- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Operator wypożyczalni rowerów miejskich stosował klauzule abuzywne. W niedozwolony sposób zmienił regulaminy i niesłusznie obciążył konsumentów dodatkową opłatą.
Prezes UOKiK nałożył na Nextbike Polska ponad 791 tys. zł kary.
Nextbike Polska Spółka Akcyjna w restrukturyzacji to wiodący operator systemów rowerów miejskich. Wypożyczalnie przedsiębiorcy znajdują się w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w kraju. Jak ustalił Prezes UOKiK, spółka stosowała w umowach z konsumentami klauzule, które miały charakter abuzywny. Zgodnie z decyzją Nextbike Polska musi zapłacić ponad 791 tys. zł kary.
Zmiana regulaminu? Nie bez ważnego powodu
Konsumenci korzystają z wypożyczalni Nextbike za pomocą aplikacji w telefonie. Wymagane jest
Czytaj więcej: Nextbike z karą Prezesa UOKiK za bezprawne zmiany regulaminów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy bezpieczeństwo 220 zabawek – jedna trzecia miała nieprawidłowości.
Zbyt duże stężenie ftalanów znaleźliśmy w 18 proc. modeli – w najgorszych przypadkach było przekroczone ponad 300-krotnie.
Błędy w oznakowaniu miało 24 proc. zabawek – braki ostrzeżeń i instrukcji w języku polskim, danych producenta i importera, deklaracji zgodności.
Źródło: https://uokik.gov.pl/co-za-duzo-to-niezdrowo-ftalany-w-zabawkach-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Alior Bank, Bank Handlowy, Bank Ochrony Środowiska, Pekao SA, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Plus Bank – to kolejne banki, u których UOKiK kwestionuje sposób rozliczania się z konsumentem oraz odpowiedzi na reklamacje w przypadku nieautoryzowanych transakcji.
Zgodnie z przepisami banki powinny oddać pieniądze do końca kolejnego dnia roboczego od otrzymania zgłoszenia.
Działania UOKiK dotyczą już 15 banków. Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może wynieść do 10 proc
Czytaj więcej: Nieautoryzowane transakcje, kolejne wszczęcia
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przesyłka nie dotarła lub była uszkodzona? Epaka skracała konsumentom termin na złożenie reklamacji, jednocześnie dopuszczając wydłużenie ustawowego czasu odpowiedzi na roszczenia.
Kurier nie chce podpisać protokołu szkody? Epaka tego wymagała do prawidłowego złożenia reklamacji.
To przykłady z szeregu stosowanych przez przedsiębiorcę klauzul abuzywnych. Prezes UOKiK nałożył na spółkę ponad 5,8 mln zł kary.
Spółka Epaka z Łukowa (woj. lubelskie) prowadzi działalność spedycyjną – oznacza to
Czytaj więcej: Ponad 5,8 mln zł kary dla firmy spedycyjnej Epaka
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości mechaniczne 10 wózków dziecięcych – spacerówek i gondoli.
Błędy w oznakowaniu w 2 wózkach – brak wymaganego ostrzeżenia, sprzeczne informacje na produkcie i w instrukcji, odwołanie do nieaktualnej normy.
Wady mechaniczne w 3 wózkach – nieskuteczny system zapięć siedziska, oddzielenie się małego elementu i trwałe uszkodzenie konstrukcji.
Źródło: https://uokik.gov.pl/woz-albo-przewoz-kontrola-inspekcji-handlowej