- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jak zapewnić konsumentom skuteczną ochronę w świecie cyfrowym? Jak dać im szansę na zrównoważoną konsumpcję z korzyścią dla klimatu i środowiska?
W związku z nowymi wyzwaniami Komisja Europejska przygotowała „Nowy program na rzecz konsumentów” z priorytetami na najbliższe 5 lat.
Dziś (22.11.2021 r.) dyskutujemy o nim w Polsce podczas Dialogu Konsumenckiego, w którym biorą udział m.in. Didier Reynders - Komisarz ds. Sprawiedliwości w Komisji Europejskiej i Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zapraszamy do oglądania transmisji na YouTube (od godz. 15).
Transformacja ekologiczna i cyfrowa, a także odbudowa gospodarki po zakończeniu pandemii COVID-19 to wyzwania dla Komisji Europejskiej i krajowych organów ochrony konsumentów na najbliższe 5
Czytaj więcej: Zielona i cyfrowa Europa – nowy program na rzecz konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra. Spółka wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie.
Następnie Vectra – w oparciu o wprowadzoną do wykonywanych umów klauzulę - podwyższała opłaty za internet i telewizję.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów spółce grozi kara do 10 proc
Czytaj więcej: Vectra – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
14 listopada obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Seniora. Z tej okazji przypominamy osobom starszym o zagrożeniach oraz ich prawach, a także o bezpłatnej pomocy konsumenckiej.
Seniorze, szczególnie uważaj na „teleoferty”, zawyżone ceny towarów czy podejrzane aukcje w internecie.
Do UOKiK co roku trafia kilkaset skarg na nieuczciwe praktyki nie tylko podczas pokazów handlowych, ale również podczas telezakupów czy sprzedaży internetowej. Adresatami zaproszeń na pokazy czy ofert telemarketerów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w postępowaniach sprawdzi zasady, na jakich działają aplikacje do zamawiania jedzenia firm Glovo oraz Uber Eats.
Ze skarg wynika m.in., że przedsiębiorcy mają problemy z rozliczaniem zamówień – konsumenci nie dostają niezwłocznie zwrotu nadpłaty czy pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.
Do UOKiK docierały skargi konsumentów na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych za pomocą popularnych aplikacji. Konsumenci wskazywali, że np. płacili
Czytaj więcej: Zamawianie jedzenia – postępowania Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zakaz zawieraniem umów na prąd i gaz w domach konsumentów
Przypominamy, że od 3 lipca 2021 r. obowiązuje zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa. Wszelkie umowy na prąd i gaz podpisane po tej dacie w domach konsumentów są z mocy prawa nieważne.
- Kara dla Enrex Energy – decyzja Prezesa UOKiK
- Gotowi na sezon jesienno-zimowy? – Inspekcja Handlowa sprawdza jakość kurtek i płaszczy
- Inauguracja projektu "Opracowanie krajowej strategii edukacji finansowej"
- dvb-t2 - nowy standard telewizji naziemnej od 1 lipca 2022 roku
- Niejasne zasady sprzedaży na Vinted.pl – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów