- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jak działają internetowi oszuści?
SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić i na co uważać?
Dowiedz się, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Weź udział w webinarze.
Z Szymonem Sidorukiem, analitykiem zagrożeń z CERT Polska, porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę 18 stycznia o godz. 13:00
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=19211
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Good Solution Investments Limited, operatorowi giełdy kryptowalut Kanga Exchange.
Zarzuty dotyczą rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o posiadaniu aprobaty Komisji Nadzoru Finansowego i polskim pochodzeniu serwisu.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
Kanga Exchange jest giełdą kryptowalut, która na swojej stronie internetowej zapewniała, że jej „model biznesowy” posiada aprobatę Komisji Nadzoru Finansowego. Prezes Urzędu Ochrony
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Czy we wzorcach umów deweloperskich pojawiają się klauzule waloryzujące ceny nieruchomości?
Prezes UOKiK w ramach postępowania wyjaśniającego prowadzi badanie rynku branży - sprawdzonych zostanie blisko 90 przedsiębiorców.
Obecne warunki ekonomiczne, a w szczególności wysoka inflacja sprawiają, że przedsiębiorcy podejmują działania mogące negatywnie oddziaływać finansowo na konsumentów. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny rozpoczął badanie rynku w zakresie
Czytaj więcej: Klauzule podnoszące ceny. Prezes UOKiK sprawdza deweloperów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył ponad 28 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy).
Zakwestionowane praktyki to m.in. utrudnianie konsumentom bezkosztowego odstąpienia od umowy, wprowadzanie ich w błąd co do współpracy z Ministerstwem Klimatu i co do bezpłatności audytu.
Spółka będzie musiała zwrócić pieniądze konsumentom, którzy odstąpili od umowy.
Spółka BO Energy (wcześniej FG Energy) z Krakowa zajmuje się sprzedażą i montażem instalacji
Czytaj więcej: Nieuczciwe praktyki w fotowoltaice, ponad 28 mln zł kary dla Bo Energy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Hasło „1200 GB za darmo przez rok” może wprowadzać w błąd, a warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione.
Sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny.
T-Mobile grozi kara do 10 proc. obrotu.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd. Obiecywane przez
Czytaj więcej: Rok internetu za darmo w T-Mobile? Zarzuty Prezesa UOKiK
- Prawa Konsumenta 2023 – co się zmienia od 01 stycznia
- Zarzuty wobec Selfmaker, od tokenów do systemu typu piramida
- Opłaty za połączenia z infolinią Orange. Zarzuty Prezesa UOKiK
- Turysta mądry po szkodzie. Webinar dla konsumentów.15.09.2022 r.
- Kalkulator UOKiK. Sprawdź, czy możesz skorzystać z funduszu wsparcia kredytobiorców