- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Spółka Jeronimo Martins Polska obiecywała zwrot wartości produktów promocyjnych na voucher, ale nie informowała o istotnych zasadach i ograniczeniach promocji.
Do przedsiębiorcy wpływały reklamacje, do UOKiK skargi konsumentów.
Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.
Na początku roku, 31 stycznia i 14 lutego, w sklepach Biedronka odbyły się jednodniowe akcje promocyjne – „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać „Zwrot 100% na voucher”. Okazało się jednak, że przedsiębiorca w przekazach reklamowych nie informował jasno o zasadach akcji. Prezes UOKiK postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
Czego
Czytaj więcej: Promocyjne akcje Biedronki z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Bardzo trujący – jeden gaz, wiele nazw – tlenek węgla, CO, czad, cichy zabójca.
Tlenek węgla nie ma smaku, zapachu ani barwy. Trudno go rozpoznać, dlatego jest tak niebezpieczny. Ostrzec przed nim może sprawny czujnik.
Skontrolowaliśmy 12 modeli czujników czadu – 2 miały wady konstrukcyjne oraz braki w oznakowaniu, np. w instrukcji. 3 kolejne modele – braki w oznakowaniu.
Źródło: https://uokik.gov.pl/nawet-nie-poczujesz-moga-to-zrobic-czujniki-czadu-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Podwyżka abonamentu miesiąc po zawarciu umowy? Vectra zwiększała klientom opłaty powołując się m.in. na wskaźnik poziomu inflacji.
Klauzule, w oparciu o które Vectra dokonywała zmian wysokości opłat, były abuzywne.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę finansową w wysokości ponad 68 mln zł.
[Warszawa, 8 listopada 2024 r.] Modyfikacje umów w trakcie ich trwania, w oparciu o nieprzejrzyste kryteria, są niezgodne z prawem. Na taką praktykę operatora komórkowego Vectra licznie skarżyli się
Czytaj więcej: Klauzule inflacyjne. Kara dla Vectry i zwrot dla konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK przygląda się działalności serwisów crowdfundingowych.
Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
UOKiK zbada, czy mechanizmy wykorzystywane przez serwisy Zrzutka.pl, Pomagam.pl oraz Siepomaga.pl wyczerpują definicję „zwodniczych interfejsów”.
Serwisy crowdfundingowe w ciągu ostatnich lat stały się ważnym elementem działań dobroczynnych. Widać to było szczególnie wyraźnie w czasie społecznej
Czytaj więcej: Praktyki serwisów crowdfundingowych pod lupą Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Śmierć bliskiej osoby wymaga uregulowania jej spraw konsumenckich.
Formalności po zmarłym obejmują m.in. zamknięcie kont bankowych, umów i zobowiązań finansowych.
Wyjaśniamy, jak w tej sytuacji uporządkować kwestie prawne i urzędowe.
Śmierć bliskiej osoby to konieczność załatwienia wielu formalności. Pierwszym krokiem jest zawsze uzyskanie aktu zgonu, który wystawia Urząd Stanu Cywilnego. Dokument jest niezbędny do załatwienia wielu spraw np. ubiegania się o zasiłek pogrzebowy z ZUS czy