- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dla kupujących on-line: weryfikacja opinii w internecie, jasne zasady plasowania ofert, aktualizacje treści i usług cyfrowych.
Dla miłośników wyprzedaży: transparentne informacje o obniżkach cen.
Dla wszystkich - nowe zasady reklamacji wadliwych produktów.
Dla seniorów: koniec z umowami o kredyt i przyjmowaniem od razu zapłaty na pokazach handlowych i wycieczkach.
01 stycznia 2023 r. weszło w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany w polskim prawie (m.in. ustawie o prawach konsumenta, ustawie
o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ustawie o informowaniu
o cenach towarów i usług, Kodeksie cywilnym) wynikają z implementacji trzech unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej oraz Cyfrowej. Dodatkowo z inicjatywy
Czytaj więcej: Prawa Konsumenta 2023 – co się zmienia od 01 stycznia
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania przeciwko spółkom Selfmaker Smart Solutions z siedzibą w Dubaju oraz Selfmaker Technology z Łodzi i jej prezesowi.
Zarzuty zostały postawione także pięciu osobom propagującym program partnerski Selfmaker Smart Solutions, który może opierać się na systemie promocyjnym typu piramida.
Wątpliwości UOKiK budzą m.in. bezpodstawne zapewnienia o generowanych zyskach spółek oraz intensywny marketing w szczególnie wrażliwej grupie konsumentów
Czytaj więcej: Zarzuty wobec Selfmaker, od tokenów do systemu typu piramida
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK otrzymał skargi dotyczące pobierania opłat za połączenia z infoliniami od klientów sieci Orange i nju mobile, na przykład przy składaniu reklamacji lub zgłaszaniu awarii.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie właściwe przeciwko Orange Polska.
Przygląda się również praktykom T-Mobile, w toku jest również postępowanie wyjaśniające wobec P4.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 procent obrotu.
Do UOKiK docierały sygnały dotyczące opłat za
Czytaj więcej: Opłaty za połączenia z infolinią Orange. Zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Turysta mądry po szkodzie, czyli m.in. jak złożyć reklamację i wyegzekwować swoje prawa, jeśli urlop nie poszedł zgodnie z planem.
Z Anną Myrczek, ekspertką Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w czwartek, 15 września o godz. 13:00
Odpowiemy również na pytania – możecie je zadać podczas trwania transmisji.
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Możesz wziąć w nim udział również poprzez nasz profil na
Czytaj więcej: Turysta mądry po szkodzie. Webinar dla konsumentów.15.09.2022 r.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Orientacyjna wysokość raty kredytu w przypadku wzrostu stóp procentowych, środki zaoszczędzone dzięki nadpłacie, a od teraz także możliwość skorzystania z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców – to wszystko sprawdzisz w kalkulatorze UOKiK na stronie finanse.uokik.gov.pl
Znalazłeś się w trudnej sytuacji finansowej, a musisz spłacić raty kredytu mieszkaniowego? Sprzedałeś nieruchomość objętą kredytem, ale nie udało Ci się spłacić go w całości? Możesz skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
Czytaj więcej: Kalkulator UOKiK. Sprawdź, czy możesz skorzystać z funduszu wsparcia kredytobiorców