- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Atrakcyjna oferta czy wprowadzenie w błąd? Uważaj, możesz płacić więcej!
Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych - to kwestionuje Prezes UOKiK.
Spółkom P4 i Netia grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotów.
Cena jest czynnikiem, który przykuwa uwagę i według którego można porównywać oferty. Wysokość miesięcznych opłat za świadczone usługi często ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zapoznaniu się z ofertą danego przedsiębiorcy i związaniu się z nim umową. Konsumenci powinni być od początku jasno informowani o tym, ile i za co płacą, a także jakie są ewentualne warunki tej ceny. Prezes UOKiK zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych – P4 oraz Netii i postawił spółkom zarzuty w związku z
Czytaj więcej: Czy ta cena od czegoś zależy? P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Seniorzy, jak każdy z nas, narażeni są na pułapki zakupowe. Chwyty marketingowe i nieuczciwe działania przedsiębiorców są szyte na miarę.
Zaproszenie na bezpłatne badanie i losowanie nagród? Uważaj! To może być pułapka! Wabikiem na pokaz i zakup na kredyt rzeczy niewartych swojej ceny.
Pamiętaj! Prawo szczególnie chroni konsumentów w tej sytuacji. Zakazane jest zawieranie umów finansowych na pokazach i wycieczkach. Przekaż dalej!
Badanie na pokaz
Niezwykle mili, rozumiejący problemy ze
Czytaj więcej: Troska nie na pokaz. W Dzień Babci, Dzień Dziadka i nie tylko
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Szaleństwo wyprzedażowe trwa. Trwa również nasza kampania „Sprawdź, czy Cię stać!”.
Wraz z partnerami akcji ostrzegamy konsumentów przed finansowymi konsekwencjami zakupów z odroczoną płatnością.
Dziękujemy za zaangażowanie ponad 250 podmiotom. Zachęcamy do dalszych wspólnych działań!
[Warszawa, 16 stycznia 2025 r.] Trwa kampania Prezesa UOKiK „Sprawdź, czy Cię stać!”. Uważaj! Zakupy z odroczoną płatnością mogą prowadzić do nadmiernego zadłużenia i wpłynąć na Twoją zdolność kredytową. W
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec mPay oraz Revolut Bank UAB.
Kwestionowane praktyki dotyczyły m.in. nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat w obowiązujących umowach lub dokonywania zmian wykonywanych umów bez klauzuli modyfikacyjnej.
Spółki rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią klientom inne benefity.
[Warszawa, 15 stycznia 2025 r.] Prezes UOKiK uprawdopodobnił stosowanie praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów przez mPay – dostawcę
Czytaj więcej: Zwrot i rekompensata od mPay i Revolut Bank UAB
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK uznał, że spółka CK Investments oferując "weksle inwestycyjne" złamała prawo.
Spółka przekonywała w ofercie, że zakup weksli to pewna i bezpieczna inwestycja z gwarancją zainwestowanego kapitału.
Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka ma zapłacić blisko 1,25 mln zł kary.
[Warszawa, 14 stycznia 2025 r.] Prezes UOKiK zdecydował o ukaraniu spółki CK Investments za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Za posługiwanie się wekslem w sposób sprzeczny z jego funkcją i
Czytaj więcej: Naciągane inwestycje w weksle. Kara dla CK Investments