- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Do Urzędu wpływały skargi na wysokie opłaty, gdy konsument zerwał umowę przed terminem.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko UPC Polska podejrzewając, że operator może naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
W toku są także postępowania wyjaśniające w sprawie Netii i Vectry - również dotyczą możliwości zastrzegania zawyżonych opłat za rezygnację z umowy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej UPC Polska. Postępowanie dotyczy możliwości zastrzegania opłat przewyższających wartość umowy, gdy konsument zrezygnuje z usług przed końcem umowy (np. o dostęp do internetu czy telewizji kablowej). O działaniach operatora zawiadomili Urząd konsumenci – poniżej treść
Czytaj więcej: Postępowania w sprawie wygórowanych kosztów wypowiedzenia umowy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 44 mln zł kary na Santander Consumer Bank.
Prezes Urzędu zakwestionował praktyki związane z udzielaniem kredytów konsumenckich: wliczanie kosztów związanych z ubezpieczeniem do całkowitej kwoty kredytu oraz przysyłanie klientom propozycji zawarcia umowy, z których wielu nie otrzymało w ogóle kredytu lub miał on inne warunki.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że Santander Consumer Bank narusza zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jedziesz w góry „szusować” na stoku? Weź ze sobą krem z filtrem.
Przypominamy o konieczności stosowania filtrów UV również zimą.
Podpowiadamy, jak ich używać i na co zwracać uwagę przy wyborze kosmetyku.
Czy zimą potrzebne jest stosowanie kosmetyków chroniących przed słońcem? Bardzo często wydaje nam się, że w tym okresie możemy je sobie odpuścić. W końcu dni są raczej pochmurne, niewiele czasu spędzamy na dworze, a jeśli złapiemy te kilka promieni słonecznych, to przynajmniej wzrośnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Parking obok szpitala onkologicznego we Wrocławiu. Na banerach reklamowych informacja, że klienci apteki mogą parkować do 20 minut za darmo. Haczyk? Dodatkowy warunek bezpłatnego postoju jest zawarty w regulaminie, którego nie da się odczytać bezpośrednio z samochodu. Nie pobrałeś biletu w pobliskiej myjni? 200 zł kary.
Prowadzący parking – Łukasz Zbróg - stosował praktyki wprowadzające konsumentów w błąd – uznał Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji.
UOKiK otrzymywał skargi
Czytaj więcej: Kara za nieuczciwe praktyki na parkingu we Wrocławiu
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 900 tys. zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK w grudniu za naruszenia praw konsumentów związane ze sprzedażą na pokazach handlowych.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował m.in. wprowadzanie konsumentów w błąd co do stanu ich zdrowia, fikcyjne promocje oraz utrudnianie odstąpienia od umowy.
Po raz pierwszy za umyślne dopuszczenie do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów ukarany został członek zarządu spółki.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz
Czytaj więcej: Pokazy handlowe – pierwsza kara dla osoby zarządzającej