- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości mechaniczne 10 wózków dziecięcych – spacerówek i gondoli.
Błędy w oznakowaniu w 2 wózkach – brak wymaganego ostrzeżenia, sprzeczne informacje na produkcie i w instrukcji, odwołanie do nieaktualnej normy.
Wady mechaniczne w 3 wózkach – nieskuteczny system zapięć siedziska, oddzielenie się małego elementu i trwałe uszkodzenie konstrukcji.
Źródło: https://uokik.gov.pl/woz-albo-przewoz-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Polskie Destylarnie, która organizowała kampanię pożyczkową „Skarbiec Palikota”.
Fikcyjny samochód nagrodą w konkursie, rolowanie długów, przypisywanie sobie cudzych osiągnięć – to niektóre zarzuty Prezesa Urzędu.
Karę może otrzymać również zarządzający spółką Polskie Destylarnie.
[Warszawa, 7 lutego 2024 r.] Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie
w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przeciwko
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy, czy etykiety energetyczne 20 modeli źródeł światła są odpowiednio eksponowane i zawierają prawdziwe informacje.
W 8 przypadkach wykryliśmy nieprawidłowości dotyczące oznakowania i ekspozycji etykiet. W jednym modelu stwierdziliśmy rozbieżność między deklaracją producenta a rzeczywistą mocą światła.
Masz prawo do jasnych i widocznych informacji o klasie energetycznej i głównych parametrach sprzętu, który chcesz kupić.
Pobierz raport oraz
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Vectra podwyższa swoim klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik poziomu inflacji.
Prezes UOKiK zakwestionował postanowienia dotyczące jednostronnych zmian umów.
Jeżeli zarzuty się potwierdzą, kara może wynieść do 10 proc. obrotu.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora komórkowego Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi
Czytaj więcej: Vectra i klauzule inflacyjne. Zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące wobec przedsiębiorcy energetycznego Enea S.A.
Spółka gwarantowała stałe ceny prądu, ale pomijała lub prezentowała w sposób mogący wprowadzać w błąd informacje o comiesięcznej opłacie handlowej. Bezpodstawnie naliczała również kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
Enea zwróci niesłusznie pobrane opłaty uprawnionym konsumentom.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały liczne skargi na firmę energetyczną Enea. Dotyczyły ofert z
Czytaj więcej: Rekompensata od spółki ENEA. Decyzje Prezesa UOKiK