- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę.
Prezes UOKiK zakwestionował taką praktykę i zobowiązał spółkę do jej zaniechania i usunięcia skutków naruszeń.
Ubezpieczyciel zawiadomi konsumentów, że mogą anulować zmiany w umowie wprowadzone bez ich zgody i odzyskać pobrane składki za dodatkową ochronę.
[Warszawa, 24 kwietnia 2023 r.] Prezes UOKiK wydał decyzję wobec spółki Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Zarzut dotyczył oferty wysyłanej konsumentom w rocznicę ubezpieczenia. Było to rozszerzenie zakresu ochrony np. na pobyt w szpitalu w następstwie nieszczęśliwego wypadku, w zamian za wyższą składkę. Spółka wymagała, aby osoby
Czytaj więcej: Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem.
Prezes UOKiK nałożył karę ponad 820 tys. zł na APCOA Parking Polska i wystąpił o wyjaśnienia do spółek ATPark i Europark.
Warszawa, 20 kwietnia 2023 r. APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych na terenie całego kraju. Do Urzędu
Czytaj więcej: Parkingi pod lupą Prezesa UOKiK – ponad 820 tys. zł kary dla spółki Apcoa
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu w sprawie usług dodatkowych, uruchamianych bez wyraźnej zgody abonentów.
Spółka zwróci konsumentom opłaty za usługi „Ochrona Internetu” i „Serwis IPLA 3 z 3”.
Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.
UOKiK w toku postępowania ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Na tym
Czytaj więcej: Rekompensata od Cyfrowego Polsatu, decyzja Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dowiedz się, jak wyznaczać granice i bronić swoich konsumenckich praw nie tylko na pokazie handlowym, ale również wobec sztuczek marketingowych, presji czasu czy nieuczciwych sprzedawców.
Weź udział w webinarze.
Z Ewą Jarczewską-Gerc, psycholożką społeczną i trenerką biznesu porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę, 19 kwietnia o godz. 13:00.
Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/
Transmisja również na
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Świętujemy rok edukacyjnej obecności na Instagramie @uokikgovpl.
Dynamiczny świat SoMe zapewniał nam dużo wyzwań i nowych doświadczeń – w szczególności związanych z publikacją Rekomendacji dla influencerów.
To ważny dla nas kanał otwartej rozmowy z konsumentami i przedsiębiorcami.
W marcu 2022 r. uruchomiliśmy profil na Instagramie @uokikgov.pl – dodatkowe narzędzie komunikacji z konsumentami i przedsiębiorcami. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych poszerzamy grono odbiorców ważnych