- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Ponad 10 mln zł nałożył Prezes UOKiK na siedmiu pożyczkodawców i pośredników kredytu konsumenckiego – działania podjęto po skargach otrzymanych od dotkniętych praktykami konsumentów.
Ukarane podmioty były zaangażowane w „rolowanie” pożyczek, czyli naprzemienne udzielanie konsumentom pożyczek celem spłaty pierwotnego zadłużenia.
UOKiK podjął działania po skargach i sygnałach od konsumentów, którzy skorzystali z usług powiązanych ze sobą spółek oferujących refinansowanie pożyczek. Prezes UOKiK uznał, że zebrany materiał potwierdził stosowanie praktyk prowadzących do obejścia prawa i wydał decyzje wobec nieuczciwych przedsiębiorców. Pierwsza decyzja dotyczy spółki Creamfinance Polska oraz powiązanych z nią kapitałowo trzech
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Operator wypożyczalni rowerów miejskich stosował klauzule abuzywne. W niedozwolony sposób zmienił regulaminy i niesłusznie obciążył konsumentów dodatkową opłatą.
Prezes UOKiK nałożył na Nextbike Polska ponad 791 tys. zł kary.
Nextbike Polska Spółka Akcyjna w restrukturyzacji to wiodący operator systemów rowerów miejskich. Wypożyczalnie przedsiębiorcy znajdują się w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w kraju. Jak ustalił Prezes UOKiK, spółka stosowała w umowach z konsumentami klauzule
Czytaj więcej: Nextbike z karą Prezesa UOKiK za bezprawne zmiany regulaminów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy bezpieczeństwo 220 zabawek – jedna trzecia miała nieprawidłowości.
Zbyt duże stężenie ftalanów znaleźliśmy w 18 proc. modeli – w najgorszych przypadkach było przekroczone ponad 300-krotnie.
Błędy w oznakowaniu miało 24 proc. zabawek – braki ostrzeżeń i instrukcji w języku polskim, danych producenta i importera, deklaracji zgodności.
Źródło: https://uokik.gov.pl/co-za-duzo-to-niezdrowo-ftalany-w-zabawkach-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Alior Bank, Bank Handlowy, Bank Ochrony Środowiska, Pekao SA, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Plus Bank – to kolejne banki, u których UOKiK kwestionuje sposób rozliczania się z konsumentem oraz odpowiedzi na reklamacje w przypadku nieautoryzowanych transakcji.
Zgodnie z przepisami banki powinny oddać pieniądze do końca kolejnego dnia roboczego od otrzymania zgłoszenia.
Działania UOKiK dotyczą już 15 banków. Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może wynieść do 10 proc
Czytaj więcej: Nieautoryzowane transakcje, kolejne wszczęcia
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przesyłka nie dotarła lub była uszkodzona? Epaka skracała konsumentom termin na złożenie reklamacji, jednocześnie dopuszczając wydłużenie ustawowego czasu odpowiedzi na roszczenia.
Kurier nie chce podpisać protokołu szkody? Epaka tego wymagała do prawidłowego złożenia reklamacji.
To przykłady z szeregu stosowanych przez przedsiębiorcę klauzul abuzywnych. Prezes UOKiK nałożył na spółkę ponad 5,8 mln zł kary.
Spółka Epaka z Łukowa (woj. lubelskie) prowadzi działalność spedycyjną – oznacza to
Czytaj więcej: Ponad 5,8 mln zł kary dla firmy spedycyjnej Epaka