- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec operatora hulajnóg - Logo-Sharing.
Firma wywoływała wrażenie, że konsument płaci za jeden przejazd hulajnogą, a w rzeczywistości pieniądze były pobierane z konta cyklicznie.
Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów to prawie 750 tys. zł.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec firmy Logo-Sharing z Sopotu, która odpowiadała za wynajem hulajnóg w miejscowościach turystycznych. Działania podjęto pod wpływem wielu skarg konsumentów, informacji od Inspekcji Handlowej i rzeczników konsumentów. Wiele osób nie było świadomych, że płacąc za jeden przejazd, zamawiają cykliczną subskrypcję. Tym samym z ich kont znikało - w zależności od pakietu 20 zł lub 50 zł dziennie, 100 zł
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wyróżnienie Rady Edukacji Finansowej oraz nominacja do nagrody Consumer Education Awards 2022 dla portalu edukacyjnego, przygotowanego przez UOKiK.
Konsument.edu.pl - jeśli jeszcze nie znasz tego adresu, sprawdź! To bezpłatny symulator edukacyjny dostępny dla wszystkich użytkowników sieci.
Nagradzany portal powstał we współpracy z Fundacją ProPublika.
[Warszawa, 31 maja 2022 r.] - Edukacja młodych konsumentów to wyzwanie. Jak ciekawie uczyć odróżniania tego, kiedy oferta w sieci jest
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prawie połowa skontrolowanych zabawek dla dzieci poniżej 3 roku życia nie spełniała wymagań formalnych lub konstrukcyjnych.
Najpoważniejsze problemy to występowanie zbyt małych elementów w zabawkach, nieprawidłowo sporządzone deklaracje zgodności oraz brak niezbędnych ostrzeżeń. Pobierz raport i wykaz przebadanych zabawek.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu prezentu? Zobacz, co radzimy.
Już wkrótce Dzień Dziecka. Wybierając upominki z tej okazji, warto zwrócić uwagę na ich
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kwiaty i upominki zamówione na Dzień Matki przychodziły z opóźnieniem lub wcale - skarżyli się konsumenci.
Poczta Kwiatowa stosuje postanowienie umowne, które wyłącza jej odpowiedzialność w takich sytuacjach.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie o uznanie tej klauzuli za niedozwoloną, spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
[Warszawa, 25 maja 2022 r.] Jutro Dzień Matki. W zeszłym roku wielu klientów spółki Poczta Kwiatowa było podczas tego święta zawiedzionych jej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdzie oddać starą pralkę? Co zrobić z zepsutym żelazkiem, gdy zamawiamy nowe? Czy na suszarce znajduje się informacja, żeby nie wyrzucać jej razem z innymi odpadami?
Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę ponad 1000 przedsiębiorców i sprawdziła, czy odpowiednio informują o utylizacji elektrośmieci oraz miejscach ich zbiórki.
Co czwarty z nich nie informuje klientów o tym, co zrobić ze starym sprzętem przy zakupie nowego. Ponadto prawie 7 proc. pralek, lodówek, suszarek nie miało symbolu
Czytaj więcej: Elektrośmieci - obowiązki sprzedawcy i prawa konsumenta