- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdzi, czy influencerzy promują tzw. scam. To kolejna odsłona działań Urzędu związana z reklamą w mediach społecznościowych.
W toku są też 4 postępowania w sprawie nałożenia kary na influencerów (m.in. , którzy nie współpracowali z Urzędem podczas pierwszego etapu postępowania dotyczącego kryptoreklamy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przygląda się działalności reklamowej influencerów w mediach społecznościowych. W
Czytaj więcej: Scam – kolejne działania Prezesa UOKiK wobec influencerów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumencie, Ty masz łapać okazje, nie one Ciebie!
Warto, abyś wiedział, do czego zobowiązani są sprzedawcy i jakie masz prawa.
„Sprawdź setki produktów w niskich cenach”, „z nami oszczędzisz najwięcej”, „promocje wszystkich największych sklepów”. Ruszył szał wyprzedaży – rozpoczął się Black Friday! Co roku UOKiK otrzymuje skargi od konsumentów, którzy dali się złapać w sidła promocji – dotyczą one m.in. żonglowania cenami czyli stwarzania pozoru, że promocja jest atrakcyjna - poprzez
Czytaj więcej: Black Friday, cyber Monday – vademecum łowców okazji
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Inspekcja Handlowa zweryfikowała 167 wykrywaczy tlenku węgla oferowanych przez 84 przedsiębiorców.
Ponad 25 proc. z nich jest źle oznakowanych. Jeden ze zbadanych czujników stwarzał realne zagrożenie - nie alarmował, gdy ulatniał się tlenek węgla.
Pobierz raport z kontroli oraz wykaz przebadanych laboratoryjnie produktów.
Tlenek węgla, inaczej czad, to silnie trujący gaz, nazywany „cichym zabójcą”. Jest bezbarwny, bezwonny i pozbawiony smaku – dlatego tak trudno wykryć go samodzielnie. Brak
Czytaj więcej: Czy jesteśmy odpowiednio chronieni przed „cichym zabójcą”?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Na skutek działań Prezesa UOKiK Bank Pocztowy i Plus Bank dołączyły do instytucji prawidłowo rozliczających się z konsumentami, którzy przed terminem spłacili pożyczki.
W takiej sytuacji kredytodawca musi zwrócić proporcjonalną część – obliczoną metodą liniową - wszystkich pobranych opłat, w tym m.in. prowizji.
Zobowiązania banków dotyczą także rozpatrywania reklamacji dotyczących wszystkich umów o kredyt konsumencki zawartych po 18 grudnia 2011 r., które zostały spłacone przed
Czytaj więcej: Jak banki rozliczają prowizje przy wcześniejszej spłacie kredytu konsumenckiego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wobec Logo-Sharing.
Konsumenci nie wiedzieli, że płacąc za przejazd, zgadzali się na subskrypcję. Z ich kont automatycznie były pobierane pieniądze – np. 22,10 zł dziennie.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. obrotu.
Hulajnogi elektryczne Logo-Sharing dostępne są m.in. w Trójmieście, Krynicy Morskiej, Kołobrzegu. Do Urzędu zgłasza się wiele osób, które były przekonane, że płacą za jeden przejazd, tymczasem z
- Kierowco, zadbaj o opony na zimę
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów testuje zimowe płyny do spryskiwaczy
- Zatory płatnicze – kolejne decyzje Prezesa UOKiK
- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bierze pod lupę fikcyjne umowy leasingu zwrotnego dla konsumentów
- Black Friday, cyber Monday – łap okazje, uważaj na pułapki