- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sadzenie drzew … które już rosną, automaty do odbioru paczek … redukujące dwutlenek węgla, kalkulator emisji CO2 … pomijający istotne dane – czy to ekościema? Prezes UOKiK stawia pierwsze zarzuty greenwashingu.
Konsumenci, zachęcani ekologicznymi hasłami, mogli wybierać produkty lub konkretne formy dostawy, wierząc, że wspierają środowisko.
Jeśli zarzuty się potwierdzą, przedsiębiorcom grożą kary do 10 proc. obrotów za każdą praktykę.
[Warszawa, 29 lipca 2025 r.] Prezes UOKiK postawił czterem spółkom – Allegro Polska, DHL eCommerce Poland, DPD Polska i InPost – zarzuty stosowania greenwashingu, czyli pseudoekologicznego marketingu wprowadzającego konsumentów w błąd co do rzeczywistego wpływu na środowisko świadczonych przez nich usług
Czytaj więcej: Ekościema? – Prezes UOKiK stawia zarzuty Allegro, DHL, DPD i InPost
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes Urzędu postawił spółkom Orange i T-Mobile zarzuty w związku z prezentowaniem cen w sposób, który może wprowadzać konsumentów w błąd.
Operatorzy podawali ceny uwzględniające fakultatywne rabaty tak, jakby były to ceny standardowe. Spółce Orange postawiono też zarzut dotyczący utraty rabatu za łączenie usług w sytuacji nieopłacenia rachunku w terminie.
Obu spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych obrotów.
[Warszawa, 23 lipca 2025 r.] Ocena atrakcyjności oferty
Czytaj więcej: Ile to właściwie kosztuje bez rabatu? Orange i T-Mobile z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przez niemal dekadę Scott Sportech Poland uniemożliwiał dealerom sprzedaż rowerów przez internet.
Spółka naruszyła przepisy prawa konkurencji – zarówno krajowe, jak i unijne – poprzez ograniczanie konkurencji pomiędzy sprzedawcami.
W ten sposób utrudniała klientom możliwość wyboru lepszych i tańszych ofert.
[Warszawa, 21 lipca 2025 r.] Wyobraźmy sobie rowerzystę, który planując wakacyjną wyprawę długo szukał odpowiedniego roweru. Zakupu chciał dokonać przez internet – znalazł model w
Czytaj więcej: Rower tylko zza lady. Kara dla Scott Sportech Poland
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sezonowe okazje, promocje, obniżki – o czym pamiętać w tym czasie?
Stosy niepotrzebnych paczek? Czy upolowane wcześniej przemyślane zakupy – jak korzystasz z wyprzedaży?
Przypominamy, jak nie dać się marketingowym sztuczkom – zajrzyj do naszych poradników!!!!!!!!!!!!
Źródło: https://uokik.gov.pl/kuszace-wyprzedaze-porady-uokik
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kontakt z infolinią w sprawie zawartej umowy nie powinien być droższy niż zwykłe połączenie telefoniczne.
UOKiK sprawdził w tym zakresie praktyki ponad 30 przewoźników lotniczych, kolejowych, autobusowych oraz platformy internetowe.
Po interwencji Prezesa Urzędu przedsiębiorcy zmienili kwestionowane praktyki - nie pobierają opłat wyższych niż wynikające z taryfy operatora, zaś część udostępniła bezpłatne infolinie.
Podróżujesz i masz pytania dotyczące swojej podróży – na przykład
- Niebezpieczna chemia… w biżuterii? Działania UOKiK, IH i KAS
- Niedozwolone zmiany w umowie. Zwroty i rekompensaty od PayPal
- Kiedy torebka staje się „bagażem”, koncertowe zagrania Live Nation
- Ścianki działowe a wielkość lokali. Działania Prezesa UOKiK
- Zakupy wysokiego ryzyka. Fałszywe sklepy, udawane polskie marki, nieuczciwi pośrednicy







