- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Vectra jednostronnie, bez podstawy prawnej, zmieniła zapisy umowy na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie podwyższała opłaty za internet i telewizję.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył na spółkę ponad 22 mln zł kary.
Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.
Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje. W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.
Tymczasem Vectra w latach 2019 - 2020 jednostronnie, bez wymaganej
Czytaj więcej: Ponad 22 mln kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Poczta Kwiatowa karę w wysokości ponad 1,6 mln zł za stosowanie niedozwolonego postanowienia umownego.
Poczta Kwiatowa nie gwarantowała dostarczenia na czas kwiatów lub upominków w dni szczególnego zapotrzebowania na jej usługi - Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Dzień Ojca.
W komunikacji marketingowej Poczta Kwiatowa zachęcała do składania zamówień na święta, w które nie gwarantowała terminowej realizacji usługi.
W te
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK, na podstawie wyników kontroli Inspekcji Handlowej, wszczął postępowania wyjaśniające wobec spółek: Polskie Sklepy Odzieżowe (producenta m.in. ubrań Lavard) i Lord.
Etykiety muszą zawierać prawdziwe informacje – to odpowiedzialność producentów.
Informacje o prawdziwym składzie surowcowym ubrań powinniśmy znaleźć na etykietach lub wszywkach. Konsument nie ma możliwości samodzielnej weryfikacji tych danych i jest zmuszony zaufać specyfikacji podawanej przez producenta. Skład
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
BNP Paribas Bank Polska oraz Bank Pocztowy bezprawnie ograniczały w bankowości elektronicznej możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe tylko do maksymalnie 2 lub 4 zamiast 8 miesięcy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na banki kary w łącznej wysokości blisko 3 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Od blisko pół roku konsumenci mogą korzystać z ustawowych wakacji kredytowych. Zgodnie z ustawą o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Trwa ogólnopolska kampania Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy!
Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Dowiedz się!
Zapraszamy na webinar 18 stycznia, godz.13:00.
Cyberprzestępcy sięgają po różne techniki manipulacji, aby pozyskać dane konsumentów. Może to nieść za sobą bardzo poważne skutki dla naszych portfeli i oszczędności. Prezes Urzędu
Czytaj więcej: Stracisz dane, stracisz pieniądze, moc edukacji