- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdzie oddać starą pralkę? Co zrobić z zepsutym żelazkiem, gdy zamawiamy nowe? Czy na suszarce znajduje się informacja, żeby nie wyrzucać jej razem z innymi odpadami?
Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę ponad 1000 przedsiębiorców i sprawdziła, czy odpowiednio informują o utylizacji elektrośmieci oraz miejscach ich zbiórki.
Co czwarty z nich nie informuje klientów o tym, co zrobić ze starym sprzętem przy zakupie nowego. Ponadto prawie 7 proc. pralek, lodówek, suszarek nie miało symbolu selektywnego zbierania (mimo że powinno).
Pobierz raport z kontroli z 2021 r. oraz wykaz nieprawidłowości.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec firmy CGA Invest, która zrealizowała i sprzedawała lokale w condohotelu Czarna Perła w Siennej.
Wprowadzanie w błąd co do bezpieczeństwa inwestycji w lokal, wysokości i częstotliwości uzyskiwania zysków, a także nieprzekazywanie istotnych informacji o modelu finansowania – m.in. takie praktyki zakwestionował Prezes Urzędu.
CGA Invest zaproponuje konsumentom rekompensaty.
[Warszawa, 19 maja 2022 r.] CGA Invest Sp z o.o. zrealizowała condohotel Czarna Perła w
Czytaj więcej: Inwestycja Czarna Perła – decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pokazy handlowe to częsta pułapka dla seniorów. Bywa, że nieuczciwi handlowcy wykorzystują problemy ze zdrowiem osób starszych i zapraszają na spotkania, których rzekomym celem są bezpłatne badania, choć w rzeczywistości odbywa się tam sprzedaż produktów. Zdarza się, że robią to również pod pretekstem odebrania darmowego upominku, za który trzeba jednak zapłacić.
Jakie są nasze prawa, jeśli kupimy coś podczas prezentacji handlowej? W jakim terminie możemy odstąpić od umowy i nieodpłatnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumenci skarżą się na praktyki towarzystw ubezpieczeniowych związane z udostępnianiem pojazdów zastępczych po wypadku.
Zaniżanie kosztów wynajęcia samochodu zastępczego, zbyt krótki czas jego udostępniania, niekorzystne warunki najmu – takie problemy są zgłaszane do UOKiK.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec 4 spółek i sprawdzi, na jakich warunkach zapewniają one pojazdy zastępcze.
Od lipca 2021 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 20
Czytaj więcej: Problemy z pojazdami zastępczymi – postępowania wyjaśniające
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.
Prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające wobec 17 banków, w których sprawdza, czy prawidłowo rozliczają się z konsumentami.
- Stopy procentowe WIBOR 3M i 6M, od których zależy oprocentowanie kredytów hipotecznych w PLN są coraz wyższe, co oznacza również
Czytaj więcej: Spłata kredytu hipotecznego – stanowisko Prezesa UOKiK