- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Klienci Biura Maklerskiego mBanku skarżą się na podwyżkę opłat za depozyt zagranicznych papierów wartościowych.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Urząd sprawdza m.in., czy bank miał prawo jednostronnie wprowadzić zmianę w wykonywanych umowach oraz czy umożliwia konsumentom rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów.
[Warszawa, 27 czerwca 2022 r.] Biuro Maklerskie (BM) mBanku zapowiedziało wprowadzenie nowej tabeli opłat od 1 lipca 2022 r. Do UOKiK już wpłynęły skargi konsumentów na to, że bank znacząco obniżył wartość zagranicznych instrumentów finansowych, od których będzie naliczał opłaty depozytowe. Konsumenci będą musieli płacić za depozyt zagranicznych instrumentów finansowych już w
Czytaj więcej: Zmiany opłat w Biurze Maklerskim mBanku – postępowanie wyjaśniające
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jedno z podstawowych praw konsumenta to prawo do informacji, czyli co i za ile kupuje.
Kontrole w 2021 r. wykazały, że nie wszyscy przedsiębiorcy prawidłowo eksponują ceny towarów i usług - u ponad połowy skontrolowanych stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Prawie pół miliona partii produktów pod lupą UOKiK. Ponad 15 proc. z nich było źle oznaczone ceną – brakowało informacji o cenie jednostkowej lub jej w ogóle nie było.
Pobierz raport z kontroli oraz wykaz
Czytaj więcej: Prawo do informacji, jak przedsiębiorcy sobie z nim radzą?
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?
O „10 prostych krokach, żeby nie zmarnować urlopu” z Bartoszem Kempą, radcą prawnym i założycielem serwisu Zmarnowanyurlop.pl porozmawia Agnieszka Kopacz.
Webinar dla konsumentów odbędzie się w czwartek, 23 czerwca, o godz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, UOKiK i Europejskie Centrum Konsumenckie wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony.
Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji!
POSTĘPOWANIE PRZED WYLOTEM
- Zachowaj rachunek za walizkę!
- Zrób zdjęcia zawartości swojej walizki.
- Jeżeli to możliwe – oznacz ją np. naklejką, wstążką itp.!
- Upewnij się za przewóz jakich rzeczy, linia lotnicza nie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
Dowiesz się z nich m.in. że:
- Zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu - zbierz dowody – zrób zdjęcia lub nagraj filmy. Złóż pisemną reklamację – do menedżera lub