- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Darmowe próbki, a może bezpłatne subskrypcje? Limitowana oferta? Ekspert gorąco poleca…
Różne formy, te same techniki – wpływania na ludzi. Jak im nie ulegać?
Ty też masz wpływ! Jak nie ulegać marketingowym sztuczkom – przeczytaj poradnik UOKiK.
Różne formy, te same techniki – wywierania wpływu na ludzi. Konsumenci mają kupować i realizować cele sprzedażowe marek – to stare zasady marketingu. Przed Dniem Konsumenta, przypadającym 15 marca, przypominamy o tym, jaką siłą jesteśmy my – kupujący.
Ty też masz wpływ! Poradnik UOKiK – sprawdź, jak rozpoznawać marketingowe sztuczki i im nie ulegać. Przeczytaj i podaj dalej porady, które przygotowaliśmy na podstawie „Wywierania wpływu na ludzi” Roberta B. Cialdiniego.
Źródło:
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W Światowy Dzień Konsumenta (15 marca) mówimy o zrównoważonej konsumpcji.
Wymarzone wakacje, remont czy nowy samochód – cele mogą być różne. Z czego skorzystasz - kredytu czy oszczędności?
Prezes UOKiK przygotował nowe narzędzie dla konsumentów - kalkulator, który pomaga zaplanować oszczędzanie na różne cele.
Odpowiedzialna konsumpcja to jeden z filarów zrównoważonego rozwoju. Niestety, cechą charakterystyczną naszych czasów jest to, że posiadamy, kupujemy, gromadzimy nadmiernie. Tymczasem
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające, w którym bada czy mogło dojść do ograniczenia konkurencji w sektorze bankowym.
UOKiK weryfikuje zasady oceny zdolności kredytowej konsumentów oraz ich wpływ na warunki udzielania kredytów.
Banki i inni kredytodawcy oceniają zdolność każdego konsumenta poszukującego odpowiedniego dla siebie kredytu. Robią to m.in. w oparciu o model scoringowy Biura Informacji Kredytowej (BIK). Ocena wiarygodności w systemie BIK odbywa się nie
Czytaj więcej: Zdolność kredytowa. Prezes UOKiK mówi „sprawdzam”
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Konsumencie, masz prawo wiedzieć, czy treść wytworzona przez influencera jest niezależną opinią czy też płatną reklamą.
Influencerze, musisz oznaczać treści komercyjne jasno, czytelnie i zrozumiale. Czy zawsze tak robisz?
Za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie Prezes UOKiK ukarał Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską i Małgorzatę Rozenek‑Majdan. Łącznie to prawie pół miliona zł.
Reklama czy neutralna treść? Powinno być to jasne dla każdego, kto widzi publikację w
Czytaj więcej: Decyzje Prezesa UOKiK - Chajzer, Doda i Rozenek-Majdan
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
W 2024 r. Prezes UOKiK wydał ponad 750 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów.
Nałożył ponad 937 mln zł kar, z czego ponad 650 mln zł za praktyki ograniczające konkurencję i ponad 260 mln zł za naruszenia zbiorowych interesów konsumentów oraz z tytułu uznania klauzul za niedozwolone.
Przygotował również wytyczne istotne dla konsumentów i przedsiębiorców.
[Warszawa, 26 lutego 2025 r.] – Ubiegły rok to czas wielu działań na rzecz ochrony konsumentów i konkurencji w Polsce. Już
- Niedozwolone w płynach zimowych. Kontrola Inspekcji Handlowej
- Energia czysta, ale umowy już niekoniecznie. Prezes UOKiK reaguje na niedozwolone klauzule
- Podróż w nieznane. Ponad 20 mln kary dla Exim
- Fair play dla rynku i konsumentów. Działania UOKiK w ramach prezydencji Polski w Radzie UE
- Spółki z grupy kapitałowej HRE Investments. Decyzje Prezesa UOKiK