- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK przygląda się działalności serwisów crowdfundingowych.
Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
UOKiK zbada, czy mechanizmy wykorzystywane przez serwisy Zrzutka.pl, Pomagam.pl oraz Siepomaga.pl wyczerpują definicję „zwodniczych interfejsów”.
Serwisy crowdfundingowe w ciągu ostatnich lat stały się ważnym elementem działań dobroczynnych. Widać to było szczególnie wyraźnie w czasie społecznej mobilizacji na rzecz poszkodowanych w tegorocznej powodzi. Niestety, jak wynika ze zgłoszeń konsumentów i analiz UOKiK, także tego typu serwisy nie są wolne od praktyk naruszających przepisy prawa, m.in. stosowania zwodniczych interfejsów, technik
Czytaj więcej: Praktyki serwisów crowdfundingowych pod lupą Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Śmierć bliskiej osoby wymaga uregulowania jej spraw konsumenckich.
Formalności po zmarłym obejmują m.in. zamknięcie kont bankowych, umów i zobowiązań finansowych.
Wyjaśniamy, jak w tej sytuacji uporządkować kwestie prawne i urzędowe.
Śmierć bliskiej osoby to konieczność załatwienia wielu formalności. Pierwszym krokiem jest zawsze uzyskanie aktu zgonu, który wystawia Urząd Stanu Cywilnego. Dokument jest niezbędny do załatwienia wielu spraw np. ubiegania się o zasiłek pogrzebowy z ZUS czy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli kotłów na paliwo stałe o mocy do 500 kW – w 4 przypadkach stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Sprawdziliśmy ich sprawność cieplną oraz emisję szkodliwych substancji, które w zbyt dużym stężeniu mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a także poprawność dokumentacji i oznakowania.
Przy zakupie kotła weź pod uwagę m.in. rodzaj paliwa, wielkość ogrzewanej powierzchni oraz przyszłe koszty eksploatacji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Inspekcją Handlową
Czytaj więcej: Dmuchając na zimne. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uszkodzone ramiona, luźne śruby, a nawet zbyt krótkie ramię korby – takie wady miały podnośniki sprawdzone przez inspektorów.
Sprawdziliśmy 10 modeli. Aż 7 z nich nie spełnia deklarowanej wytrzymałości.
Zanim użyjesz lewarka, sprawdź jakość wykonania, oznakowanie oraz czy jego nośność jest dopasowana do pojazdu.
Źródło: https://uokik.gov.pl/lewarki-czyli-podnosniki-trapezowe-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Powołana przez Prezesa UOKiK grupa robocza pracowała nad rozwiązaniami mającymi ograniczyć ryzyko transakcji oszukańczych.
W skład grupy weszli przedstawiciele m.in. UKNF oraz eksperci z sektora bankowego.
W efekcie powstał zbiór zaleceń dla dostawców usług płatniczych.
[Warszawa, 23 października 2024 r.] Płatności elektroniczne to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług finansowych. Postęp technologiczny spowodował zmianę nawyków finansowych konsumentów. Sprawy, które jeszcze
Czytaj więcej: Zalecenia Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych







