- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Tu cyberbezpieczny Senior
Osoby starsze, które urodziły się i dorastały w czasach, kiedy nie było dostępu do Internetu i smartfonów, często nie zdają sobie sprawy, jak łatwo oszuści mogą wykorzystać telefony komórkowe (lub stacjonarne) w celu wyłudzenia pieniędzy lub danych poufnych.
Mając na uwadze, że październik jest Europejskim Miesiącem Bezpieczeństwa oraz Europejski Dzień Seniora, który wypada 20 października, wspólnie z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Warszawskim Instytutem Bankowości rozpoczynamy kampanie/akcję edukacyjną #Halo! Tu bezpieczny Senior. Kampania ma na celu zwiększyć świadomość seniorów na temat różnego rodzaju oszustw internetowych, m.in. takie jak wyłudzanie danych wrażliwych (tzw. phishing)
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jakie są nasze prawa, jeśli kupimy coś podczas prezentacji handlowej? Czy przepisy szczególnie nas chronią? W jakim terminie możemy odstąpić od umowy i zwrócić produkt?
Dowiedz się podczas webinaru.
Z Dominiką Myszakowską-Kaczałą, prawniczką, porozmawia Grzegorz Romanow.
Webinar odbędzie się w środę, 25 października, o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/.
Transmisja również na kanale Fundacji ProPublika na YouTube.
Nagranie będzie dostępne na
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprzedawca nie uznał twojej reklamacji? Nie poddawaj się i rozwiąż ten problem polubownie!
To skuteczny, szybki i tani – często nawet bezpłatny – sposób dochodzenia swoich praw.
Jest wiele instytucji, które Ci w tym pomogą – np. Inspekcja Handlowa.
Z okazji Tygodnia Mediacji i nie tylko – polub polubowne!
Dowiedz się więcej o polubownym rozwiązywaniu sporów konsumenckich –polubowne.uokik.gov.pl
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy wózki i nosidełka dla dzieci pod kątem oznakowania i bezpieczeństwa.
Zakwestionowaliśmy 10 na 16 zbadanych produktów: niesprawne pasy bezpieczeństwa, wady konstrukcyjne i niepełne instrukcje.
Sprawdź nasze porady w raporcie, jak wybrać bezpieczny wózek i nosidełko dla dziecka.
Pobierz raport i wykaz produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 910 partii bielizny pościelowej – kompletów pościeli, poszewek na poduszki, prześcieradeł. 123 partie zbadaliśmy też w laboratorium.
Aż w 50% zbadanych produktów wykryliśmy nieprawidłowości: niezgodność deklarowanego składu materiału lub rozmiaru z rzeczywistością.
W 6% partii znaleźliśmy błędy w oznakowaniu: brak informacji o składzie; nazwy włókien w języku obcym lub nie do zidentyfikowania; niezgodność rozmiaru.
Kupując pościel, sprawdź jej skład i upewnij się, czy nie
Czytaj więcej: Bielizna pościelowa - kontrola Inspekcji Handlowej
- Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety
- Ważny wyrok TSUE w sprawie rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK
- Orange zwróci konsumentom opłaty za kontakt z infolinią i wizytę technika – decyzja Prezesa UOKiK
- Świadomy konsument od najmłodszych lat – dzień przedszkolaka z UOKiK
- Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep