- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Spółka Enrex Energy nie zostawiała konsumentom podpisanych w ich domach umów na sprzedaż prądu lub gazu.
Taka praktyka utrudniała konsumentom dokładne zapoznanie się z warunkami kontraktu i ewentualne odstąpienie od niego.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Enrex Energy 200 tys. zł kary.
Spółka Enrex Energy z Katowic to sprzedawca prądu i gazu. Większość umów była zawierana w domach konsumentów, czyli poza siedzibą przedsiębiorstwa. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały skargi na to, że przedstawiciele spółki nie zostawiali konsumentom podpisanych przez nich dokumentów.
„Nie otrzymałam wówczas swojej kopii umowy, ani formularza odstąpienia. Nie mogłam zatem na spokojnie jej przeczytać po wyjściu przedstawicieli
Czytaj więcej: Kara dla Enrex Energy – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Inspekcja Handlowa przyjrzała się oznakowaniu oraz jakość odzieży wierzchniej.
W wyniku kontroli Inspekcji Handlowej, okazało się, że co 5 przebadana odzież jest błędnie oznakowana.
Pobierz raport – sprawdź, co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej. Zobacz wykaz skontrolowanych do tej pory produktów- pobierz plik
Znamy już pierwsze wyniki z kontroli odzieży wierzchniej, wielosezonowej i zimowej dla dorosłych, prowadzonej przez Inspekcję Handlową. W sumie kontrolą zostało objętych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
20 października 2021 r. odbyło się spotkanie inaugurujące projekt „Opracowanie krajowej strategii edukacji finansowej”.
Projekt realizowany jest przy wsparciu unijnych środków z Instrumentu Wsparcia Technicznego Komisji Europejskiej i we współpracy z OECD.
W jego realizację zaangażowanych jest 9 polskich instytucji.
W skład krajowej grupy roboczej beneficjenta projektu wchodzą przedstawiciele Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Narodowego Banku Polskiego, Urzędu Komisji
Czytaj więcej: Inauguracja projektu "Opracowanie krajowej strategii edukacji finansowej"
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już w przyszłym roku widzowie będą korzystać z drugiej generacji telewizji naziemnej – DVB-T2.
Prezes UOKiK przyłączył się do kampanii informacyjnej organizowanej przez Instytut Łączności - #GotowiNaDVBT2.
Podpowiadamy, jak przygotować się na nową jakość telewizji.
Od 1 lipca 2022 roku odbiorcy telewizji naziemnej będą korzystać z nowego standardu nadawania sygnału - DVB-T2/HEVC. Zmiany systemu realizowane będą etapowo w całej Polsce z podziałem na województwa. Po 30 czerwca 2022 roku
Czytaj więcej: dvb-t2 - nowy standard telewizji naziemnej od 1 lipca 2022 roku
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki VINTED prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line.
Zarzuty dotyczą braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji.
Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Spółka VINTED UAB z Wilna prowadzi serwis Vinted.pl, na którym konsumenci mogą wystawiać na sprzedaż i kupować przedmioty, głównie ubrania i dodatki. Do UOKiK