- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu w sprawie usług dodatkowych, uruchamianych bez wyraźnej zgody abonentów.
Spółka zwróci konsumentom opłaty za usługi „Ochrona Internetu” i „Serwis IPLA 3 z 3”.
Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.
UOKiK w toku postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Na tym etapie spółka nie pytała konsumentów o zgodę na ich włączenie. Tymczasem przedsiębiorca już wtedy powinien uzyskać wyraźną zgodę na ich aktywowanie i wiążące się z nimi opłaty, naliczane po bezpłatnym okresie promocyjnym.
Chodzi o program
Czytaj więcej: Rekompensata od Cyfrowego Polsatu, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dowiedz się, jak wyznaczać granice i bronić swoich konsumenckich praw nie tylko na pokazie handlowym, ale również wobec sztuczek marketingowych, presji czasu czy nieuczciwych sprzedawców.
Weź udział w webinarze.
Z Ewą Jarczewską-Gerc, psycholożką społeczną i trenerką biznesu porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę, 19 kwietnia o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/
Transmisja również na
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Świętujemy rok edukacyjnej obecności na Instagramie @uokikgovpl.
Dynamiczny świat SoMe zapewniał nam dużo wyzwań i nowych doświadczeń – w szczególności związanych z publikacją Rekomendacji dla influencerów.
To ważny dla nas kanał otwartej rozmowy z konsumentami i przedsiębiorcami.
W marcu 2022 r. uruchomiliśmy profil na Instagramie @uokikgov.pl – dodatkowe narzędzie komunikacji z konsumentami i przedsiębiorcami. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych poszerzamy grono odbiorców ważnych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił popularnym sklepom internetowym born2be.pl i renee.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd.
Sklepy sugerowały ograniczony czas szczególnej korzyści cenowej, podczas gdy towary były dostępne w promocji w sposób ciągły.
Permanentne promocje stanowiły marketingowy wabik, nie oferowały rzeczywistej korzyści cenowej.
Już 77 proc. polskich internautów korzysta ze sklepów on-line. Najczęściej kupowane produkty to odzież i akcesoria oraz obuwie.[1] Właśnie te kategorie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ.
Konsumenci zapraszani są na bezpłatne badania odporności, nie wiedząc, że mają one charakter handlowy i mogą zostać wprowadzeni w błąd odnośnie stanu swojego zdrowia.
Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółce grozi do 10 proc. obrotu, kara pieniężna może zostać nałożona także na członków zarządu.
POLMEDIQ prowadzi placówkę rehabilitacyjno-terapeutyczną w Poznaniu oferującą różnego rodzaju usługi o
Czytaj więcej: Nieuczciwe praktyki POLMEDIQ, zarzuty Prezesa UOKiK







