- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące wobec przedsiębiorcy energetycznego Enea S.A.
Spółka gwarantowała stałe ceny prądu, ale pomijała lub prezentowała w sposób mogący wprowadzać w błąd informacje o comiesięcznej opłacie handlowej. Bezpodstawnie naliczała również kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
Enea zwróci niesłusznie pobrane opłaty uprawnionym konsumentom.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały liczne skargi na firmę energetyczną Enea. Dotyczyły ofert z gwarancją stałej ceny prądu i dodatkowych opłat, które pojawiały się podczas obowiązywania umowy. Po analizie sprawy Prezes UOKiK wszczął przeciwko spółce dwa postępowania – o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów oraz o stosowanie nieuczciwych
Czytaj więcej: Rekompensata od spółki ENEA. Decyzje Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy konstrukcję i oznakowanie 30 modeli huśtawek do domu i ogrodu.
Niemal co druga huśtawka była niebezpieczna. Zakwestionowaliśmy wielkość otworów oraz trwałość węzłów i lin.
Brakowało ostrzeżeń i instrukcji – konsument pozostawał bez wskazówek, jak prawidłowo zamontować huśtawkę i bezpiecznie jej używać.
Pobierz raport i wykaz skontrolowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł.
Wiodący dealer samochodów używanych podawał nieprawdziwe informacje o cenie oferowanych pojazdów.
Spółka stosowała też niedozwolone zapisy w umowach, które obligowały konsumentów do potwierdzenia stanu technicznego pojazdu.
[Warszawa, 24 stycznia 2024 r.] AUTOCENTRUM AAA AUTO to jeden z liderów na rynku sprzedaży samochodów używanych. Oferty pojazdów dostępnych w salonach
Czytaj więcej: Autocentrum AAA Auto, dwie decyzje Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Urodzinowa promocja Wizz Air z zarzutami Prezesa UOKiK
Wizz Air Hungary 18 maja ubiegłego roku zorganizował promocję urodzinową. W czasie jej trwania można było kupić bilety lotnicze za 35 zł. Większość z nich spółka anulowała po zawarciu umowy.
Prezes UOKiK postawił przewoźnikowi zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
To nie jedyne działania Urzędu wobec przedsiębiorcy.
[Warszawa, 22 stycznia 2024 r.] Wizz Air, jeden z liderów wśród przewoźników niskokosztowych, przyzwyczaił
Czytaj więcej: Urodzinowa promocja Wizz Air z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już niebawem Dzień Babci i Dzień Dziadka. Masz już prezenty, a może jeszcze szukasz? Najlepszymi będą Twoje wiedza i czas!
Seniorzy narażeni są na pułapki zakupowe nie tylko w realu, ale także w internecie.
Cyberoszuści czyhają na seniorów aktywnych w sieci, dlatego obejrzyj wspólnie z bliskimi webinar „Na co uważać, żeby nie stracić danych i pieniędzy”.
Przypominamy również o najważniejszych prawach konsumenta – istotnych w przypadku zawarcia umowy podczas pokazu
Czytaj więcej: Najlepsze prezenty dla babci i dziadka? Podaruj wiedzę i czas!
 
                    








