- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem.
Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska i wystąpił o wyjaśnienia do spółek ATPark i Europark.
Warszawa, 20 kwietnia 2023 r. APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały liczne skargi dotyczące praktyk stosowanych przez przedsiębiorcę. Prezes UOKiK stwierdził naruszenie zbiorowych interesów konsumentów – spółka musi zapłacić ponad 820 tys. zł kary (822 850
Czytaj więcej: Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK – ponad 820 tys. zł kary dla spółki Apcoa
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu w sprawie usług dodatkowych, uruchamianych bez wyraźnej zgody abonentów.
Spółka zwróci konsumentom opłaty za usługi „Ochrona Internetu” i „Serwis IPLA 3 z 3”.
Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.
UOKiK w toku postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Na tym
Czytaj więcej: Rekompensata od Cyfrowego Polsatu, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dowiedz się, jak wyznaczać granice i bronić swoich konsumenckich praw nie tylko na pokazie handlowym, ale również wobec sztuczek marketingowych, presji czasu czy nieuczciwych sprzedawców.
Weź udział w webinarze.
Z Ewą Jarczewską-Gerc, psycholożką społeczną i trenerką biznesu porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę, 19 kwietnia o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/
Transmisja również na
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Świętujemy rok edukacyjnej obecności na Instagramie @uokikgovpl.
Dynamiczny świat SoMe zapewniał nam dużo wyzwań i nowych doświadczeń – w szczególności związanych z publikacją Rekomendacji dla influencerów.
To ważny dla nas kanał otwartej rozmowy z konsumentami i przedsiębiorcami.
W marcu 2022 r. uruchomiliśmy profil na Instagramie @uokikgov.pl – dodatkowe narzędzie komunikacji z konsumentami i przedsiębiorcami. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych poszerzamy grono odbiorców ważnych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił popularnym sklepom internetowym born2be.pl i renee.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd.
Sklepy sugerowały ograniczony czas szczególnej korzyści cenowej, podczas gdy towary były dostępne w promocji w sposób ciągły.
Permanentne promocje stanowiły marketingowy wabik, nie oferowały rzeczywistej korzyści cenowej.
Już 77 proc. polskich internautów korzysta ze sklepów on-line. Najczęściej kupowane produkty to odzież i akcesoria oraz obuwie.[1] Właśnie te kategorie