- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska.
UOKiK otrzymywał skargi na płatne serwisy aktywowane z wykorzystaniem usługi direct billing – wielu konsumentów skarży się na przypadkowe uruchomienie płatnych serwisów podczas przeglądania internetu, np. przez kliknięcie w reklamę.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 proc. obrotu.
Do UOKiK docierało wiele sygnałów na dodatkowo płatne serwisy, takie jak Wizzgames, Gameland (gry), Zaplium, Dealsaint (dostęp do zniżek) oraz Vodoline (filmy vod). Płatności za nie są pobierane cyklicznie lub jednorazowo, a opłata automatycznie doliczana do rachunku. Usługi te są świadczone przez podmioty trzecie, a rozliczane są przez operatora
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Black Friday, czyli Czarny Piątek, zbliża się wielkimi krokami. Pamiętajmy jednak, iż sprzedawcy mogą stosować różnego rodzaju sztuczki.
Black Friday to piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia, który jest uznawany za początek sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Pomysł tego "święta" powstał w Stanach Zjednoczonych, przeniósł się jednak do innych krajów, w tym do Polski.
Czym jest Black Friday? To dzień naprawdę dużych wyprzedaży, sklepy oferują wówczas wysokie rabaty i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W wyniku decyzji Prezesa UOKiK właściciel sklepów Biedronka został zobowiązany do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów.
Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł. Może je zdobyć 500 tys. osób.
W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w
Czytaj więcej: Biedronka wykonuje decyzję Prezesa UOKiK - bony dla konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W ramach kampanii Policz i nie przelicz się zapraszamy na webinar, podczas którego eksperci z UOKiK, Komisji Nadzoru Finansowego, przedstawiciel organizacji konsumenckiej oraz powiatowy rzecznik konsumentów porozmawiają o inwestowaniu – typy instrumentów finansowych, ryzyka utraty oszczędności, zakupach nieruchomości na kredyt – aktualne problemy i ryzyka związane z niskimi stopami procentowymi, nowych narzędziach dla konsumentów oraz rzeczników – prezentacja kalkulatora zmiany oprocentowania
Czytaj więcej: Kredyty hipoteczne i produkty inwestycyjne - webinar z ekspertami
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Niskie oprocentowanie zachęca cię do kupna mieszkania na kredyt? Bądź przygotowany na wzrost rat w przyszłości.
Trwa kampania społeczna Prezesa UOKiK „Policz i nie przelicz się”, w której chcemy zwrócić uwagę konsumentów m.in. na ryzyko wzrostu stóp procentowych, a co za tym idzie – oprocentowania kredytów hipotecznych.
Wysokość stóp procentowych ustalana jest przez Radę Polityki Pieniężnej i wpływa na oprocentowanie kredytów. Od maja 2020 r. główna stopa referencyjna jest na rekordowo niskim
Czytaj więcej: Kalkulator zmiany oprocentowania–policz i nie przelicz się