- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ser „Fawita” zamiast sera „Feta”, krem dekoracyjny w miejsce bitej śmietany - czy wiesz co dostajesz na talerzu w restauracji?
Prezentujemy całościowe wyniki kontroli w lokalach gastronomicznych z 2021 roku. Pobierz raport i wykaz skontrolowanych miejsc.
Jest gorzej niż się spodziewaliśmy. Prawie połowa restauratorów w rejonach turystycznych popełnia błędy. Kto na tym traci? Konsument.
Kontrola Inspekcji Handlowych
Restauracje i bary w rejonach turystycznych (2021 r.)
Rzetelna obsługa? Widoczna cena? Podana wielkość potrawy lub rozmiar napoju?
Co drugi przedsiębiorca nie przestrzega przepisów.
Często konsument nie wie jakiej wielkości posiłek kupuje.
Inne błędy:
- Brak informacji o cenie napoju/potrawy
- Do przygotowania dania
Czytaj więcej: Jakie masz prawa w restauracji? Kontrola UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Masz problem z rozszyfrowaniem etykiety ulubionego żelu pod prysznic lub pasty do zębów? Skorzystaj z aplikacji, która wyjaśnia funkcje składników produktów kosmetycznych.
Kosmopedia.org – to proste i bezpłatne narzędzie, które po ściągnięciu na telefon ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Prezes UOKiK stale monitoruje rynek i sprawdza oznakowanie kosmetyków – wyniki najnowszej kontroli już za kilkanaście dni.
Nad bezpieczeństwem i jakością produktów nieżywnościowych czuwa
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uruchomiliśmy profil UOKiK na Instagramie. Zachęcamy do obserwowania.
Będzie to kanał edukacyjny na temat wybranych obszarów naszych działań.
Ile wełny w płaszczu? Jak powinien być oznakowany kosmetyk? Czym jest klauzula abuzywna? Jak kończy się wprowadzanie konsumentów w błąd? I wiele więcej...
Naszym celem jest zwiększenie świadomości konsumentów. Będziemy informować o prawach konsumenckich oraz o tym, w jaki sposób je chronimy.
Pobierz regulamin.
Jeśli masz wątpliwość
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na firmy produkujące męską odzież wizytową – Kubenz, Recman i Dastan Logistics – łącznie ponad 2,1 mln zł kary za fałszowanie składu produktów.
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach konsument kupował odzież z innych materiałów niż deklarowane.
[Warszawa, 28 marca 2022 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kary na producentów męskiej odzieży wizytowej: Kubenz, Recman i Dastan Logistics. Chodzi o wprowadzanie konsumentów w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.
Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających.
Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
[Warszawa, 23 marca 2022 r.]