- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Turysta mądry po szkodzie, czyli m.in. jak złożyć reklamację i wyegzekwować swoje prawa, jeśli urlop nie poszedł zgodnie z planem.
Z Anną Myrczek, ekspertką Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w czwartek, 15 września o godz. 13:00
Odpowiemy również na pytania – możecie je zadać podczas trwania transmisji.
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Możesz wziąć w nim udział również poprzez nasz profil na Instagramie uokikgovpl
Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18857
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Orientacyjna wysokość raty kredytu w przypadku wzrostu stóp procentowych, środki zaoszczędzone dzięki nadpłacie, a od teraz także możliwość skorzystania z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców – to wszystko sprawdzisz w kalkulatorze UOKiK na stronie finanse.uokik.gov.pl
Znalazłeś się w trudnej sytuacji finansowej, a musisz spłacić raty kredytu mieszkaniowego? Sprzedałeś nieruchomość objętą kredytem, ale nie udało Ci się spłacić go w całości? Możesz skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
Czytaj więcej: Kalkulator UOKiK. Sprawdź, czy możesz skorzystać z funduszu wsparcia kredytobiorców
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uniemożliwienie konsumentom wystąpienia o wakacje kredytowe na wszystkie okresy za pomocą jednego wniosku – takie działania mogą się skończyć dla banków karami finansowymi.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bankowi Pocztowemu.
Wskutek działań Urzędu wszystkie banki wycofały się z bezprawnego straszenia konsumentów negatywnymi konsekwencjami wpisu do BIK, umożliwiają również złożenie wniosku o skorzystanie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka… To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem.
Rodzicu, opiekunie! Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, antykwariacie czy komisie.
Nie kieruj się wyłącznie walorami estetycznymi czy ceną. Zwróć uwagę na kwestie zapewniające dziecku wygodę
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przed wakacjami sprawdziliśmy 55 lokali gastronomicznych m.in. w Świnoujściu, Giżycku, Sopocie, Krakowie i we Wrocławiu. Ponad 60 proc. z nich nie przestrzega przepisów.
Brak ceny, nieokreślona ilość napojów i potraw, zaniżanie wagi posiłków, brak informacji o szkodliwości spożywania alkoholu i zakazie palenia – to najczęstsze nieprawidłowości wykrywane przez inspektorów.
Prezentujemy wstępne wyniki kontroli restauracji i barów w pobliżu dworców, przystanków i autostrad.
Pobierz
Czytaj więcej: Inspekcja Handlowa rusza gastronomicznym szlakiem turystycznym
- Promowanie usług brokerskich przez 3P Consulting Group – zarzuty Prezesa UOKiK
- Domy aukcyjne – postępowania wyjaśniające
- Chemia w klejach - kontrola Inspekcji Handlowej
- Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN) pod przewodnictwem UOKiK w latach 2023-2024
- Nieuczciwe praktyki na pokazach – kary dla spółki New Life i jej prezesa







