- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK zakwestionował zasady naliczania opłat za studia na Uniwersytecie SWPS z Warszawy oraz Politechnice Lubelskiej.
Zarzuty dotyczą podwyżek czesnego w trakcie trwania studiów.
Przed nowelizacją prawa o szkolnictwie wyższym z 2023 roku takie działania były zabronione.
[Warszawa, 30 czerwca 2025 r.] Umowy ze studentami zawierane są przed rozpoczęciem studiów i obowiązują do zakończenia cyklu kształcenia – zazwyczaj jest to kilka semestrów nauki. Jak wynika z sygnałów, które dotarły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, warszawski Uniwersytet SWPS (wcześniej: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie) i Politechnika Lubelska podwyższały opłaty w kolejnych latach trwających studiów. Dotyczyło to
Czytaj więcej: Studia trwały, opłaty rosły. Zarzuty dla Uniwersytetu SWPS i Politechniki Lubelskiej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli elektrycznych maszyn ogrodniczych – sześć kosiarek, trzy urządzenia dwufunkcyjne aerator/wertykulator i jeden wertykulator.
W urządzeniach dwufunkcyjnych był za długi czas zatrzymania się noży od momentu wyłączenia. Jedna kosiarka miała nieprawidłową dokumentację.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo! Kupuj sprzęt ze znakiem CE, czytaj instrukcje i stosuj się do nich. Pamiętaj o okularach ochronnych, pełnym obuwiu i zakrywającym ubraniu.
Źródło:
Czytaj więcej: Bezpiecznie na trawce. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wszczął wobec spółki P4, właściciela sieci Play, postępowanie w sprawie stosowania niedozwolonych postanowień umownych.
Sprawdzi również, czy operator sieci komórkowej wprowadzając do umów z klientami opłaty za utrzymanie numeru w ofertach pre-paid naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
[Warszawa, 25 czerwca 2025 r.] Spółka P4 zaczęła pobierać od klientów korzystających z ofert „Play na Kartę OdNowa” oraz „Play na Kartę 3.0" opłatę za
Czytaj więcej: Kupiłeś pakiet w Play? Za korzystanie z niego możesz zapłacić podwójnie
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 626 lokali gastronomicznych – w 75 proc. stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Najwięcej dotyczyło uwidaczniania cen: braku cennika i ilości potrawy lub napoju. Stwierdziliśmy też nierzetelną obsługę – porcje były za małe lub użyto innego składnika niż zadeklarowany w menu.
Usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. Jeśli tak nie jest – masz prawo do reklamacji!
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Pasażerowie skarżą się na sposób egzekwowania zasad przewozu bagażu podręcznego.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie polityk bagażowych Ryanair i Wizzair.
Prezes UOKiK sprawdza, czy sposób weryfikacji wymiarów bagażu podręcznego i obciążanie konsumentów dodatkowymi opłatami są zgodne z prawem.
Skargi napływające do Urzędu opisują powtarzający się schemat: pasażer z plecakiem podchodzi do bramki, gdzie personel linii lotniczych prosi o umieszczenie go w tzw







