- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 2,59 proc. skontrolowanych próbek paliw ciekłych – prawie dwa razy więcej, niż w 2022 r.
Czy Twoja stacja sprzedaje paliwo spełniające normy, sprawdzisz na mapie paliw na stronie internetowej UOKiK i w korzystającej z danych Urzędu w aplikacji nawigacyjnej Yanosik.
[Warszawa, 19 lipca 2024 r.] Inspekcja Handlowa przez cały rok sprawdza, czy paliwa dostępne na polskim rynku spełniają wymagania. Kontrolom podlegają producenci paliw, hurtownicy, magazynujący oraz prowadzący stacje paliw przedsiębiorcy. Cały system dzieli się na dwie części: europejską i krajową. W tej pierwszej weryfikowane podmioty są wybierane w losowaniu, które przeprowadza Prezes Urzędu jako zarządzający
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
PayPal Europe stosuje niedozwolone postanowienia – uznał Prezes UOKiK w najnowszej decyzji.
Bardzo ogólny katalog działań zabronionych i dotkliwe sankcje dla użytkowników, w tym finansowe, za złamanie warunków umowy - to tylko część zakwestionowanych postanowień.
Za tak poważne naruszenia na spółkę została nałożona kara ponad 106 mln zł.
[Warszawa, 15 lipca 2024 r.] PayPal jest serwisem internetowym, który umożliwia dokonywanie płatności online na całym świecie oraz pełni funkcję
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK postawił zarzuty liniom lotniczym Enter Air, które wprowadzają konsumentów w błąd, a przez to mogą naruszać ich zbiorowe interesy.
Nieodpowiadanie na reklamacje w terminie 14 dni, nieuwzględnianie roszczeń czy zaniżanie odszkodowania za opóźnienie lotu - to część kwestionowanych praktyk.
Podstawą podjęcia działań były sygnały od poszkodowanych podróżnych.
[Warszawa, 10 lipca 2024 r.] Enter Air to polska linia lotnicza specjalizująca się głównie w przewozach czarterowych na rzecz
Czytaj więcej: Uszkodzony bagaż. Opóźniony lot. Enter Air z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK wziął udział w globalnym przeglądzie internetu szukając manipulacyjnych praktyk sprzedażowych – tzw. dark patterns.
Co najmniej jeden dark pattern stosowało ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Na stronach skontrolowanych przez Urząd najczęstszym problemem była preselekcja.
[Warszawa, 9 lipca 2024 r.] Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w corocznym przeglądzie sprzedażowych stron internetowych i aplikacji mobilnych organizowanym
Czytaj więcej: Wielkie „wymiatanie” złych praktyk w e-commerce
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Z dniem 01 lipca 2024 r. zmieniła się forma udzielania porad konsumenckich.
Na stronie: http://www.poradydlakonsumentow.pl dostępne są formularze dla konsumentów. Poradnictwo zostało utrzymane, ale w innej formie, bardziej przystępnej dla konsumentów.
Zmieniono również godziny funkcjonowania infolinii. Numery telefonów bez zmian.
Został zlikwidowany dotychczasowy adres e-mail:
Czytaj więcej: Komunikat w sprawie poradnictwa konsumenckiego