- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową monitorują jakość paliw stałych m.in. węgla kamiennego, brykietu i peletu.
Skontrolowaliśmy łącznie 940 przedsiębiorców. Do badań laboratoryjnych przekazaliśmy 489 próbek paliw, z czego 6,9 proc. nie spełniało wymagań jakościowych.
Paliwo stałe powinno posiadać dokument potwierdzający, że spełnia wymagania jakościowe określone w przepisach, tzw. świadectwo jakości.
Pobierz raport z kontroli.
Inspekcja Handlowa sprawdza działalność przedsiębiorców pod kątem wypełniania obowiązków związanych z wystawianiem świadectw jakości paliw. Monitoruje, czy paliwa stałe spełniają wymagania jakościowe określone w przepisach oraz czy wartości wynikające ze świadectwa jakości są zgodne ze stanem faktycznym
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Materiały marketingowe muszą rzetelnie informować o właściwościach produktu czy zasadach skorzystania z usługi. Nie zawsze przedsiębiorcy o tym pamiętają.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przygląda się reklamom ofert 5G w sieciach komórkowych oraz informacjom związanym z wprowadzaniem tej technologii do oferty.
Ze skarg konsumentów wynika, że nie mogą oni skorzystać z tej technologii, mimo zapewnień ze strony przedsiębiorców.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały
Czytaj więcej: Reklamy 5G pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową regularnie kontroluje kotły – ich dokumentację, emisyjność i sprawność cieplną.
Sprawdziliśmy prawie 200 modeli kotłów na paliwo stałe (np. węgiel, pellet), gazowe i ciekłe.
Konsumencie, zanim kupisz kocioł, zapoznaj się z lokalnymi przepisami, które mogą ograniczać możliwość używania takich urządzeń na danym terenie.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z Inspekcją Handlową prowadzi intensywne działania zmierzające do tego, aby
Czytaj więcej: Kontrola kotłów na paliwo stałe, ciekłe i gazowe w 2021 roku
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sposób pobierania opłat alokacyjnych przez spółkę MetLife w dwóch pierwszych latach umów ubezpieczenia na życie z ufk był niezgodny z prawem.
Miał on zniechęcić konsumentów do wypowiadania umów w pierwszych latach od ich zawarcia.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na MetLife ponad 5,2 mln zł kary za stosowanie niedozwolonych postanowień umownych.
MetLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji oferowało w latach 2016-2017 indywidualne ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowymi
Czytaj więcej: Ubezpieczenie z UFK w Metlife – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK sprawdza, jak stacje paliw zareagowały na rządową obniżkę akcyzy.
Od początku grudnia do połowy stycznia ceny paliw spadły o ok. 20 groszy.
Trwa monitoring aktualnej sytuacji, również zmian wywołanych wzrostem cen paliw na rynkach światowych.
Analiza UOKiK i IH będzie kontynuowana po obniżce podatku VAT na paliwa.
Rynek paliw jest pod stałą obserwacją Prezesa UOKiK. Od wielu lat badana jest jakość benzyny, oleju napędowego i gazu. Najnowsze działania dotyczą również cen
- Kary dla spółki Fundico i jej prezesa za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
- Dzień Babci i Dzień Dziadka
- Analiza cen po obniżkach VAT – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla konsumentów
- Propagowanie systemów promocyjnych typu piramida – kary dla osób zarządzających
- Postępowania w sprawie wygórowanych kosztów wypowiedzenia umowy