- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kryptoreklama, scam – to tylko niektóre z niedozwolonych praktyk, badanych obecnie przez Prezesa UOKiK.
Oprócz prowadzonych postępowań finalizowane są prace nad wytycznymi dla influencerów w zakresie oznaczania materiałów sponsorowanych.
Zobacz wskazówki dla użytkowników, aby nie wpaść w pułapki influencer marketingu. Praktyczne porady znajdziesz na koncie UOKiK na Instagramie (@uokikgovpl).
Pobierz instatipy dla konsumentów
[Warszawa, 27 kwietnia 2022 r.] Od wielu tygodni Urząd przygląda się rynkowi reklamy w social mediach. Jednocześnie trwają prace nad stworzeniem wspólnych wytycznych, które mają pomóc influencerom w prowadzeniu biznesu zgodnie z prawem. Jesteśmy na etapie końcowym konsultacji pomiędzy UOKiK a Grupą Roboczą
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W 2021 r. UOKiK przekazał 158 zgłoszeń dotyczących ponad 1,9 mln sztuk niebezpiecznych produktów do systemu Safety Gate/RAPEX.
Najwięcej zgłoszeń dotyczyło zabawek - 101, pojazdów – 22 i sprzętu elektrycznego oraz oświetleniowego – 17.
Zabawki - kulki magnetyczne o zbyt wysokiej sile przyciągania, ładowarki USB, które mogą porazić prądem, podnośniki samochodowe mogące zarwać się pod ciężarem pojazdu - to przykłady produktów, które usunęliśmy z rynku, zgłaszając je jednocześnie do systemu
Czytaj więcej: Polska w gronie liderów unijnego systemu Safety Gate
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK razem z IH zbadał, czy dostępne w sklepach obuwie zawiera niebezpieczne substancje dla zdrowia, m.in. formaldehyd, kadm czy ołów. Nasze Laboratorium w Łodzi przebadało 122 partie butów.
Dobra wiadomość - zakwestionowaliśmy tylko jedną partię, która została już wycofana ze sklepów. Wykryliśmy w niej zbyt dużą zawartość chromu(VI), który może powodować alergie i podrażnienia skóry, a w skrajnych przypadkach nowotwory.
Pobierz raport z kontroli w 2021 r. i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
Wszystkie reklamacje będą pozytywnie rozpatrzone, zmienią się też standardy informowania konsumentów o płatnych usługach.
To efekt decyzji Prezesa UOKiK.
[Warszawa, 21 kwietnia 2022 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzje wobec operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4. Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego
Czytaj więcej: Rekompensaty dla konsumentów za usługi dodatkowe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy firma sprzedająca suplementy - Natural Pharmaceuticals - reklamując te produkty, mogła wprowadzać konsumentów w błąd? Wykaże to postępowanie.
Zarzuty Prezesa Urzędu dotyczą m.in. nietransparentnych informacji o tym, że co rok konsument będzie otrzymywał zapas suplementów.
Odpowiedzialność finansową może również ponieść osoba zarządzająca tą firmą.
[Warszawa, 20 kwietnia 2022 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Natural Pharmaceuticals w Warszawie zarzuty naruszenia zbiorowych
Czytaj więcej: Suplementy diety pod lupą Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów