- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Co zrobić, gdy zamówione w sieci buty okazały się za małe? Czy prawo do zwrotu i reklamacji jest takie samo, gdy kupuję online z polskiego i zagranicznego sklepu? Kto może mi pomóc jeśli okazało się, że sklep nie istnieje? Na te i wiele innych pytań odpowie dr Kamil Szpyt, radca prawny, specjalista w zakresie nowych technologii i e-commerce, podczas webinaru: Zakupy w sieci. Jakie prawa ma konsument?
Data: 21 kwietnia 2022 r.
Godzina: 17:30
Link do transmisji: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Aby wziąć udział, należy wpisać swoje imię oraz adres e-mail.
Zapraszamy do oglądania i zadawania pytań.
Źródło: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18451
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ser „Fawita” zamiast sera „Feta”, krem dekoracyjny w miejsce bitej śmietany - czy wiesz co dostajesz na talerzu w restauracji?
Prezentujemy całościowe wyniki kontroli w lokalach gastronomicznych z 2021 roku. Pobierz raport i wykaz skontrolowanych miejsc.
Jest gorzej niż się spodziewaliśmy. Prawie połowa restauratorów w rejonach turystycznych popełnia błędy. Kto na tym traci? Konsument.
Kontrola Inspekcji Handlowych
Restauracje i bary w rejonach turystycznych (2021 r.)
Rzetelna obsługa
Czytaj więcej: Jakie masz prawa w restauracji? Kontrola UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Masz problem z rozszyfrowaniem etykiety ulubionego żelu pod prysznic lub pasty do zębów? Skorzystaj z aplikacji, która wyjaśnia funkcje składników produktów kosmetycznych.
Kosmopedia.org – to proste i bezpłatne narzędzie, które po ściągnięciu na telefon ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Prezes UOKiK stale monitoruje rynek i sprawdza oznakowanie kosmetyków – wyniki najnowszej kontroli już za kilkanaście dni.
Nad bezpieczeństwem i jakością produktów nieżywnościowych czuwa
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uruchomiliśmy profil UOKiK na Instagramie. Zachęcamy do obserwowania.
Będzie to kanał edukacyjny na temat wybranych obszarów naszych działań.
Ile wełny w płaszczu? Jak powinien być oznakowany kosmetyk? Czym jest klauzula abuzywna? Jak kończy się wprowadzanie konsumentów w błąd? I wiele więcej...
Naszym celem jest zwiększenie świadomości konsumentów. Będziemy informować o prawach konsumenckich oraz o tym, w jaki sposób je chronimy.
Pobierz regulamin.
Jeśli masz wątpliwość
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na firmy produkujące męską odzież wizytową – Kubenz, Recman i Dastan Logistics – łącznie ponad 2,1 mln zł kary za fałszowanie składu produktów.
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach konsument kupował odzież z innych materiałów niż deklarowane.
[Warszawa, 28 marca 2022 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kary na producentów męskiej odzieży wizytowej: Kubenz, Recman i Dastan Logistics. Chodzi o wprowadzanie konsumentów w







