- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Masz problem z rozszyfrowaniem etykiety ulubionego żelu pod prysznic lub pasty do zębów? Skorzystaj z aplikacji, która wyjaśnia funkcje składników produktów kosmetycznych.
Kosmopedia.org – to proste i bezpłatne narzędzie, które po ściągnięciu na telefon ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Prezes UOKiK stale monitoruje rynek i sprawdza oznakowanie kosmetyków – wyniki najnowszej kontroli już za kilkanaście dni.
Nad bezpieczeństwem i jakością produktów nieżywnościowych czuwa UOKiK oraz podległa mu Inspekcja Handlowa. Przyglądamy się, czy na rynku znajdują się produkty dobrze oznakowane, czy ich etykiety nie wprowadzają w błąd, czy nie powodują szkody dla naszego zdrowia, a do obrotu wprowadzane są legalnie. Szczególnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uruchomiliśmy profil UOKiK na Instagramie. Zachęcamy do obserwowania.
Będzie to kanał edukacyjny na temat wybranych obszarów naszych działań.
Ile wełny w płaszczu? Jak powinien być oznakowany kosmetyk? Czym jest klauzula abuzywna? Jak kończy się wprowadzanie konsumentów w błąd? I wiele więcej...
Naszym celem jest zwiększenie świadomości konsumentów. Będziemy informować o prawach konsumenckich oraz o tym, w jaki sposób je chronimy.
Pobierz regulamin.
Jeśli masz wątpliwość
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył na firmy produkujące męską odzież wizytową – Kubenz, Recman i Dastan Logistics – łącznie ponad 2,1 mln zł kary za fałszowanie składu produktów.
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach konsument kupował odzież z innych materiałów niż deklarowane.
[Warszawa, 28 marca 2022 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kary na producentów męskiej odzieży wizytowej: Kubenz, Recman i Dastan Logistics. Chodzi o wprowadzanie konsumentów w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.
Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających.
Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
[Warszawa, 23 marca 2022 r.]
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar.
Przedstawiamy podsumowanie działań UOKiK w 2021 roku.
[Warszawa, 21 marca 2022 r.] – w 2021 roku to prawie tysiąc wydanych decyzji, w tym pierwsze dotyczące sprawców zatorów płatniczych. Suma nałożonych kar wyniosła prawie pół miliarda złotych. Po raz pierwszy sankcje finansowe dotknęły nie tylko przedsiębiorców, ale także osoby zarządzające firmami, które umyślnie dopuściły do naruszeń
Czytaj więcej: Działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2021 r.