- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przesyłka nie dotarła lub była uszkodzona? Epaka skracała konsumentom termin na złożenie reklamacji, jednocześnie dopuszczając wydłużenie ustawowego czasu odpowiedzi na roszczenia.
Kurier nie chce podpisać protokołu szkody? Epaka tego wymagała do prawidłowego złożenia reklamacji.
To przykłady z szeregu stosowanych przez przedsiębiorcę klauzul abuzywnych. Prezes UOKiK nałożył na spółkę ponad 5,8 mln zł kary.
Spółka Epaka z Łukowa (woj. lubelskie) prowadzi działalność spedycyjną – oznacza to, że pośredniczy w usługach kurierskich. Konsumenci na stronie internetowej epaka.pl mogą załatwić wszystkie formalności: porównać oferty, wybrać przewoźnika, nadać i opłacić przesyłkę. Przedsiębiorca z kolei odpowiada za organizację zlecenia przewozu
Czytaj więcej: Ponad 5,8 mln zł kary dla firmy spedycyjnej Epaka
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości mechaniczne 10 wózków dziecięcych – spacerówek i gondoli.
Błędy w oznakowaniu w 2 wózkach – brak wymaganego ostrzeżenia, sprzeczne informacje na produkcie i w instrukcji, odwołanie do nieaktualnej normy.
Wady mechaniczne w 3 wózkach – nieskuteczny system zapięć siedziska, oddzielenie się małego elementu i trwałe uszkodzenie konstrukcji.
Źródło: https://uokik.gov.pl/woz-albo-przewoz-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Polskie Destylarnie, która organizowała kampanię pożyczkową „Skarbiec Palikota”.
Fikcyjny samochód nagrodą w konkursie, rolowanie długów, przypisywanie sobie cudzych osiągnięć – to niektóre zarzuty Prezesa Urzędu.
Karę może otrzymać również zarządzający spółką Polskie Destylarnie.
[Warszawa, 7 lutego 2024 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie
w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przeciwko
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy, czy etykiety energetyczne 20 modeli źródeł światła są odpowiednio eksponowane i zawierają prawdziwe informacje.
W 8 przypadkach wykryliśmy nieprawidłowości dotyczące oznakowania i ekspozycji etykiet. W jednym modelu stwierdziliśmy rozbieżność między deklaracją producenta a rzeczywistą mocą światła.
Masz prawo do jasnych i widocznych informacji o klasie energetycznej i głównych parametrach sprzętu, który chcesz kupić.
Pobierz raport oraz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Vectra podwyższa swoim klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik poziomu inflacji.
Prezes UOKiK zakwestionował postanowienia dotyczące jednostronnych zmian umów.
Jeżeli zarzuty się potwierdzą, kara może wynieść do 10 proc. obrotu.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora komórkowego Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi
Czytaj więcej: Vectra i klauzule inflacyjne. Zarzuty Prezesa UOKiK







