- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Od początku 2022 roku bezpłatną pomoc na infolinii konsumenckiej i w Konsumenckim Centrum E-Porad świadczy Fundacja ProPublika z Wrocławia.
Fundacja przeprowadzi też cykl webinarów dla konsumentów. Pierwszy z nich odbędzie się już 23 lutego o godz. 17:30, a jego tematem będzie właśnie bezpłatna pomoc konsumencka – gdzie jej szukać i w jakich sytuacjach.
Transmisja spotkania: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Aby wziąć udział, należy wpisać swoje imię oraz adres e-mail.
Zapraszamy!
Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął dwa postępowania przeciwko kancelarii Certo prowadzącej programy „Ulga od długu” oraz „Spłacam swoje długi”.
Zarzuty dotyczą stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów oraz niedozwolonych postanowień umownych.
Konsumencie, przed podpisaniem umowy z firmą oddłużeniową ustal, jakich dokładnie świadczeń się ona podejmie i ile to będzie kosztować.
Certo Kancelaria Janowicz-Stradomska i Wspólnicy sp.k. w ramach programów „Ulga od długu”
Czytaj więcej: Usługi oddłużeniowe Certo – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową monitorują jakość paliw stałych m.in. węgla kamiennego, brykietu i peletu.
Skontrolowaliśmy łącznie 940 przedsiębiorców. Do badań laboratoryjnych przekazaliśmy 489 próbek paliw, z czego 6,9 proc. nie spełniało wymagań jakościowych.
Paliwo stałe powinno posiadać dokument potwierdzający, że spełnia wymagania jakościowe określone w przepisach, tzw. świadectwo jakości.
Pobierz raport z kontroli.
Inspekcja Handlowa sprawdza działalność przedsiębiorców pod
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Materiały marketingowe muszą rzetelnie informować o właściwościach produktu czy zasadach skorzystania z usługi. Nie zawsze przedsiębiorcy o tym pamiętają.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przygląda się reklamom ofert 5G w sieciach komórkowych oraz informacjom związanym z wprowadzaniem tej technologii do oferty.
Ze skarg konsumentów wynika, że nie mogą oni skorzystać z tej technologii, mimo zapewnień ze strony przedsiębiorców.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały
Czytaj więcej: Reklamy 5G pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową regularnie kontroluje kotły – ich dokumentację, emisyjność i sprawność cieplną.
Sprawdziliśmy prawie 200 modeli kotłów na paliwo stałe (np. węgiel, pellet), gazowe i ciekłe.
Konsumencie, zanim kupisz kocioł, zapoznaj się z lokalnymi przepisami, które mogą ograniczać możliwość używania takich urządzeń na danym terenie.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z Inspekcją Handlową prowadzi intensywne działania zmierzające do tego, aby
Czytaj więcej: Kontrola kotłów na paliwo stałe, ciekłe i gazowe w 2021 roku
- Ubezpieczenie z UFK w Metlife – decyzja Prezesa UOKiK
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla konsumentów – analiza cen paliw po obniżce akcyzy
- Kary dla spółki Fundico i jej prezesa za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
- Dzień Babci i Dzień Dziadka
- Analiza cen po obniżkach VAT – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla konsumentów