- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Już za tydzień święto ważne dla nas wszystkich.
Ruszamy wtedy z nową kampanią społeczną! Czego dotyczy? Uchylamy rąbka tajemnicy: ryzykowne inwestycje, znane twarze, sieć…
Już dziś zajrzyj na prawakonsumenta.uokik.gov.pl, obejrzyj nasze webinary, posłuchaj podcastu.
15 marca, w Światowy Dzień Konsumenta, startujemy z ogólnopolską kampanią społeczną. W tym roku ostrzegamy przed fałszywymi inwestycjami, które uwiarygadniane są wizerunkami znanych osób bez ich wiedzy. Super okazja? Jeden klik i zysk w mig? Każdy z nas może być kuszony reklamami inwestycji ukazywanych jako zyskowne, bez ryzyka – w waluty, kryptoaktywa, weksle, akcje dużych firm lub obligacje. Zapraszamy media, instytucje i organizacje do wspólnych działań. Ty też możesz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK za sposób zawierania umów z konsumentami, niepotwierdzanie ich na trwałym nośniku oraz stosowanie klauzuli abuzywnej.
Konsultanci spółki wykorzystywali presję czasu i techniki manipulacyjne, namawiając do natychmiastowego podpisania umowy.
Przedsiębiorca ma zapłacić łącznie prawie 3,5 mln zł kary.
[Warszawa, 7 marca 2024 r.] Spółka Dr Smile Polska oferowała korektę wad zgryzu poprzez stosowanie wyprodukowanych na zamówienie, spersonalizowanych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Weksel jako inwestycja na stały, gwarantowany procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!
Prezes UOKiK za ofertę „Porozumienia wekslowego” nałożył kary na Assay ASI i osoby zarządzające spółką. Ukarana została też inna spółka z Grupy - Assay Management.
Posługiwanie się wekslem w sposób sprzeczny z jego funkcją – to praktyka udowodniona także spółce Dziesiątka Finanse.
W kwietniu 2023 r. Prezes UOKiK wydał ostrzeżenie konsumenckie wskazując, że
Czytaj więcej: Weksle inwestycyjne. Decyzje i kary Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdzaliśmy sprzęt do prac domowych na podwyższeniu: drabinki, rozkładane stołki, schodki, podest.
W laboratorium zbadaliśmy konstrukcję, biorąc pod uwagę w szczególności zagrożenie upadkiem. Nie stwierdziliśmy wad.
W 3 na 8 produktów były błędy oznakowania, np. niekompletna instrukcja użytkowania lub jej brak. Przedsiębiorcy usunęli już błędy.
Źródło: https://uokik.gov.pl/szczebel-po-szczeblu-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kupiłeś na OLX i zapłaciłeś za „Pakiet ochronny”? Przedmiot miał przyjść nowy, ale był uszkodzony lub używany, miał inny kolor albo rozmiar, a OLX odrzucił reklamację?
Wyszukując produkty od najtańszych, nie widziałeś, że będziesz musiał dodatkowo zapłacić za niektóre z nich opłatę za usługę serwisową?
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki







