- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Nieudane zakupy, błędne informacje na opakowaniach, problemy z bankiem lub biurem podróży – lista spraw, które mogą znaleźć rozwiązanie w sądzie, jest długa.
W życie weszło nowe prawo ułatwiające konsumentom grupowe dochodzenie roszczeń.
Prezes UOKiK czeka na podmioty upoważnione, by wpisać je do rejestru i wspierać w wytaczaniu powództw grupowych przed sądami.
Sprawdź, kiedy i jak możesz liczyć na pomoc w egzekwowaniu swoich praw.
Od tygodnia obowiązuje dodatkowa ścieżka dochodzenia roszczeń przez konsumentów – zgodnie z dyrektywą nazywana „powództwami przedstawicielskimi”, wymiennie na gruncie przepisów krajowych: „nowymi postępowaniami grupowymi”. Nowe narzędzie to przede wszystkim realizacja hasła „w grupie siła”. Do złożenia pozwu
Czytaj więcej: Więcej praw dla konsumentów. Nowe postępowania grupowe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 25 modeli opraw oświetleniowych.
8 miało wady konstrukcji – głównie nieodpowiednie zabezpieczenia przed porażeniem prądem.
W przypadku 6 modeli stwierdziliśmy również niezgodności formalne. Szczegóły w raporcie z kontroli.
Źródło: https://uokik.gov.pl/oprawy-oswietleniowe-kontrola-inspekcji-handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W ubiegłym roku UOKiK zweryfikował w całej Polsce 27 pokazów, na których firmy oferowały konsumentom swoje produkty.
W przypadku ośmiu skontrolowanych przedsiębiorców zostały skierowane zawiadomienia do prokuratury.
Trzy spółki oraz ich zarządy zostały ukarane karami w wysokości ponad 3,6 mln zł, m.in. za wprowadzanie konsumentów błąd oraz za naruszenie nowych przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
[Warszawa, 27 sierpnia 2024 r.] Z inicjatywy Prezesa UOKiK w ostatnich dwóch latach
Czytaj więcej: Prezes UOKiK wziął pod lupę firmy organizujące pokazy handlowe
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sprawdziliśmy 16 modeli produktów dla najmłodszych, w tym 14 zbadaliśmy w laboratorium.
Łóżeczka pozytywnie przeszły testy konstrukcyjne, z kolei huśtawki i część chodzików stwarzały ryzyko – szczegóły w raporcie.
Pamiętaj, przed użyciem produktu zapoznaj się z instrukcją bezpiecznego użytkowania i zachowaj ją na przyszłość.
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 84 parkingi i 125 myjni samochodowych – łącznie 209 przedsiębiorców.
Blisko 23 proc. z nich nie dba o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług.
Brak cenników, niejednoznaczne lub nieczytelne ceny dla nadjeżdżających kierowców - to główne nieprawidłowości.
Czy konsument w myjni samochodowej wie dokładnie, za co i ile płaci? Czy kierowcy mają szansę zapoznać się z ceną, wjeżdżając na parking? W 2023 r. przeprowadziliśmy kontrole 84 parkingów i 125 myjni
Czytaj więcej: Ceny na parkingach i w myjniach. Kontrola Inspekcji Handlowej