- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Prezes Urzędu postawił spółkom Orange i T-Mobile zarzuty w związku z prezentowaniem cen w sposób, który może wprowadzać konsumentów w błąd.
Operatorzy podawali ceny uwzględniające fakultatywne rabaty tak, jakby były to ceny standardowe. Spółce Orange postawiono też zarzut dotyczący utraty rabatu za łączenie usług w sytuacji nieopłacenia rachunku w terminie.
Obu spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych obrotów.
[Warszawa, 23 lipca 2025 r.] Ocena atrakcyjności oferty telekomunikacyjnej często opiera się na prezentowanej cenie. Jednak sposób przedstawienia jej przez przedsiębiorców czasami utrudnia konsumentom rzetelne porównanie ofert. Dotyczy to m.in. działań marketingowych prowadzonych przez Orange i T-Mobile, którym Prezes
Czytaj więcej: Ile to właściwie kosztuje bez rabatu? Orange i T-Mobile z zarzutami Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Przez niemal dekadę Scott Sportech Poland uniemożliwiał dealerom sprzedaż rowerów przez internet.
Spółka naruszyła przepisy prawa konkurencji – zarówno krajowe, jak i unijne – poprzez ograniczanie konkurencji pomiędzy sprzedawcami.
W ten sposób utrudniała klientom możliwość wyboru lepszych i tańszych ofert.
[Warszawa, 21 lipca 2025 r.] Wyobraźmy sobie rowerzystę, który planując wakacyjną wyprawę długo szukał odpowiedniego roweru. Zakupu chciał dokonać przez internet – znalazł model w
Czytaj więcej: Rower tylko zza lady. Kara dla Scott Sportech Poland
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Sezonowe okazje, promocje, obniżki – o czym pamiętać w tym czasie?
Stosy niepotrzebnych paczek? Czy upolowane wcześniej przemyślane zakupy – jak korzystasz z wyprzedaży?
Przypominamy, jak nie dać się marketingowym sztuczkom – zajrzyj do naszych poradników!!!!!!!!!!!!
Źródło: https://uokik.gov.pl/kuszace-wyprzedaze-porady-uokik
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Kontakt z infolinią w sprawie zawartej umowy nie powinien być droższy niż zwykłe połączenie telefoniczne.
UOKiK sprawdził w tym zakresie praktyki ponad 30 przewoźników lotniczych, kolejowych, autobusowych oraz platformy internetowe.
Po interwencji Prezesa Urzędu przedsiębiorcy zmienili kwestionowane praktyki - nie pobierają opłat wyższych niż wynikające z taryfy operatora, zaś część udostępniła bezpłatne infolinie.
Podróżujesz i masz pytania dotyczące swojej podróży – na przykład
- Szczegóły
- Autor: Monika Czerwińska-Babiarz
- Kategoria: Rzecznik Konsumentów
Broszka, naszyjnik, bransoletka – kadm i ołów przekroczony nawet 400 razy. To wyniki wspólnej kontroli trzech instytucji.
67 proc. tego, co potocznie nazywamy sztuczną biżuterią, było źle oznakowane.
W wyniku wspólnych działań Krajowa Administracja Skarbowa nie dopuściła do obrotu ponad miliona sztuk i blisko pół tony biżuterii.
[Warszawa, 11 lipca 2025 r.] Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcja Handlowa oraz Krajowa Administracja Skarbowa wspólnie sprawdziły importowaną do
Czytaj więcej: Niebezpieczna chemia… w biżuterii? Działania UOKiK, IH i KAS
- Niedozwolone zmiany w umowie. Zwroty i rekompensaty od PayPal
- Kiedy torebka staje się „bagażem”, koncertowe zagrania Live Nation
- Ścianki działowe a wielkość lokali. Działania Prezesa UOKiK
- Zakupy wysokiego ryzyka. Fałszywe sklepy, udawane polskie marki, nieuczciwi pośrednicy
- Wcześniejsza spłata pożyczki. Decyzja Prezesa UOKiK wobec Profi Credit Polska







