- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.
Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających.
Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
[Warszawa, 23 marca 2022 r.] Konsumenci są coraz bardziej zainteresowani fotowoltaiką i produkcją energii we własnym zakresie. Jak wynika z danych Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, liczba mikroinstalacji od początku 2019 r. do końca 2021 r. wzrosła
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar.
Przedstawiamy podsumowanie działań UOKiK w 2021 roku.
[Warszawa, 21 marca 2022 r.] – w 2021 roku to prawie tysiąc wydanych decyzji, w tym pierwsze dotyczące sprawców zatorów płatniczych. Suma nałożonych kar wyniosła prawie pół miliarda złotych. Po raz pierwszy sankcje finansowe dotknęły nie tylko przedsiębiorców, ale także osoby zarządzające firmami, które umyślnie dopuściły do naruszeń
Czytaj więcej: Działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2021 r.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumenci w Polsce dysponują szerokim wyborem podmiotów, do których mogą się zwrócić po bezpłatną poradę prawną.
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, warto zrobić sobie prezent i sprawdzić, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z zakupami.
Prezes UOKiK zachęca do poznania możliwości bezpłatnej pomocy prawnej.
[Warszawa, 18 marca 2022 r.] Kupujesz jedzenie lub ubranie? Korzystasz z różnych usług bankowych i finansowych? Podróżujesz? Zmieniasz abonament telefoniczny? Jesteś
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – pod takim hasłem obchodzimy w tym roku Światowy Dzień Konsumenta.
Konsumentami są także uchodźcy z Ukrainy – specjalnie dla nich UOKiK oraz 6 innych instytucji przygotowały przydatne informacje, które ułatwią zakupy, podróżowanie i korzystanie z usług.
UOKiK uruchomił też bezpłatne porady konsumenckie po ukraińsku pod nr tel. 801 440 220, 22 290 89 16 oraz e-mailem:







