- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył ponad 28 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy).
Zakwestionowane praktyki to m.in. utrudnianie konsumentom bezkosztowego odstąpienia od umowy, wprowadzanie ich w błąd co do współpracy z Ministerstwem Klimatu i co do bezpłatności audytu.
Spółka będzie musiała zwrócić pieniądze konsumentom, którzy odstąpili od umowy.
Spółka BO Energy (wcześniej FG Energy) z Krakowa zajmuje się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych. Umowy zawiera poza lokalem przedsiębiorstwa. Do Urzędu docierały skargi konsumentów na jej działalność. W lutym 2022 r. Prezes UOKiK postawił FG Energy zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Teraz wydał decyzję, w której
Czytaj więcej: Nieuczciwe praktyki w fotowoltaice, ponad 28 mln zł kary dla Bo Energy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Hasło „1200 GB za darmo przez rok” może wprowadzać w błąd, a warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione.
Sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny.
T-Mobile grozi kara do 10 proc. obrotu.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd. Obiecywane przez
Czytaj więcej: Rok internetu za darmo w T-Mobile? Zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dla kupujących on-line: weryfikacja opinii w internecie, jasne zasady plasowania ofert, aktualizacje treści i usług cyfrowych.
Dla miłośników wyprzedaży: transparentne informacje o obniżkach cen.
Dla wszystkich - nowe zasady reklamacji wadliwych produktów.
Dla seniorów: koniec z umowami o kredyt i przyjmowaniem od razu zapłaty na pokazach handlowych i wycieczkach.
01 stycznia 2023 r. weszło w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany w polskim prawie (m.in. ustawie o prawach
Czytaj więcej: Prawa Konsumenta 2023 – co się zmienia od 01 stycznia
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania przeciwko spółkom Selfmaker Smart Solutions z siedzibą w Dubaju oraz Selfmaker Technology z Łodzi i jej prezesowi.
Zarzuty zostały postawione także pięciu osobom propagującym program partnerski Selfmaker Smart Solutions, który może opierać się na systemie promocyjnym typu piramida.
Wątpliwości UOKiK budzą m.in. bezpodstawne zapewnienia o generowanych zyskach spółek oraz intensywny marketing w szczególnie wrażliwej grupie konsumentów
Czytaj więcej: Zarzuty wobec Selfmaker, od tokenów do systemu typu piramida
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK otrzymał skargi dotyczące pobierania opłat za połączenia z infoliniami od klientów sieci Orange i nju mobile, na przykład przy składaniu reklamacji lub zgłaszaniu awarii.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie właściwe przeciwko Orange Polska.
Przygląda się również praktykom T-Mobile, w toku jest również postępowanie wyjaśniające wobec P4.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 procent obrotu.
Do UOKiK docierały sygnały dotyczące opłat za
Czytaj więcej: Opłaty za połączenia z infolinią Orange. Zarzuty Prezesa UOKiK







