- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prawie połowa skontrolowanych zabawek dla dzieci poniżej 3 roku życia nie spełniała wymagań formalnych lub konstrukcyjnych.
Najpoważniejsze problemy to występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, nieprawidłowo sporządzone deklaracje zgodności oraz brak niezbędnych ostrzeżeń. Pobierz raport i wykaz przebadanych zabawek.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu prezentu? Zobacz, co radzimy.
Już wkrótce Dzień Dziecka. Wybierając upominki z tej okazji, warto zwrócić uwagę na ich bezpieczeństwo.
- Dbamy o to, by zabawki, które trafiają do rąk naszych dzieci, były bezpieczne. Przez cały rok kontrolujemy je wraz z Inspekcją Handlową – rwiemy, palimy, zgniatamy, zrzucamy z wysokości – innymi słowy, surowo je testujemy m.in. w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kwiaty i upominki zamówione na Dzień Matki przychodziły z opóźnieniem lub wcale - skarżyli się konsumenci.
Poczta Kwiatowa stosuje postanowienie umowne, które wyłącza jej odpowiedzialność w takich sytuacjach.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie o uznanie tej klauzuli za niedozwoloną, spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
[Warszawa, 25 maja 2022 r.] Jutro Dzień Matki. W zeszłym roku wielu klientów spółki Poczta Kwiatowa było podczas tego święta zawiedzionych jej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdzie oddać starą pralkę? Co zrobić z zepsutym żelazkiem, gdy zamawiamy nowe? Czy na suszarce znajduje się informacja, żeby nie wyrzucać jej razem z innymi odpadami?
Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę ponad 1000 przedsiębiorców i sprawdziła, czy odpowiednio informują o utylizacji elektrośmieci oraz miejscach ich zbiórki.
Co czwarty z nich nie informuje klientów o tym, co zrobić ze starym sprzętem przy zakupie nowego. Ponadto prawie 7 proc. pralek, lodówek, suszarek nie miało symbolu
Czytaj więcej: Elektrośmieci - obowiązki sprzedawcy i prawa konsumenta
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec firmy CGA Invest, która zrealizowała i sprzedawała lokale w condohotelu Czarna Perła w Siennej.
Wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa inwestycji w lokal, wysokości i częstotliwości uzyskiwania zysków, a także nieprzekazywanie istotnych informacji o modelu finansowania – m.in. takie praktyki zakwestionował Prezes Urzędu.
CGA Invest zaproponuje konsumentom rekompensaty.
[Warszawa, 19 maja 2022 r.] CGA Invest Sp z o.o. zrealizowała condohotel Czarna Perła w
Czytaj więcej: Inwestycja Czarna Perła – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pokazy handlowe to częsta pułapka dla seniorów. Bywa, że nieuczciwi handlowcy wykorzystują problemy ze zdrowiem osób starszych i zapraszają na spotkania, których rzekomym celem są bezpłatne badania, choć w rzeczywistości odbywa się tam sprzedaż produktów. Zdarza się, że robią to również pod pretekstem odebrania darmowego upominku, za który trzeba jednak zapłacić.
Jakie są nasze prawa, jeśli kupimy coś podczas prezentacji handlowej? W jakim terminie możemy odstąpić od umowy i nieodpłatnie