- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra. Spółka wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie.
Następnie Vectra – w oparciu o wprowadzoną do wykonywanych umów klauzulę - podwyższała opłaty za internet i telewizję.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi działania w zakresie zwalczania zachowań przedsiębiorców dotyczących jednostronnych zmian umów w trakcie ich trwania. Podstawą takich zmian w umowach na czas nieoznaczony jest klauzula modyfikacyjna
Czytaj więcej: Vectra – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
14 listopada obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Seniora. Z tej okazji przypominamy osobom starszym o zagrożeniach oraz ich prawach, a także o bezpłatnej pomocy konsumenckiej.
Seniorze, szczególnie uważaj na „teleoferty”, zawyżone ceny towarów czy podejrzane aukcje w internecie.
Do UOKiK co roku trafia kilkaset skarg na nieuczciwe praktyki nie tylko podczas pokazów handlowych, ale również podczas telezakupów czy sprzedaży internetowej. Adresatami zaproszeń na pokazy czy ofert telemarketerów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w postępowaniach sprawdzi zasady, na jakich działają aplikacje do zamawiania jedzenia firm Glovo oraz Uber Eats.
Ze skarg wynika m.in., że przedsiębiorcy mają problemy z rozliczaniem zamówień – konsumenci nie dostają niezwłocznie zwrotu nadpłaty czy pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.
Do UOKiK docierały skargi konsumentów na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych za pomocą popularnych aplikacji. Konsumenci wskazywali, że np. płacili
Czytaj więcej: Zamawianie jedzenia – postępowania Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zakaz zawieraniem umów na prąd i gaz w domach konsumentów
Przypominamy, że od 3 lipca 2021 r. obowiązuje zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa. Wszelkie umowy na prąd i gaz podpisane po tej dacie w domach konsumentów są z mocy prawa nieważne.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Spółka Enrex Energy nie zostawiała konsumentom podpisanych w ich domach umów na sprzedaż prądu lub gazu.
Taka praktyka utrudniała konsumentom dokładne zapoznanie się z warunkami kontraktu i ewentualne odstąpienie od niego.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Enrex Energy 200 tys. zł kary.
Spółka Enrex Energy z Katowic to sprzedawca prądu i gazu. Większość umów była zawierana w domach konsumentów, czyli poza siedzibą przedsiębiorstwa. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały
Czytaj więcej: Kara dla Enrex Energy – decyzja Prezesa UOKiK
- Gotowi na sezon jesienno-zimowy? – Inspekcja Handlowa sprawdza jakość kurtek i płaszczy
- Inauguracja projektu "Opracowanie krajowej strategii edukacji finansowej"
- dvb-t2 - nowy standard telewizji naziemnej od 1 lipca 2022 roku
- Niejasne zasady sprzedaży na Vinted.pl – zarzuty Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- UOKIK dla nauczycieli – portal konsument.edu.pl