- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl
Brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika.
Do szybkich zakupów namawiał licznik, który codziennie od nowa zachęcał do skorzystania z tych samych ofert.
Zakupy w sieci to codzienność wielu z nas - najpopularniejszą kategorią są odzież i dodatki. Spółka Bak Drop (poprzednio Bigotka) oferowała na swoich stronach arkadie.pl, a wcześniej bigotka.pl szeroki asortyment mody damskiej. Strony przedstawiane były jako sklep odzieżowy online i zapraszały do zakupów, podczas gdy w znacznym zakresie ograniczały się do pośrednictwa przy zamówieniach, czyli działały w modelu dropshippingu. Do Urzędu wpłynęło wiele skarg
Czytaj więcej: Fałszywy licznik czasu u pośrednika, który udaje sklep
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 9 modeli barierek ochronnych dla dzieci – w 3 były nieprawidłowości.
Testów w laboratorium nie przeszedł 1 model z 7 przebadanych – szczeliny i otwory groziły zaklinowaniem się dziecka.
Wybierasz i instalujesz barierkę? Dobierz ją do rozmiaru otworu, w którym ma być zamontowana. Nie modyfikuj samodzielnie konstrukcji! Zapoznaj się uważnie z instrukcją użytkowania.
Zobacz wykaz skontrolowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK stawia zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina
Korzystający ze stron: e-lekarz24h.pl oraz e-zwolnienie24h.pl mogą być wprowadzani w błąd w kwestii możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, autentyczności opinii o usługach i prawa odstąpienia od umowy.
Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 14 września 2023 r.] Centrum Medyczne Telmed w Lublinie prowadzi konsultacje medyczne online za
Czytaj więcej: Zarzuty Prezesa UOKiK dla Centrum Medycznego Telmed
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wspólnie z Krajową Administracją Skarbową i Inspekcją Handlową sprawdziliśmy prawie pół miliona par okularów przeciwsłonecznych.
Aż 95 proc. nie spełniło wymagań formalnych lub miało błędy w oznakowaniu.
W laboratorium przetestowaliśmy 15 modeli – 4 zakwestionowaliśmy.
Efekt wspólnych działań – 465 tys. sztuk okularów przeciwsłonecznych nie trafiło na polski rynek.
Pobierz raport z kontroli i wykaz zakwestionowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym?
Prezes UOKiK sprawdza czy konsumenci są prawidłowo informowani o kwestiach wynikających z dyrektywy Omnibus. Po jego interwencji wielu przedsiębiorców dostosowało lub zaczęło zmieniać swoje praktyki.
Zalando, Booking, Travelist usłyszały zarzuty - grozi im kara do 10 proc