- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją.
Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals.
Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem.
- Konsekwentnie przypominamy o znaczeniu przejrzystej komunikacji dla bezpieczeństwa konsumentów. Nietransparentne metody informowania o udziale w programie corocznych dostaw, rzekomy milion zadowolonych klientów danego suplementu
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
TSUE wydał (21.09.2023 r.) wyrok, zgodnie z którym sąd może uznać warunek umowy za nieuczciwy tylko dlatego, że jest on tożsamy z warunkiem wpisanym do rejestru klauzul niedozwolonych.
Warunek umowy nie może być uznany za nieuczciwy wobec części konsumentów, którzy zawarli tę umowę, a uczciwy wobec pozostałych.
Bank ma również obowiązek informowania o istotnych cechach umowy i ryzykach z nią związanych wszystkich kredytobiorców, nawet wówczas, gdy konsument posiada odpowiednią wiedzę w
Czytaj więcej: Ważny wyrok TSUE w sprawie rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Musiałe(a)ś płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie? Wkrótce otrzymasz zwrot kosztów
Prezes UOKiK zobowiązał do tego spółkę Orange Polska.
Sprawdź, czy przysługuje Ci rekompensata i jak ją otrzymać.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska. Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma 
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Z zajęć w przedszkolach w ramach projektu UOKiK “ABC Małego Konsumenta” skorzystało już niemal 10 tysięcy dzieci. Scenariusze zajęć to jedna z pomocy edukacyjnych, dostępnych nieodpłatnie na stronie malykonsument.uokik.gov.pl.
Przygotowane są także gry online zaprojektowane z myślą o dzieciach: „Sklepowe memo” i „Na zakupach” – przez zabawę uczą mądrych wyborów konsumenckich, pozwalają ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość.
Każdy może skorzystać z materiałów w domu. Przypominamy, że
Czytaj więcej: Świadomy konsument od najmłodszych lat – dzień przedszkolaka z UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl
Brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika.
Do szybkich zakupów namawiał licznik, który codziennie od nowa zachęcał do skorzystania z tych samych ofert.
Zakupy w sieci to codzienność wielu z nas - najpopularniejszą kategorią są odzież i dodatki. Spółka Bak Drop (poprzednio Bigotka) oferowała na swoich stronach arkadie.pl, a wcześniej bigotka.pl szeroki asortyment
Czytaj więcej: Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep
- Dobre ograniczenia - Inspekcja Handlowa skontrolowała barierki ochronne dla dzieci
- Zarzuty Prezesa UOKiK dla Centrum Medycznego Telmed
- Okulary przeciwsłoneczne. Kontrola UOKiK, IH i KAS
- Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce. Kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK
- Alternatywne projekty inwestycyjne. Kolejne działania UOKiK