- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli kotłów na paliwo stałe o mocy do 500 kW – w 4 przypadkach stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Sprawdziliśmy ich sprawność cieplną oraz emisję szkodliwych substancji, które w zbyt dużym stężeniu mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a także poprawność dokumentacji i oznakowania.
Przy zakupie kotła weź pod uwagę m.in. rodzaj paliwa, wielkość ogrzewanej powierzchni oraz przyszłe koszty eksploatacji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Inspekcją Handlową przeprowadził kontrolę 10 kotłów na paliwo stałe o mocy do 500 kW. Celem akcji było sprawdzenie, czy kotły spełniają wymogi unijnego ekoprojektu. Zakłada on ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko w całym cyklu życia produktu.
Oprócz
Czytaj więcej: Dmuchając na zimne. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uszkodzone ramiona, luźne śruby, a nawet zbyt krótkie ramię korby – takie wady miały podnośniki sprawdzone przez inspektorów.
Sprawdziliśmy 10 modeli. Aż 7 z nich nie spełnia deklarowanej wytrzymałości.
Zanim użyjesz lewarka, sprawdź jakość wykonania, oznakowanie oraz czy jego nośność jest dopasowana do pojazdu.
Źródło: https://uokik.gov.pl/lewarki-czyli-podnosniki-trapezowe-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Powołana przez Prezesa UOKiK grupa robocza pracowała nad rozwiązaniami mającymi ograniczyć ryzyko transakcji oszukańczych.
W skład grupy weszli przedstawiciele m.in. UKNF oraz eksperci z sektora bankowego.
W efekcie powstał zbiór zaleceń dla dostawców usług płatniczych.
[Warszawa, 23 października 2024 r.] Płatności elektroniczne to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług finansowych. Postęp technologiczny spowodował zmianę nawyków finansowych konsumentów. Sprawy, które jeszcze
Czytaj więcej: Zalecenia Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Gdzie zwrócić towar, do kogo kierować reklamację czy oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
Konsumenci nie mają jasnej informacji, czy zawierają umowę z przedsiębiorcą, czy osobą fizyczną, ani jaki jest podział obowiązków między Temu a sprzedającym.
Prezes UOKiK postawił zarzuty serwisowi Temu.
[Warszawa, 16 października 2024 r.] Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Oferuje różne kategorie towarów, m.in. odzież, kosmetyki, sprzęty elektroniczne czy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 165 partii pościeli, odzieży, obuwia, wyrobów galanteryjnych, dodatków krawieckich i akcesoriów do ćwiczeń.
Sprawdziliśmy, czy zawierają formaldehyd, ftalany, nikiel, kadm i ołów w dopuszczalnych ilościach. Nieprawidłowości miało 7 proc. produktów – piłki do ćwiczeń, mata, skakanka, hantle, pościel.
Najgorsze wyniki: 320 razy przekroczona zawartość ftalanów w hantlach i 8 razy za wysokie stężenie formaldehydu w pościeli.
Źródło:
Czytaj więcej: Między nami jest chemia. Kontrola Inspekcji Handlowej