- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Do UOKiK dotarła skarga konsumenta na podwójne przewalutowanie wpłaty na pomoc ukraińskim ofiarom rosyjskiej agresji wojskowej.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające i wystąpił do pośredników płatności: spółki Pay Pal oraz właściciela serwisu Facebook – spółki Meta.
Sprawdzimy, czy konsumenci są wystarczająco informowani o zasadach dokonywania płatności i przewalutowania.
[Warszawa, 7 marca 2022 r.] - Zachęcam do niesienia pomocy ofiarom i uchodźcom wojny w Ukrainie. Wszystkie informacje o tym, co możemy zrobić dla obywateli Ukrainy znajdują się na rządowej stronie pomagamukrainie.gov.pl. Jeśli decydujemy się na wsparcie finansowe, to sprawdźmy dokładnie cel zbiórki i jej zasady. Przestrzegam przed pochopnym przelewaniem
Czytaj więcej: Weryfikuj zbiórki na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W obliczu wojny Ukraina potrzebuje pomocy. Chętnych do udzielenia wsparcia finansowego poszkodowanym w obliczu konfliktu ostrzegamy przed fałszywymi zbiórkami i próbami wyłudzenia pieniędzy.
Wspierasz uchodźców z Ukrainy? Możesz zapewnić schronienie, wsparcie finansowe lub rzeczowe? Wejdź na pomagamukrainie.gov.pl i zobacz, jak możesz pomóc.
Jeżeli chcesz mieć pewność, że wspierasz wiarygodne zbiórki bądź inne formy pomocy, skorzystaj z portalu #PomagamUkrainie.
Świadomie dokonuj wyboru
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę.
Konsumencie, kupuj świadomie: zwracaj uwagę na kody kreskowe: 460-469 (wyprodukowano w Federacji Rosyjskiej), 481 (wyprodukowano na Białorusi).
[Warszawa, 3 marca 2022 r.] Trwa agresja Rosji przy wsparciu Białorusi na Ukrainę. USA, UE i poszczególne państwa nakładają sankcje na agresora. Także polscy przedsiębiorcy i konsumenci mogą
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W dniu 22.02.2022 r. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny spotkał się z Minister Steffi Lemke z niemieckiego organu zajmującego się ochroną konsumentów.
Tematem spotkania była wymiana doświadczeń obu instytucji, dyskusja o rozwoju cyfrowym i bezpieczeństwie produktów.
W dniu 22.02.2022 r. w UOKiK odbyła się wizyta Steffi Lemke, Federalnej Minister Środowiska, Ochrony Przyrody, Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Konsumentów. Celem spotkania było przedstawienie kompetencji obu instytucji, wymiana
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Blisko 72 tysiące sprawdzonych ładowarek i zasilaczy, ponad 70 tysięcy zakwestionowanych, 1000 produktów zniszczonych – to efekty kontroli UOKiK, Inspekcji Handlowej i Krajowej Administracji Skarbowej.
Wśród testowanych urządzeń tylko jeden model był zgodny z wymogami zarówno formalnymi, jak i konstrukcyjnymi.
Celnicy przy wsparciu UOKiK i Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy sprowadzane spoza UE ładowarki i zasilacze spełniają wymagania rynku europejskiego pod względem konstrukcyjnym i
Czytaj więcej: Ładowarki i zasilacze – wspólna kontrola UOKiK, IH i KAS
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla konsumentów – bezpłatna pomoc konsumencka i webinar
- Usługi oddłużeniowe Certo – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Kontrola paliw stałych w 2021 roku
- Reklamy 5G pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Kontrola kotłów na paliwo stałe, ciekłe i gazowe w 2021 roku







