- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK, na podstawie wyników kontroli Inspekcji Handlowej, wszczął postępowania wyjaśniające wobec spółek: Polskie Sklepy Odzieżowe (producenta m.in. ubrań Lavard) i Lord.
Etykiety muszą zawierać prawdziwe informacje – to odpowiedzialność producentów.
Informacje o prawdziwym składzie surowcowym ubrań powinniśmy znaleźć na etykietach lub wszywkach. Konsument nie ma możliwości samodzielnej weryfikacji tych danych i jest zmuszony zaufać specyfikacji podawanej przez producenta. Skład użytych materiałów wpływa na decyzje konsumentów - ich ocenę jakości, przydatności, wartości czy wysokości ceny produktu. Rodzaj tkaniny ma również znaczenie dla sposobu użytkowania lub konserwacji odzieży.
Jak wykazały kontrole Inspekcji Handlowej i
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
BNP Paribas Bank Polska oraz Bank Pocztowy bezprawnie ograniczały w bankowości elektronicznej możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe tylko do maksymalnie 2 lub 4 zamiast 8 miesięcy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na banki kary w łącznej wysokości blisko 3 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Od blisko pół roku konsumenci mogą korzystać z ustawowych wakacji kredytowych. Zgodnie z ustawą o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Trwa ogólnopolska kampania Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy!
Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Dowiedz się!
Zapraszamy na webinar 18 stycznia, godz.13:00.
Cyberprzestępcy sięgają po różne techniki manipulacji, aby pozyskać dane konsumentów. Może to nieść za sobą bardzo poważne skutki dla naszych portfeli i oszczędności. Prezes Urzędu
Czytaj więcej: Stracisz dane, stracisz pieniądze, moc edukacji
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Rzekome obniżki cen, fałszywe opinie konsumentów w sieci, źle oznaczone płatne reklamy w wynikach wyszukiwania?
Prezes UOKiK sprawdza, jak rynek dostosował się do nowych przepisów wynikających z implementacji dyrektywy Omnibus.
Na pierwszy ogień idzie informowanie o obniżkach cen - ruszają kontrole Inspekcji Handlowej w 6 sieciach handlowych, a do ok. 40 przedsiębiorców zostały wysłane wystąpienia w sprawie możliwych nieprawidłowości.
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe przepisy wynikające
Czytaj więcej: Prawa Konsumenta 2023 – Prezes UOKiK mówi SPRAWDZAM
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Jak działają internetowi oszuści?
SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić i na co uważać?
Dowiedz się, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Weź udział w webinarze.
Z Szymonem Sidorukiem, analitykiem zagrożeń z CERT Polska, porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar odbędzie się w środę 18 stycznia o godz. 13:00
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
Źródło: