- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty liniom lotniczym Enter Air, które wprowadzają konsumentów w błąd, a przez to mogą naruszać ich zbiorowe interesy.
Nieodpowiadanie na reklamacje w terminie 14 dni, nieuwzględnianie roszczeń czy zaniżanie odszkodowania za opóźnienie lotu - to część kwestionowanych praktyk.
Podstawą podjęcia działań były sygnały od poszkodowanych podróżnych.
[Warszawa, 10 lipca 2024 r.] Enter Air to polska linia lotnicza specjalizująca się głównie w przewozach czarterowych na rzecz biur podróży. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają liczne skargi dotyczące problemów z reklamacjami w sprawie uszkodzonych bagaży lub opóźnień lotów. Po analizie tych sygnałów i doniesień z serwisu Facebook, gdzie poszkodowani
Czytaj więcej: Uszkodzony bagaż. Opóźniony lot. Enter Air z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK wziął udział w globalnym przeglądzie internetu szukając manipulacyjnych praktyk sprzedażowych – tzw. dark patterns.
Co najmniej jeden dark pattern stosowało ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Na stronach skontrolowanych przez Urząd najczęstszym problemem była preselekcja.
[Warszawa, 9 lipca 2024 r.] Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w corocznym przeglądzie sprzedażowych stron internetowych i aplikacji mobilnych organizowanym
Czytaj więcej: Wielkie „wymiatanie” złych praktyk w e-commerce
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Z dniem 01 lipca 2024 r. zmieniła się forma udzielania porad konsumenckich.
Na stronie: http://www.poradydlakonsumentow.pl dostępne są formularze dla konsumentów. Poradnictwo zostało utrzymane, ale w innej formie, bardziej przystępnej dla konsumentów.
Zmieniono również godziny funkcjonowania infolinii. Numery telefonów bez zmian.
Został zlikwidowany dotychczasowy adres e-mail:
Czytaj więcej: Komunikat w sprawie poradnictwa konsumenckiego
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko AzaGroup – właścicielowi sklepów internetowych Renee.pl i Born2Be.pl.
Wątpliwości dotyczą prezentowania w tych sklepach promocji: brakuje informacji o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką, a atrakcyjne ceny widniejące w reklamach są przeznaczone wyłącznie dla członków programu lojalnościowego.
Kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może wynieść do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.
[Warszawa, 2 lipca 2024 r.] Renee i Born2Be to
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 46 pojazdów dla dzieci: rowerów, rowerków trójkołowych i hulajnóg.
Połowa produktów miała braki w oznakowaniu – najczęściej nie było prawidłowej instrukcji, danych producenta lub importera, ostrzeżeń.
Rowery przeszły pozytywnie testy w laboratorium. Wśród rowerków trójkołowych i hulajnóg wykryliśmy 15 modeli z wadami konstrukcyjnymi. Szczegóły w raportach.
Źródło: https://uokik.gov.pl/rowery-rowerki-i-hulajnogi-dla-najmlodszych-kontrole-inspekcji-handlowej