- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 200 mediów i instytucji włączyło się w kampanię Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Ostrzegamy konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.
Dziękujemy za szeroki odzew i zachęcamy do dalszej współpracy.
Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega - „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile lub linki do płatności – to tylko niektóre sposoby kradzieży Twoich pieniędzy z konta.
W kampanię UOKiK bezpłatnie włączyło się ponad 200 podmiotów.
- Serdecznie dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorstwom, które odpowiedziały
Czytaj więcej: Stracisz dane, stracisz pieniądze. Razem na rzecz konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zbliża się Dzień Dziecka. Rozpoczynamy cykl #BezpiecznyMaluch i pokazujemy wyniki kontroli zabawek miękkich – pluszaków, piłek, lalek.
Rwaliśmy je, podpalaliśmy i zgniataliśmy, aby sprawdzić, czy będą bezpiecznym prezentem dla najmłodszych. Na 30 modeli 11 nie spełniało wymagań konstrukcyjnych lub formalnych.
Najczęstsze błędy to: występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, łatwy dostęp do wypełnienia, brak danych producenta i importera oraz wymaganych
Czytaj więcej: Kontrola tych najsłodszych. Inspekcja Handlowa sprawdziła pluszaki
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia.
Drip pricing to dodawanie na ostatnim etapie składania zamówienia niezapowiedzianych wcześniej dodatkowych, obowiązkowych opłat.
Niektóre elementy interfejsu Glovo dotyczące kosztów zamówienia mogą być mało widoczne dla konsumenta.
Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za które grozi kara do 10 proc
Czytaj więcej: Opłata za małe zamówienie lub dostawę w deszcz? Glovo z zarzutami
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 1,34 proc. skontrolowanych próbek paliw ciekłych – nieco mniej niż w 2021 r. (1,72 proc.).
Wyniki kontroli w 2022 r. wskazują na poprawę jakości benzyny i pogorszenie jakości LPG w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie jak w latach poprzednich wśród kwestionowanych próbek dominuje olej napędowy.
Czy Twoja stacja sprzedaje paliwo spełniające normy, sprawdzisz na mapie paliw na stronie internetowej UOKiK i w korzystającej z danych Urzędu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty Assay Management oraz zarządzanej przez nią spółce Assay ASI oferującej „weksle inwestycyjne”. Wydał także ostrzeżenie konsumenckie.
Ktoś dzwoni i proponuje ci alternatywną inwestycję na stały, zabezpieczony procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami i zwrotem kapitału? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!
Assay Management zajmuje się pozyskiwaniem klientów na rzecz Assay Management Alternatywna Spółka Inwestycyjna (Assay ASI) i zachęca do zawarcia
Czytaj więcej: Porozumienia wekslowe Assay, ostrzeżenie Prezesa UOKiK