- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec mPay oraz Revolut Bank UAB.
Kwestionowane praktyki dotyczyły m.in. nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat w obowiązujących umowach lub dokonywania zmian wykonywanych umów bez klauzuli modyfikacyjnej.
Spółki rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią klientom inne benefity.
[Warszawa, 15 stycznia 2025 r.] Prezes UOKiK uprawdopodobnił stosowanie praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów przez mPay – dostawcę płatności mobilnych oraz Revolut Bank UAB (wcześniej Revolut Payment UAB). Obaj przedsiębiorcy nie dostarczali na trwałym nośniku informacji o proponowanych zmianach warunków umów o usługę płatniczą zawieranych z konsumentami. Nie mieli też w swoich
Czytaj więcej: Zwrot i rekompensata od mPay i Revolut Bank UAB
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK uznał, że spółka CK Investments oferując "weksle inwestycyjne" złamała prawo.
Spółka przekonywała w ofercie, że zakup weksli to pewna i bezpieczna inwestycja z gwarancją zainwestowanego kapitału.
Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka ma zapłacić blisko 1,25 mln zł kary.
[Warszawa, 14 stycznia 2025 r.] Prezes UOKiK zdecydował o ukaraniu spółki CK Investments za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Za posługiwanie się wekslem w sposób sprzeczny z jego funkcją i
Czytaj więcej: Naciągane inwestycje w weksle. Kara dla CK Investments
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Wiercenie, wkręcanie, wyrzynanie – moce elektronarzędzi. Sprawdziliśmy 14 modeli – wszystkie okazały się bezpieczne i wytrzymałe.
W 3 przypadkach stwierdziliśmy braki w oznakowaniu – przedsiębiorcy je uzupełnili.
Filar Twojego bezpieczeństwa? Używaj sprzętu zgodnie z instrukcją obsługi! Musi być w języku polskim i zawierać wszystkie niezbędne informacje o sposobie używania i konserwacji.
Źródło: https://uokik.gov.pl/wiercic-kazda-moze-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
UOKiK życzy dobrego wejścia w nowy rok i radzi, co zrobić z sylwestrowymi niewypałami.
Usługi – makijaż czy fryzurę, tak jak niezgodną z ofertą imprezę, możesz zareklamować.
Źródło: https://uokik.gov.pl/porady-na-sylwestrowe-niewypaly-i-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Rzecznik Finansowy informuje, iż od dnia 18 listopada 2024 r. zostały zmienione zasady prowadzenia poradniczych dyżurów telefonicznych przez ekspertów Rzecznika Finansowego dostępnych pod numerami telefonów 22 333 73 25 (z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego) oraz 22 333 73 28 (z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego). Zmiana ma na celu profesjonalizację udzielanych porad







