- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK za sposób zawierania umów z konsumentami, niepotwierdzanie ich na trwałym nośniku oraz stosowanie klauzuli abuzywnej.
Konsultanci spółki wykorzystywali presję czasu i techniki manipulacyjne, namawiając do natychmiastowego podpisania umowy.
Przedsiębiorca ma zapłacić łącznie prawie 3,5 mln zł kary.
[Warszawa, 7 marca 2024 r.] Spółka Dr Smile Polska oferowała korektę wad zgryzu poprzez stosowanie wyprodukowanych na zamówienie, spersonalizowanych nakładek prostujących zęby. Takich produktów nie można zwrócić, ponieważ są dostosowywane do konkretnego konsumenta. Klienci spółki poprzez jej stronę internetową rejestrowali wizytę w jednym z partnerskich gabinetów stomatologicznych. Tam wykonywali
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Weksel jako inwestycja na stały, gwarantowany procent? Z wypłacanymi regularnie odsetkami? Konsumencie, uważaj na swoje oszczędności!
Prezes UOKiK za ofertę „Porozumienia wekslowego” nałożył kary na Assay ASI i osoby zarządzające spółką. Ukarana została też inna spółka z Grupy - Assay Management.
Posługiwanie się wekslem w sposób sprzeczny z jego funkcją – to praktyka udowodniona także spółce Dziesiątka Finanse.
W kwietniu 2023 r. Prezes UOKiK wydał ostrzeżenie konsumenckie wskazując, że
Czytaj więcej: Weksle inwestycyjne. Decyzje i kary Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdzaliśmy sprzęt do prac domowych na podwyższeniu: drabinki, rozkładane stołki, schodki, podest.
W laboratorium zbadaliśmy konstrukcję, biorąc pod uwagę w szczególności zagrożenie upadkiem. Nie stwierdziliśmy wad.
W 3 na 8 produktów były błędy oznakowania, np. niekompletna instrukcja użytkowania lub jej brak. Przedsiębiorcy usunęli już błędy.
Źródło: https://uokik.gov.pl/szczebel-po-szczeblu-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kupiłeś na OLX i zapłaciłeś za „Pakiet ochronny”? Przedmiot miał przyjść nowy, ale był uszkodzony lub używany, miał inny kolor albo rozmiar, a OLX odrzucił reklamację?
Wyszukując produkty od najtańszych, nie widziałeś, że będziesz musiał dodatkowo zapłacić za niektóre z nich opłatę za usługę serwisową?
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 113 modeli tarcz tnących. Skupiliśmy się na oznakowaniu, które sugeruje możliwość użycia tarczy niezgodnie z przeznaczeniem.
Zakwestionowaliśmy 21 modeli. W 14 przypadkach nieprawidłowości wpływały na bezpieczeństwo konsumentów.
Pamiętaj! Użycie tarcz tnących w nieodpowiedni sposób stwarza ryzyko poważnego wypadku.
Źródło: https://uokik.gov.pl/ostre-ciecie-kontrola-inspekcji-handlowej