- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Powołana przez Prezesa UOKiK grupa robocza pracowała nad rozwiązaniami mającymi ograniczyć ryzyko transakcji oszukańczych.
W skład grupy weszli przedstawiciele m.in. UKNF oraz eksperci z sektora bankowego.
W efekcie powstał zbiór zaleceń dla dostawców usług płatniczych.
[Warszawa, 23 października 2024 r.] Płatności elektroniczne to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług finansowych. Postęp technologiczny spowodował zmianę nawyków finansowych konsumentów. Sprawy, które jeszcze kilka lat temu wiązały się koniecznością wizyty w placówce banku i rozmową z doradcą, teraz załatwiane są online. Oszczędności czasu, wygodzie i łatwości korzystania z usług finansowych online towarzyszy szereg ryzyk związanych z bezpieczeństwem
Czytaj więcej: Zalecenia Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdzie zwrócić towar, do kogo kierować reklamację czy oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
Konsumenci nie mają jasnej informacji, czy zawierają umowę z przedsiębiorcą, czy osobą fizyczną, ani jaki jest podział obowiązków między Temu a sprzedającym.
Prezes UOKiK postawił zarzuty serwisowi Temu.
[Warszawa, 16 października 2024 r.] Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Oferuje różne kategorie towarów, m.in. odzież, kosmetyki, sprzęty elektroniczne czy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 165 partii pościeli, odzieży, obuwia, wyrobów galanteryjnych, dodatków krawieckich i akcesoriów do ćwiczeń.
Sprawdziliśmy, czy zawierają formaldehyd, ftalany, nikiel, kadm i ołów w dopuszczalnych ilościach. Nieprawidłowości miało 7 proc. produktów – piłki do ćwiczeń, mata, skakanka, hantle, pościel.
Najgorsze wyniki: 320 razy przekroczona zawartość ftalanów w hantlach i 8 razy za wysokie stężenie formaldehydu w pościeli.
Źródło:
Czytaj więcej: Między nami jest chemia. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Klienci byłego UPC korzystający z pakietu „Więcej korzyści dla Ciebie” otrzymają rekompensatę – zwrot opłat za niezamówione usługi.
Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą.
Z kolei spółce Canal+ Polska postawił zarzuty dotyczące włączania konsumentom usług dodatkowych, na które nie udzielili wyraźnej zgody.
[Warszawa, 24 września 2024 r.] Aktywowanie jakichkolwiek świadczeń, odpłatne dodanie ich do wcześniej zawartej umowy, musi się odbyć za wyraźną i świadomą zgodą
Czytaj więcej: Usługi niezamówione. Nie ma zgody, jest rekompensata
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 10 modeli: lamp sufitowych, opraw oświetleniowych i listew LED.
To produkty oświetleniowe, które mają co najmniej jedno źródło światła lub oddzielny osprzęt sterujący, lub jedno i drugie.
Kupujesz produkt wyposażony? Sprawdź, czy ma znak CE oraz informacje
o wymienialności źródła światła.
Źródło: https://uokik.gov.pl/produkty-oswietleniowe-produkty-wyposazone-kontrola-inspekcji-handlowej