- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety – spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness.
To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę
za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Po niespełna roku od opublikowania Rekomendacji w sprawie oznaczania reklam w social mediach, licznych działaniach i cyklach edukacyjnych w ramach kampanii #OznaczamReklamy, Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nakłada pierwsze kary za kryptoreklamę i wprowadzanie konsumentów w błąd.
Przeprowadzone postępowania potwierdziły zarzuty wobec spółki Olimp Laboratories
oraz
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę za Instagramie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich.
W laboratorium przetestowaliśmy 18 modeli – 2 nie spełniły norm i zostały wycofane ze sprzedaży. Miały małe, łatwo odczepialne elementy, które dziecko mogłoby połknąć.
Przy wyborze produktów, zwłaszcza dla maluchów, weź pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo, funkcjonalność i wiek dziecka, dla którego jest przeznaczony.
Zobacz raport i wykaz sprawdzonych produktów.
Źródło:
Czytaj więcej: Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK uznał, że spółka Aforti Holding, która namawiała do zainwestowania w „Ofertę wekslową”, złamała prawo.
To kolejne działanie Prezesa Urzędu na rynku inwestycji alternatywnych.
Aforti Holding za wprowadzanie konsumentów w błąd ma zapłacić ponad 790 tys. zł kary.
Aforti Holding należy do grupy spółek, które zajmują się m.in. prowadzeniem platformy wymiany walut, udzielaniem pożyczek dla przedsiębiorców, windykacją, a także faktoringiem. Spółka zachęcała i namawiała
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Testowaliśmy 20 modeli kasków ochronnych do jazdy na rowerach, hulajnogach i deskorolkach.
Sprawdziliśmy formalności - oznakowanie CE, instrukcje oraz konstrukcje kasków - w jakim stopniu chronią głowę przed urazem oraz wytrzymałość ich zapięcia.
Dwa były niebezpieczne - zapięcia kasków okazały się nieskuteczne. Podczas upadku lub zderzenia kask mógłby spaść z głowy użytkownika.
Zobacz raport i wykaz sprawdzonych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard).
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.
Metki czy wszywki muszą zawierać prawdziwe informacje.
Informacje o prawdziwym składzie surowcowym ubrań powinniśmy znaleźć na metkach lub wszywkach. Konsument nie ma możliwości samodzielnej weryfikacji tych danych i jest zmuszony zaufać specyfikacji podawanej przez
Czytaj więcej: Ile wełny w wełnie? Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
- Hulajnogą przez świat - kontrola Inspekcji Handlowej
- Opłaty za niezamówione usługi – zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC
- Na czym bezpiecznie hulać? - kontrola Inspekcji Handlowej
- Jeden voucher wiele wyłączeń – zarzuty Prezesa UOKiK dla Biedronki
- Kara dla spółki Polmediq i jej prezesów za „badania” wprowadzające w błąd