- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
Dowiesz się z nich m.in. że:
- Zastrzeżenia, co do jakości hotelu należy zgłosić od razu na miejscu - zbierz dowody – zrób zdjęcia lub nagraj filmy. Złóż pisemną reklamację – do menedżera lub właściciela!
- „Ostatni dostępny pokój w tej cenie” na jednym portalu nie musi oznaczać, że inny pośrednik w swojej ofercie nie posiada podobnych pokoi, w równie atrakcyjnych cenach.
- W przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 2 godziny linia lotnicza powinna Ci zapewnić
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe?
Zanim zamówisz usługę, zapoznaj się z jej warunkami. Sprawdź, czy przypadkiem nie jest to subskrypcja. Przeczytaj regulamin wynajmu sprzętu.
Upewnij się także, z jakim przedsiębiorcą zawierasz kontrakt, polskim czy zagranicznym, od kiedy działa na rynku, jakie ma opinie na forach internetowych.
Czy instalując aplikację mobilną, czytasz
Czytaj więcej: Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
„Moja ocena 5/5”, „Firma godna polecenia”, „Polecam z całego serca” – brzmi znajomo? Pewnie tak, jeśli kupując w sieci czytasz opinie. Niestety nie zawsze są one prawdziwe.
Prezes UOKiK stawia zarzuty związane z handlem fałszywymi opiniami dwóm spółkom - Opinie.pro z Lubartowa oraz SN Marketing z Krakowa.
Za tworzenie, pozyskiwanie i zamieszczanie fałszywych opinii w sieci grozi kara finansowa do 10 proc. obrotu. To kolejne działanie Prezesa UOKiK na rynku reklamy internetowej w tym
Czytaj więcej: Fałszywe opinie w sieci – działania Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi, musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich uruchomienie.
Prezes UOKiK postawił spółce Vectra zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za automatyczne aktywowanie płatnej usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet”.
To już kolejny operator, który znalazł się pod lupą Prezesa UOKiK z powodu usług dodatkowych – Netia, P4 i Orange muszą wypłacić konsumentom rekompensaty.
[Warszawa, 08 czerwca 2022 r.] Prezes Urzędu Ochrony
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA).
Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania.
Za stosowanie klauzul niedozwolonych Prezes Urzędu nałożył na spółkę ponad 10 mln zł kary.
[Warszawa, 6 czerwca 2022 r.] Decyzja Prezesa UOKiK dotyczy 4 rodzajów ubezpieczeń na życie
Czytaj więcej: 10 mln zł kary dla UNIQA – decyzja Prezesa UOKiK