawdziwe informacje.
Informacje o prawdziwym składzie surowcowym ubrań powinniśmy znaleźć na metkach lub wszywkach. Konsument nie ma możliwości samodzielnej weryfikacji tych danych i jest zmuszony zaufać specyfikacji podawanej przez
Czytaj więcej: Ile wełny w wełnie? Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i bezpieczeństwo 21 modeli hulajnóg sportowych – napędzanych siłą mięśni.
W naszych laboratoriach hulajnogi przechodziły specjalistyczne próby: uderzeniowe, obciążeniowe, hamulców i blokad kierownicy.
4 na 20 hulajnóg zakwestionowaliśmy ze względu na wadliwe konstrukcje.
Zobacz raport oraz wykaz skontrolowanych produktów.
Źródło: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=19799&news_page=1
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów.
Klienci UPC zostali obciążeni opłatą za dodatkowe kanały telewizyjne i wyższą prędkość internetu, choć tych świadczeń nie zamawiali.
Świadczenie nowych usług powinno odbywać się na wniosek lub za uprzednią zgodą konsumentów.
W ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” spółka UPC Polska w okresie od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia ubiegłego roku podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony
Czytaj więcej: Opłaty za niezamówione usługi – zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC