- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy, czy etykiety energetyczne 20 modeli źródeł światła są odpowiednio eksponowane i zawierają prawdziwe informacje.
W 8 przypadkach wykryliśmy nieprawidłowości dotyczące oznakowania i ekspozycji etykiet. W jednym modelu stwierdziliśmy rozbieżność między deklaracją producenta a rzeczywistą mocą światła.
Masz prawo do jasnych i widocznych informacji o klasie energetycznej i głównych parametrach sprzętu, który chcesz kupić.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Vectra podwyższa swoim klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik poziomu inflacji.
Prezes UOKiK zakwestionował postanowienia dotyczące jednostronnych zmian umów.
Jeżeli zarzuty się potwierdzą, kara może wynieść do 10 proc. obrotu.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi związane z praktykami operatora komórkowego Vectra, odkąd w listopadzie 2022 r. wprowadził on do umów z konsumentami klauzule upoważniające do zmian wysokości opłat za usługi
Czytaj więcej: Vectra i klauzule inflacyjne. Zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące wobec przedsiębiorcy energetycznego Enea S.A.
Spółka gwarantowała stałe ceny prądu, ale pomijała lub prezentowała w sposób mogący wprowadzać w błąd informacje o comiesięcznej opłacie handlowej. Bezpodstawnie naliczała również kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
Enea zwróci niesłusznie pobrane opłaty uprawnionym konsumentom.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały liczne skargi na firmę energetyczną Enea. Dotyczyły ofert z
Czytaj więcej: Rekompensata od spółki ENEA. Decyzje Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy konstrukcję i oznakowanie 30 modeli huśtawek do domu i ogrodu.
Niemal co druga huśtawka była niebezpieczna. Zakwestionowaliśmy wielkość otworów oraz trwałość węzłów i lin.
Brakowało ostrzeżeń i instrukcji – konsument pozostawał bez wskazówek, jak prawidłowo zamontować huśtawkę i bezpiecznie jej używać.
Pobierz raport i wykaz skontrolowanych produktów.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł.
Wiodący dealer samochodów używanych podawał nieprawdziwe informacje o cenie oferowanych pojazdów.
Spółka stosowała też niedozwolone zapisy w umowach, które obligowały konsumentów do potwierdzenia stanu technicznego pojazdu.
[Warszawa, 24 stycznia 2024 r.] AUTOCENTRUM AAA AUTO to jeden z liderów na rynku sprzedaży samochodów używanych. Oferty pojazdów dostępnych w salonach
Czytaj więcej: Autocentrum AAA Auto, dwie decyzje Prezesa UOKiK