- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wspólnie z Krajową Administracją Skarbową i Inspekcją Handlową sprawdziliśmy prawie pół miliona par okularów przeciwsłonecznych.
Aż 95 proc. nie spełniło wymagań formalnych lub miało błędy w oznakowaniu.
W laboratorium przetestowaliśmy 15 modeli – 4 zakwestionowaliśmy.
Efekt wspólnych działań – 465 tys. sztuk okularów przeciwsłonecznych nie trafiło na polski rynek.
Pobierz raport z kontroli i wykaz zakwestionowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym?
Prezes UOKiK sprawdza czy konsumenci są prawidłowo informowani o kwestiach wynikających z dyrektywy Omnibus. Po jego interwencji wielu przedsiębiorców dostosowało lub zaczęło zmieniać swoje praktyki.
Zalando, Booking, Travelist usłyszały zarzuty - grozi im kara do 10 proc
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK podejmuje intensywne działania by wyeliminować dostępne przez internet projekty alternatywnego inwestowania.
Systemy promocyjne typu piramida obiecują uczestnikom korzyści, uzależnione przede wszystkim od wprowadzania do systemu kolejnych osób.
UOKiK wyjaśnia czy platformy internetowe iGenius, Dream Trips i Jifu nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów
Monitoring UOKiK i sygnały z rynku wskazują na dużą aktywność nieuczciwych przedsiębiorców, którzy obiecują internautom możliwość
Czytaj więcej: Alternatywne projekty inwestycyjne. Kolejne działania UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety – spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness.
To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę
za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Po niespełna roku od opublikowania Rekomendacji w sprawie oznaczania reklam w social mediach, licznych działaniach i
Czytaj więcej: Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę za Instagramie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich.
W laboratorium przetestowaliśmy 18 modeli – 2 nie spełniły norm i zostały wycofane ze sprzedaży. Miały małe, łatwo odczepialne elementy, które dziecko mogłoby połknąć.
Przy wyborze produktów, zwłaszcza dla maluchów, weź pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo, funkcjonalność i wiek dziecka, dla którego jest przeznaczony.
Zobacz raport i wykaz sprawdzonych produktów.
Źródło:
Czytaj więcej: Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów