- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard).
Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.
Metki czy wszywki muszą zawierać prawdziwe informacje.
Informacje o prawdziwym składzie surowcowym ubrań powinniśmy znaleźć na metkach lub wszywkach. Konsument nie ma możliwości samodzielnej weryfikacji tych danych i jest zmuszony zaufać specyfikacji podawanej przez producenta lub dystrybutora. Skład użytych materiałów wpływa na decyzje konsumentów - ich ocenę jakości, zastosowania, wysokości ceny produktu. Czasem dotyczy to nawet zdrowia i bezpieczeństwa, gdy dobór odpowiedniego materiału wynika z
Czytaj więcej: Ile wełny w wełnie? Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i bezpieczeństwo 21 modeli hulajnóg sportowych – napędzanych siłą mięśni.
W naszych laboratoriach hulajnogi przechodziły specjalistyczne próby: uderzeniowe, obciążeniowe, hamulców i blokad kierownicy.
4 na 20 hulajnóg zakwestionowaliśmy ze względu na wadliwe konstrukcje.
Zobacz raport oraz wykaz skontrolowanych produktów.
Źródło: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=19799&news_page=1
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów.
Klienci UPC zostali obciążeni opłatą za dodatkowe kanały telewizyjne i wyższą prędkość internetu, choć tych świadczeń nie zamawiali.
Świadczenie nowych usług powinno odbywać się na wniosek lub za uprzednią zgodą konsumentów.
W ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” spółka UPC Polska w okresie od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia ubiegłego roku podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony
Czytaj więcej: Opłaty za niezamówione usługi – zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy rowerki, hulajnogi oraz akumulatorowe samochody i motorki dla dzieci.
Testowaliśmy wytrzymałość, odporność na wstrząsy i zderzenia. Mierzyliśmy maksymalną prędkość i badaliśmy mechanizmy blokujące.
Zakwestionowaliśmy 23 zabawki na 40 skontrolowanych. Głównie ze względu na błędy w oznakowaniu i wadliwe konstrukcje.
Sprawdź wykazy przebadanych zabawek.
Źródło:
Czytaj więcej: Na czym bezpiecznie hulać? - kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stawia zarzuty Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci Biedronka.
Konsumenci nie otrzymali rzetelnych informacji na temat zasad promocji „Magia Rabatów Zabawki i Książki – Voucher”.
Poprzez skomplikowane warunki, sposób ich przedstawiania i niepełne komunikaty o zasadach promocji spółka mogła naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
„Po prostu „super promocja” – dostaje się voucher, którego prawie na nic nie można wykorzystać.(…) W dodatku ani pracownicy w
Czytaj więcej: Jeden voucher wiele wyłączeń – zarzuty Prezesa UOKiK dla Biedronki