- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 84 parkingi i 125 myjni samochodowych – łącznie 209 przedsiębiorców.
Blisko 23 proc. z nich nie dba o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług.
Brak cenników, niejednoznaczne lub nieczytelne ceny dla nadjeżdżających kierowców - to główne nieprawidłowości.
Czy konsument w myjni samochodowej wie dokładnie, za co i ile płaci? Czy kierowcy mają szansę zapoznać się z ceną, wjeżdżając na parking? W 2023 r. przeprowadziliśmy kontrole 84 parkingów i 125 myjni samochodowych w całej Polsce. Zweryfikowaliśmy, czy przedsiębiorcy prawidłowo realizują swoje obowiązki dotyczące informowania o cenie.
- Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. Przedsiębiorca nie może utrudniać
Czytaj więcej: Ceny na parkingach i w myjniach. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Nieprawdziwe informacje o pozycji rynkowej spółki, nieinformowanie
o ryzykach, nieistniejący crowdfunding pożyczkowy i fikcyjny konkurs – to tylko przykłady zakwestionowanych działań kampanii pożyczkowej „Skarbiec Palikota”. Działania promocyjne były prowadzone głównie w mediach społecznościowych Janusza Palikota – członka zarządu spółki.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której nałożył karę na Janusza Palikota – 950 tys. zł oraz zarządzane przez niego Polskie Destylarnie - 239 tys
Czytaj więcej: Ponad milion złotych kary dla Janusza Palikota i Polskich Destylarni
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy kosiarki elektryczne i spalinowe.
W 3 modelach wykryliśmy wady konstrukcyjne grożące zranieniem lub porażeniem prądem.
3 kosiarkom brakowało w instrukcji informacji o masie maszyny, warunkach bezpiecznego transportu i przenoszenia.
Źródło: https://uokik.gov.pl/na-ostrzu-noza-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kupujesz fałszywe opinie? Zlecasz ich pisanie? Łamiesz prawo.
Prezes UOKiK wydał kolejne decyzje wobec dwóch firm publikujących fałszywe opinie o produktach i usługach. Suma kar to 85 tys. zł.
Opinie były wystawiane w popularnych serwisach internetowych i miały na celu zwiększenie renomy produktu lub usługi.
„Zachowujemy zasadę obiektywności, czyli kreujemy maksymalnie neutralne wrażenie treści, aby przekaz informacyjny nie wydał się reklamą” – takim hasłem firma SeoSem24 – pozycjonowanie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 19 modeli kasków rowerowych, narciarskich i wspinaczkowych.
Wszystkie przeszły pozytywnie testy amortyzacji i skuteczności układu utrzymującego. 9 z nich miało braki w oznakowaniu lub instrukcji.
Kupujesz kask? Sprawdź znak CE. I pamiętaj – sprawny sprzęt i ochrona głowy to podstawa bezpieczeństwa!
Źródło: https://uokik.gov.pl/nie-trac-glowy-i-zaloz-kask-kontrola-inspekcji-handlowej







