- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ukarał spółkę NTIM, która promowała w Polsce platformę rockwall.investments; sankcje otrzymali także członkowie jej zarządu, którzy umyślnie dopuścili do naruszeń.
Na rockwall.investments działał program Shield (Tarcze) będący zakazanym systemem promocyjnym typu piramida.
Systemy typu piramida prowadziły też Luxinvest, Quantum i Quantum International - Prezes UOKiK kazał im zwrócić konsumentom środki wpłacone na pakiety szkoleniowe.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał kolejne decyzje uderzające w twórców i promotorów systemów promocyjnych typu piramida. Polegają one na tym, że konsumenci są namawiani do wpłacania pieniędzy na projekty, które obiecują korzyści uzależnione przede wszystkim od
Czytaj więcej: Propagowanie systemów promocyjnych typu piramida – kary dla osób zarządzających
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Do Urzędu wpływały skargi na wysokie opłaty, gdy konsument zerwał umowę przed terminem.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko UPC Polska podejrzewając, że operator może naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
W toku są także postępowania wyjaśniające w sprawie Netii i Vectry - również dotyczą możliwości zastrzegania zawyżonych opłat za rezygnację z umowy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej UPC Polska. Postępowanie
Czytaj więcej: Postępowania w sprawie wygórowanych kosztów wypowiedzenia umowy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 44 mln zł kary na Santander Consumer Bank.
Prezes Urzędu zakwestionował praktyki związane z udzielaniem kredytów konsumenckich: wliczanie kosztów związanych z ubezpieczeniem do całkowitej kwoty kredytu oraz przysyłanie klientom propozycji zawarcia umowy, z których wielu nie otrzymało w ogóle kredytu lub miał on inne warunki.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że Santander Consumer Bank narusza zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie w
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jedziesz w góry „szusować” na stoku? Weź ze sobą krem z filtrem.
Przypominamy o konieczności stosowania filtrów UV również zimą.
Podpowiadamy, jak ich używać i na co zwracać uwagę przy wyborze kosmetyku.
Czy zimą potrzebne jest stosowanie kosmetyków chroniących przed słońcem? Bardzo często wydaje nam się, że w tym okresie możemy je sobie odpuścić. W końcu dni są raczej pochmurne, niewiele czasu spędzamy na dworze, a jeśli złapiemy te kilka promieni słonecznych, to przynajmniej wzrośnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Parking obok szpitala onkologicznego we Wrocławiu. Na banerach reklamowych informacja, że klienci apteki mogą parkować do 20 minut za darmo. Haczyk? Dodatkowy warunek bezpłatnego postoju jest zawarty w regulaminie, którego nie da się odczytać bezpośrednio z samochodu. Nie pobrałeś biletu w pobliskiej myjni? 200 zł kary.
Prowadzący parking – Łukasz Zbróg - stosował praktyki wprowadzające konsumentów w błąd – uznał Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji.
UOKiK otrzymywał skargi
Czytaj więcej: Kara za nieuczciwe praktyki na parkingu we Wrocławiu
- Pokazy handlowe – pierwsza kara dla osoby zarządzającej
- Kalkulator zmiany oprocentowania kredytu hipotecznego – nowe funkcje
- Alkohol i papierosy - kontrola w 2021 roku
- Kary za promowanie systemów typu piramida – decyzje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Przerwa w pracy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów