- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Podwyżka abonamentu miesiąc po zawarciu umowy? Vectra zwiększała klientom opłaty powołując się m.in. na wskaźnik poziomu inflacji.
Klauzule, w oparciu o które Vectra dokonywała zmian wysokości opłat, były abuzywne.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę finansową w wysokości ponad 68 mln zł.
[Warszawa, 8 listopada 2024 r.] Modyfikacje umów w trakcie ich trwania, w oparciu o nieprzejrzyste kryteria, są niezgodne z prawem. Na taką praktykę operatora komórkowego Vectra licznie skarżyli się konsumenci. Prezes UOKiK po przeprowadzonym postępowaniu wydał decyzję, w której zakazał stosowania niedozwolonych postanowień umownych i nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 68 mln zł (68 457 916 zł).
Zmiany, zmiany, zmiany
We wrześniu 2022 r
Czytaj więcej: Klauzule inflacyjne. Kara dla Vectry i zwrot dla konsumentów
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK przygląda się działalności serwisów crowdfundingowych.
Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
UOKiK zbada, czy mechanizmy wykorzystywane przez serwisy Zrzutka.pl, Pomagam.pl oraz Siepomaga.pl wyczerpują definicję „zwodniczych interfejsów”.
Serwisy crowdfundingowe w ciągu ostatnich lat stały się ważnym elementem działań dobroczynnych. Widać to było szczególnie wyraźnie w czasie społecznej
Czytaj więcej: Praktyki serwisów crowdfundingowych pod lupą Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Śmierć bliskiej osoby wymaga uregulowania jej spraw konsumenckich.
Formalności po zmarłym obejmują m.in. zamknięcie kont bankowych, umów i zobowiązań finansowych.
Wyjaśniamy, jak w tej sytuacji uporządkować kwestie prawne i urzędowe.
Śmierć bliskiej osoby to konieczność załatwienia wielu formalności. Pierwszym krokiem jest zawsze uzyskanie aktu zgonu, który wystawia Urząd Stanu Cywilnego. Dokument jest niezbędny do załatwienia wielu spraw np. ubiegania się o zasiłek pogrzebowy z ZUS czy
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Skontrolowaliśmy 10 modeli kotłów na paliwo stałe o mocy do 500 kW – w 4 przypadkach stwierdziliśmy nieprawidłowości.
Sprawdziliśmy ich sprawność cieplną oraz emisję szkodliwych substancji, które w zbyt dużym stężeniu mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a także poprawność dokumentacji i oznakowania.
Przy zakupie kotła weź pod uwagę m.in. rodzaj paliwa, wielkość ogrzewanej powierzchni oraz przyszłe koszty eksploatacji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Inspekcją Handlową
Czytaj więcej: Dmuchając na zimne. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Uszkodzone ramiona, luźne śruby, a nawet zbyt krótkie ramię korby – takie wady miały podnośniki sprawdzone przez inspektorów.
Sprawdziliśmy 10 modeli. Aż 7 z nich nie spełnia deklarowanej wytrzymałości.
Zanim użyjesz lewarka, sprawdź jakość wykonania, oznakowanie oraz czy jego nośność jest dopasowana do pojazdu.
Źródło: https://uokik.gov.pl/lewarki-czyli-podnosniki-trapezowe-kontrola-inspekcji-handlowej