- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar.
Przedstawiamy podsumowanie działań UOKiK w 2021 roku.
[Warszawa, 21 marca 2022 r.] – w 2021 roku to prawie tysiąc wydanych decyzji, w tym pierwsze dotyczące sprawców zatorów płatniczych. Suma nałożonych kar wyniosła prawie pół miliarda złotych. Po raz pierwszy sankcje finansowe dotknęły nie tylko przedsiębiorców, ale także osoby zarządzające firmami, które umyślnie dopuściły do naruszeń zbiorowych interesów konsumentów. Odpowiedzialność finansową ponieśli również menedżerowie odpowiedzialni za zawarcie niedozwolonych, antykonkurencyjnych porozumień. Nowym obszarem działań w 2021 r. były media społecznościowe – wszcząłem postępowania
Czytaj więcej: Działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2021 r.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumenci w Polsce dysponują szerokim wyborem podmiotów, do których mogą się zwrócić po bezpłatną poradę prawną.
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, warto zrobić sobie prezent i sprawdzić, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z zakupami.
Prezes UOKiK zachęca do poznania możliwości bezpłatnej pomocy prawnej.
[Warszawa, 18 marca 2022 r.] Kupujesz jedzenie lub ubranie? Korzystasz z różnych usług bankowych i finansowych? Podróżujesz? Zmieniasz abonament telefoniczny? Jesteś
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – pod takim hasłem obchodzimy w tym roku Światowy Dzień Konsumenta.
Konsumentami są także uchodźcy z Ukrainy – specjalnie dla nich UOKiK oraz 6 innych instytucji przygotowały przydatne informacje, które ułatwią zakupy, podróżowanie i korzystanie z usług.
UOKiK uruchomił też bezpłatne porady konsumenckie po ukraińsku pod nr tel. 801 440 220, 22 290 89 16 oraz e-mailem:
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
«Ми всі споживачі» - саме під таким гаслом ми цьогоріч святкуємо Всесвітній день споживача.
Біженці з України також є споживачами. Спеціально для них UOKiK та ще 6 установ підготували корисну інформацію, яка полегшить покупки, подорожі та користування послугами.
UOKiK запустив безкоштовні консультації для споживачів українською мовою за тел. 801 440 220, 22 290 89 16 та електронною поштою: