- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Po sygnałach od konsumentów sprawdziliśmy 10 modeli płyt indukcyjnych do zabudowy – ich oznakowanie, wymogi formalne i konstrukcję.
Wszystkie były właściwie oznakowane, ale jeden miał nieprawidłową deklarację zgodności. Przedsiębiorca uzupełnił dokumentację.
W laboratorium wykryliśmy wadliwą konstrukcję 3 modeli – włączały się same po rozlaniu cieczy lub położeniu szmatki i nie wyłączały się w ciągu 10 sekund.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK razem z czterema państwowymi instytucjami rozmawia z platformami społecznościowymi: Metą, Googlem i TikTokiem.
Spotkanie okrągłego stołu, w którym uczestniczyli również przedstawiciele branży reklamowej i uniwersytetów, dotyczyło szybszej oraz skuteczniejszej eliminacji niezgodnych z prawem reklam.
To kolejny krok w stronę uporządkowania rynku reklamy w mediach społecznościowych.
[Warszawa, 24 października 2023 r.] Minął ponad rok od wydania Rekomendacji Prezesa UOKiK w sprawie
Czytaj więcej: Okrągły stół UOKiK. Reklamy w mediach społecznościowych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Tu cyberbezpieczny Senior
Osoby starsze, które urodziły się i dorastały w czasach, kiedy nie było dostępu do Internetu i smartfonów, często nie zdają sobie sprawy, jak łatwo oszuści mogą wykorzystać telefony komórkowe (lub stacjonarne) w celu wyłudzenia pieniędzy lub danych poufnych.
Mając na uwadze, że październik jest Europejskim Miesiącem Bezpieczeństwa oraz Europejski Dzień Seniora, który wypada 20 października, wspólnie z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Warszawskim
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jakie są nasze prawa, jeśli kupimy coś podczas prezentacji handlowej? Czy przepisy szczególnie nas chronią? W jakim terminie możemy odstąpić od umowy i zwrócić produkt?
Dowiedz się podczas webinaru.
Z Dominiką Myszakowską-Kaczałą, prawniczką, porozmawia Grzegorz Romanow.
Webinar odbędzie się w środę, 25 października, o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/.
Transmisja również na kanale Fundacji ProPublika na YouTube.
Nagranie będzie dostępne na
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprzedawca nie uznał twojej reklamacji? Nie poddawaj się i rozwiąż ten problem polubownie!
To skuteczny, szybki i tani – często nawet bezpłatny – sposób dochodzenia swoich praw.
Jest wiele instytucji, które Ci w tym pomogą – np. Inspekcja Handlowa.
Z okazji Tygodnia Mediacji i nie tylko – polub polubowne!
Dowiedz się więcej o polubownym rozwiązywaniu sporów konsumenckich –polubowne.uokik.gov.pl
- Wozić czy nosić - kontrola Inspekcji Handlowej
- Bielizna pościelowa - kontrola Inspekcji Handlowej
- Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety
- Ważny wyrok TSUE w sprawie rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK
- Orange zwróci konsumentom opłaty za kontakt z infolinią i wizytę technika – decyzja Prezesa UOKiK
 
                    








