- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W obliczu wojny Ukraina potrzebuje pomocy. Chętnych do udzielenia wsparcia finansowego poszkodowanym w obliczu konfliktu ostrzegamy przed fałszywymi zbiórkami i próbami wyłudzenia pieniędzy.
Wspierasz uchodźców z Ukrainy? Możesz zapewnić schronienie, wsparcie finansowe lub rzeczowe? Wejdź na pomagamukrainie.gov.pl i zobacz, jak możesz pomóc.
Jeżeli chcesz mieć pewność, że wspierasz wiarygodne zbiórki bądź inne formy pomocy, skorzystaj z portalu #PomagamUkrainie.
Świadomie dokonuj wyboru pośredników dokonujących przelewów, zwracaj uwagę na ewentualne opłaty związane z przewalutowaniem. Unikaj tych, którzy nieuczciwie chcą zarobić na tragedii innych.
Masz wybór. Od twoich codziennych decyzji wiele zależy. Unikaj podmiotów finansowych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę.
Konsumencie, kupuj świadomie: zwracaj uwagę na kody kreskowe: 460-469 (wyprodukowano w Federacji Rosyjskiej), 481 (wyprodukowano na Białorusi).
[Warszawa, 3 marca 2022 r.] Trwa agresja Rosji przy wsparciu Białorusi na Ukrainę. USA, UE i poszczególne państwa nakładają sankcje na agresora. Także polscy przedsiębiorcy i konsumenci mogą
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 22.02.2022 r. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny spotkał się z Minister Steffi Lemke z niemieckiego organu zajmującego się ochroną konsumentów.
Tematem spotkania była wymiana doświadczeń obu instytucji, dyskusja o rozwoju cyfrowym i bezpieczeństwie produktów.
W dniu 22.02.2022 r. w UOKiK odbyła się wizyta Steffi Lemke, Federalnej Minister Środowiska, Ochrony Przyrody, Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Konsumentów. Celem spotkania było przedstawienie kompetencji obu instytucji, wymiana
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Blisko 72 tysiące sprawdzonych ładowarek i zasilaczy, ponad 70 tysięcy zakwestionowanych, 1000 produktów zniszczonych – to efekty kontroli UOKiK, Inspekcji Handlowej i Krajowej Administracji Skarbowej.
Wśród testowanych urządzeń tylko jeden model był zgodny z wymogami zarówno formalnymi, jak i konstrukcyjnymi.
Celnicy przy wsparciu UOKiK i Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy sprowadzane spoza UE ładowarki i zasilacze spełniają wymagania rynku europejskiego pod względem konstrukcyjnym i
Czytaj więcej: Ładowarki i zasilacze – wspólna kontrola UOKiK, IH i KAS
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Od początku 2022 roku bezpłatną pomoc na infolinii konsumenckiej i w Konsumenckim Centrum E-Porad świadczy Fundacja ProPublika z Wrocławia.
Fundacja przeprowadzi też cykl webinarów dla konsumentów. Pierwszy z nich odbędzie się już 23 lutego o godz. 17:30, a jego tematem będzie właśnie bezpłatna pomoc konsumencka – gdzie jej szukać i w jakich sytuacjach.
Transmisja spotkania: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Aby wziąć udział, należy wpisać swoje imię oraz adres